מאת נועם ריין
אחרי שטסלה היתה החברה הראשונה שאפשרה טעינת רכבים חשמליים בחינם, כעת היא מתחילה לגבות תשלום על השימוש ברשת הטעינה המהירה שלה - הסופרצ'ארג'רים - ולא רק על הטעינה עצמה, אלא גם על "תפיסת עמדה" לאחר תום הטעינה.
במכתב שקיבלו אמש לקוחות טסלה, הודיעה החברה כי החל מה-25 במאי, בעוד כשבועיים, ידרשו הלקוחות לשלם על הטעינה במחיר שיקבע פר קוט"ש. באיזה סכום מדובר? עם תחילת השיווק בישראל התחייבה טסלה למחיר זול יחסית של שקל אחד לכל קוט"ש, אך כעת מודיעה החברה כי התעריפים "עשויים להיות תלויים במיקום ובשעת הטעינה", ומסרבת למסור פירוט בנוגע לתעריפים.
לפני מספר שבועות החלה טסלה לגבות תשלום על הטעינה בעמדות המהירות בקניון עזריאלי בתל אביב, בתעריף של שקל וחצי לכל קוט"ש, אך בתוך זמן קצר הודיעה כי החיוב נעשה בטעות והשיבה את הכסף ללקוחות.
בנוסף לעלות הטעינה, מודיעה טסלה כי יחול חיוב בגין "עמלת אי פעילות" על כל דקה נוספת שבה ישאר הרכב מחובר למטען לאחר סיום הטעינה, החל מחמש דקות לאחר השלמת הטעינה ורק במקרים בהם תהיה תפוסה של 50% לפחות בעמדות הטעינה באותו המיקום.
לאחרונה חנכה טסלה עמדות טעינה מהירות נוספות בקרית שמונה ובבאר שבע, שהצטרפו לעמדות הקיימות בתל אביב, מודיעין, חיפה, עפולה, מצפה רמון ואילת. בהמשך צפויות להיפתח עמדות טעינה נוספות בפתח תקווה, חולון, ראשל"צ, אשדוד, קרית גת, ירושלים וים המלח. בניגוד ליתר החברות שמפעילות עמדות טעינה ציבוריות, העמדות של טסלה זמינות עבור נהגי טסלה בלבד.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות