טויוטה ראב 4 פלאג-אין הוצג לראשונה בנובמבר 2019, וכעת החלה היבואנית יוניון מוטורס בשיווק הדגם בישראל. הראב 4 פלאג-אין הייבריד ישווק ברמת גימור אחת ובמחיר של 254,900 שקלים, מחיר הגבוה ב-72,000 שקלים מגרסת הכניסה של הראב 4 ההיברידי וב-15,000 שקלים לעומת רמת האבזור הדומה של הדגם ההיברידי.
יחידת הנעה
טויוטה ראב 4 פלאג-אין ימשיך לעשות שימוש במנוע הבנזין בנפח 2.5 ליטרים, אך הפעם במקום הסוללה הקטנה של הגרסה ההיברידית הרגילה הוא מצויד בסוללת 18.1 קווט"ש - קיבולת גדולה במיוחד בהשוואה לסוללות של המתחרים.
ההנעה היא לכל הגלגלים וההספק המשולב עומד על 306 כ"ס (84 כ"ס יותר מגרסת ה-4X4 ההיברידית) ונתון המומנט גבוה במעט ועומד על 27.5 קג"מ (תוספת של 5 קג"מ) הזמינים מ-3,200 סל"ד (400 סל"ד מוקדם יותר). אל המנוע משודכת תיבה רציפה וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6 שניות (מהיר ב-2.1 שניות) ואילו המהירות המירבית מוגבלת ל-180 קמ"ש (בדומה לשאר הגרסאות).
טווח הנסיעה החשמלי עומד על 75 ק"מ וקצב הטעינה (בעמדת טעינה AC) עומד על כשעתיים וחצי. צריכת הדלק המשולבת עומדת באופן מפתיע על 100 ק"מ לליטר, כלומר במידה וניצלתם היטב את 75 הק"מ המוצהרים ינצל הראב 4 PHEV ליטר אחד ל-15 ק"מ - כך על פי נתוני היצרן.
רמת גימור
הראב 4 פלאג אין ישווק ברמת הגימור E-Motion אך היא אינה זהה לרמת הגימור בעלת השם הזהה של הגרסה ההיברידית הרגילה (בדומה להבדלים גם בין גרסאות הראב 4 בנזין).
לעומת הראב 4 E-Motion ההיברידי, זה הנטען מצויד במסך מולטימדיה 9 אינץ' (לעומת 8"), חישוקי 19 אינץ' (לעומת 18"), מושבים מחוממים מלפנים ומאחור (לעומת קדמיים בלבד), וכמו כן ישנה תצוגה עילית ותאורת אווירה.
אבזור זה מצטרף לפריטים של הגרסה ההיברידית - בהם בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושב הנהג, תאורת לד, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח, מראה פנימית נגד סנוור ותא מטען חשמלי.
בתחום הבטיחות האבזור דומה למדי וכולל בלימת חירום אוטונומית המסוגלת לזהות הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות, זיהוי תמרורים, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, ובנוסף ישנה גם מערכת בלימת חירום אוטונומית במהירות חניה והתרעת שכחת ילד במושב האחורי.
פורסם לראשונה ב- 07.04.21
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות