לפני שנה בדיוק הציגה
טויוטה תכנית אסטרטגית וחשפה 15 אבות-טיפוס לדגמים חשמליים חדשים. על פי אותה תכנית, טויוטה הבטיחה להשקיע כ-30 מיליארד דולר בפיתוח
רכבים חשמליים שיגיעו עד סוף העשור לכמות מכירות שנתית של 3.5 מיליון יחידות, שמהוות שליש ממכירות המותג בעולם. אלא שעל פי דיווחי ה"אוטומוטיב ניוז", מסתבר שצפוי עיכוב לא מבוטל בתכניות האלו - זאת על אף שטויוטה כבר נמצאת בפיגור משמעותי לעומת מתחרותיה בתחום החשמל ומוכרת כיום דגם חשמלי אחד בלבד בשווקי המערב, ה-BZ4X.
על פי התכנית המקורית, טויוטה שאפה להמשיך לייצר דגמים חשמליים נוספים על בסיס פלטפורמת ה-e-TNGA, שעליה מבוססים
טויוטה BZ4X וה-BZ3 שהוצגה לאחרונה בסין. הפלטפורמה, שהיא בעצם הסבה של פלטפורמת ה-TNGA המוכרת מדגמי הבנזין של החברה, אפשרה ליצרנית היפנית לייצר רכבים חשמליים על אותם פסי הייצור שמשמשים גם את דגמי הבנזין תוך חסכון מסוים בעלויות הייצור.
אלא שלאחרונה עצרה היצרנית את העבודה על חלק מפיתוח הדגמים העתידיים ובמקום זאת הקימה קבוצת עבודה פנימית שבדקה את נושא עלויות הייצור, והגיעה למסקנה כי החסכון אינו משתלם - שכן השימוש בפלטפורמה מוסבת לא מאפשר הטמעת חידושים טכנולוגיים בדגמי החשמל ולטווח הארוך דווקא יוסיף לעלויות הייצור. זאת לאור ההערכה כי קצב הצמיחה של הרכבים החשמליים יהיה גבוה משמעותית מכפי שחשבו בתחילה.
לאור זאת החליטו בטויוטה לעבור לפלטפורמה חשמלית יעודית, שתשמש את הדגמים הבאים - יורשיהם של ה-BZ4X ולקסוס RZ, והדגמים שצפויים להגיע לאחר מכן. בנוסף בודקים בטויוטה אפשרות לשימוש בטכנולוגיות חדשות של מנועים חשמליים, מטענים פנימיים ומערכות חימום וקירור לסוללות, באמצעות שיתופי פעולה עם ספקיות ענק כמו דנסו ואייסין.
את התכנית המעודכנת צפויה טויוטה להציג בתחילת 2023 במסגרת כנס שתערוך לספקים. על פי הדיווחים שפורסמו, מטרת העל של טויוטה היא להדביק מהר יותר את הפערים מול מי שנתפסות בעיניה כמובילות השוק - BYD וטסלה. האחרונה רשמה ברבעון השלישי של 2022 רווח ממוצע לרכב הגדול פי שמונה מזה של טויוטה.
פורסם לראשונה ב- 12.12.22
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות