בדרך כלל מבחני הדרכים שלנו נמשכים יומיים או שלושה, במהלכם אנחנו גומעים כמה מאות קילומטרים בכבישים שונים ובוחנים את הרכב בהיבטים של שימושיות, נוחות, ביצועים, התנהגות כביש ועוד. כשמדובר ברכבים חשמליים, אנחנו מקפידים גם להתחבר לעמדת טעינה מהירה ולבדוק את קצב מילוי הסוללות.
את ג'ילי גיאומטרי C בחנו בפעם הראשונה כאשר נחתה בישראל, לפני כשנה וחצי, ומאז הספקנו לפגוש אותה שוב גם במסגרת מבחנים השוואתיים.
כעת היא מתייצבת אצלנו למטרה שונה, לא כדי לבחון את הרכב - את זה כבר עשינו - אלא כדי לבחון את החיים עם רכב חשמלי בישראל של 2023.
בחודשים הקרובים ננהג בה עשרות אלפי קילומטרים, נשתמש בה באופן יומיומי להסעת המשפחה, לעבודה ולסידורים השוטפים, וגם נאתגר אותה בכמה מבדקים נוספים. נטעין אותה באופן יומיומי בבניין המערכת ובבית, ומדי פעם גם נשתמש בעמדות הטעינה הציבוריות.
בתקופת השימוש הזו ננסה לבחון עד כמה נוחים החיים עם רכב חשמלי בישראל של 2023, ננתח את התובנות שעולות משימוש ממושך ברכב חשמלי ונעסוק בסוגיות שונות - החל מהחסכון בעלויות, דרך אתגרי טווח הנסיעה ופריסת תשתית הטעינה הציבורית ועד להיבטים טכניים מעמיקים יותר.
וכמה מילים על הרכב עצמו, שחוגג בימים אלו שנה על הכביש, תקופה שבמהלכה צבר כבר מעל 6,000 ק"מ. הרכב שבחרנו הוא מהגרסה הבכירה והפופולארית יותר של הגיאומטרי C, עם סוללת 70 קוט"ש שמספקת טווח נסיעה מוצהר של 460 ק"מ.
יתר הפרטים מוכרים: מנוע קדמי בהספק של 204 כ"ס מייצר תאוצה של 7.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. מפרט האבזור כולל בין היתר תאורת לד מלאה, מושבים עם כוונון חשמלי וחימום, משטח לטעינה אלחוטית, מסך מגע בגודל "12.3, תצוגה עילית, מצלמות היקפיות, גג שמש פנוראמי ועוד.
בתחום הבטיחות כולל המפרט בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים וזיהוי תמרורים.
יצאנו לדרך.
פורסם לראשונה ב- 05.04.23
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות