מרצדס חתמה על מזכר הבנות עם חברת ריביאן האמריקאית שנוסדה בשנת 2009 ובמסגרתו ייוצרו רכבים מסחרים גדולים עבור שתי החברות. ההסכם נועד כמובן לחסוך בעלויות הפיתוח שיתחלקו בין השתיים והאצת המעבר של התחום המסחרי אל הנעות החשמל. כמו כן יוקם מפעל משותף באירופה שייצר את הרכבים המסחריים החשמליים עבור מרצדס וריביאן.
החברות ייצרו תחילה שני וואנים, האחד על בסיס פלטפורמת VAN.EA של מרצדס והשני על בסיס פלטפורמת RLV (Rivian Light Van) של ריביאן.
בשלב זה מייצרת ריביאן את הטנדר R1T שירד לראשונה מפס הייצור בספטמבר אשתקד. ה-R1T הוא טנדר מקטגוריה גבוהה יותר מאלו של טויוטה היילקס או מיצובישי טרייטון עם כושר גרירה שמגיע עד כ-5 טון.
לגרסת ההנעה הכפולה שני מנועים כמובן, הספק משולב של מעל 600 כ"ס ו-82.9 קג"מ וההאצה ל-60 מייל (96 קמ"ש) אורכת כ-4 שניות. בגרסתו הבכירה הוא מצויד ב-4 מנועים, שניים בכל סרן, עם ההספק משולב של 835 כ"ס ו-125 קג"מ, ההאצה ל-96 קמ"ש (60 מייל) אורכת כ-3 שניות בלבד.
ריביאן R1S
טווחי הנסיעה מושפעים מ-3 נפחים של סוללה. הסטנדרטית מציעה טווח של 419 ק"מ, סוללה מוגדלת עם טווח של 505 ק"מ ואילו הסוללה הגדולה ביותר מציעה טווח של מעל 644 ק"מ.
הדגם השני שיחל שיווק בקרוב הוא ה-R1S, כאשר הפעם מדובר ברכב פנאי המבוסס על ה-R1T ובהתאם מוצע עם יחידות הנעה וסוללות דומות.
מרצדס EQV
למרצדס ניסיון עשיר בתחום החשמל, גם בקטגוריית המסחריות. כיום מייצרת החברה את ה-e-Sprinter הגדול שטרם הגיע ארצה, ה-e-Vito בגודל בינוני ואחיו המפואר EQV אשר שניהם משווקים בישראל, ואת הדור החדש של הסיטאן, שכמו קודמו מבוסס גם הוא על רנו קנגו, ועתיד להגיע לישראל עד סוף השנה, כשגם לו גרסת נוסעים מפוארת T קלאס וה-EQT החשמלי. לצמד סוללת 44 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-285 ק"מ.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות