מאת הלל פוסק
ושוב, טסלה נחקרת באשר להטעיית צרכנים בכל הנוגע לפעולת מערכת האוטו-פיילוט. משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה פלילית נגד יצרניות הרכבים החשמליים, בחשד כי הטעתה צרכנים כשהבטיחה שמערכת אוטו-פיילוט לסיוע בנהיגה מאפשרת יכולת אוטונומית מלאה. החקירה הנוגעת למערכות העזר לנהג של טסלה נפתחה כבר בשנה שעברה, אך עסקה בכשלים אפשריים בזיהוי עצמים שונים ורכבי הצלה אשר גרמו לתאונות, חלקן קטלניות.
על פי הידיעה שהתפרסמה באוטומטיב ניוז, כבר ב-2016 טענו בטסלה - כולל אלון מאסק בעצמו - כי מערכת אוטו-פיילוט מסוגלת לנהוג עצמאית. מאסק עצמו צוטט כטוען שהיא "כנראה טובה יותר מנהג אנושי". זאת למרות שאוטו-פיילוט או כל מערכת אחרת מסוגה שמיוצרת כיום, דורשת נהג מאחורי ההגה עם יכולת התערבות מיידית.
לדברי האוטומטיב, גם לפני כשבוע ימים טען מאסק כי בקרוב תשחרר החברה גרסת תוכנה משודרגת, שתאפשר לבעלי טסלה לנהוג "לעבודה, לביתו של חבר ולקניות מבלי לגעת בהגה". במקביל, וידאו באתר החברה מבהיר כי "האדם במושב הנהג (של טסלה) נמצא שם רק מכיוון שהחוק דורש זאת".
כל זאת במקביל להבהרות - המחויבות בחוק - כי נהג טסלה חייב להשאיר את ידיו בכל עת על ההגה ולשלוט ברכב באופן מלא, (גם) בעת הפעלת אוטו-פיילוט. כמו כן מזכירה החברה כי הטכנולוגיה (האוטונומית) שמשולבת בדגמיה נועדו לסייע בהיגוי, בלימה, שמירה על מהירות ומעבר בין נתיבים, אך כל זאת לא הופך את הרכב לאוטונומי.
במסגרת החקירה המתנהלת, אנשי התובע הכללי במשרד המשפטים בוושינגטון וסן פרנסיסקו בודקים האם טסלה הטעתה צרכנים, משקיעים ואנשי ממשל, עם טענות מוגזמות ליכולת מערכת הסיוע בנהיגה. יש להזכיר כי בדיקות וחקירות מסוג זה מתנהלות כנגד טסלה כבר מספר שנים בין היתר על-ידי מדינת קליפורניה והרשות לבטיחות בדרכים (NHTSA), אך חקירה המתנהלת על ידי משרד המשפטים מהווה עליית מדרגה. אם טסלה אכן תמצא אשמה בהטעיית צרכנים, היא צפויה לסנקציות חמורות וכמובן לפגיעה תדמיתית קשה.
פורסם לראשונה ב- 31.10.22
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות