בקצרה:
- מרצדס מציגה עדכון משמעותי לספרינטר החשמלי
- כושר ההעמסה כמעט הוכפל, טווח הנסיעה ארוך פי שלושה
- צפוי להגיע לישראל עוד השנה
בסוף 2019 הוצגה גרסה חשמלית למרצדס ספרינטר המסחרי, אז עם טווח נסיעה קצרצר של 115-168 ק"מ וכושר העמסה של טון או פחות. כעת מציגה היצרנית גרסה חשמלית עדכנית, עם שיפורים משמעותיים כמעט בכל הפרמטרים. לישראל הוא צפוי להגיע ברבעון האחרון של השנה.
מערכת ההנעה בדגם החדש כוללת מנוע חשמלי אחורי המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו, ולכן הוא מאפשר כושר העמסה גבוה יותר מהדגם היוצא בעל הנעה קדמית (4.25 טון משקל כולל, 750 ק"ג יותר), וכושר גרירה של 2 טון לעומת הדגם הקודם שלא הורשה כלל לגרור. הוא יוצע בשתי רמות הספק, 136 כ"ס או 204 כ"ס, שתיהן חזקות מהדגם היוצא (116 כ"ס). בהתאם, הביצועים צפויים להיות טובים יותר.
סידור מערכת ההנעה, עם מערכת ניהול מלפנים (מתחת למכסה הקדמי) כחלק מהקבינה, ומצברים הממוקמים במרכז השלדה (בין בסיס הגלגלים), מאפשר מרכז כובד נמוך עם חלוקת משקל מאוזנת יותר ולכן גם בטיחות דינמית גבוהה יותר. בעוד הדגם היוצא הוצע רק בתצורת ואן, מערכת ההנעה החדשה מאפשרת ל
מרצדס לייצר אותו בתצורת מרכב נוספות לרבות טנדר חד-קבינה עם ארגז, שלדה המאפשרת מתקונים שונים ובעתיד גם גרסאות להובלת נוסעים.
מרצדס תציע אפשרות בחירה בין שלושה נפחי מצבר – 56, 81 או 113 קוט"ש. לגדולים ביותר טווח נסיעה של 400 ק"מ, פי שלושה מהדגם היוצא. טעינה מהירה בקצב של 115 קילוואט תאפשר מילוי 10% ל-80% ב-28 דקות למצברים הקטנים ו-42 דקות לגדולים. עוד מציינת היצרנית כי מערכת הניווט כאן מתקדמת כמו במכוניות הנוסעים, מאפשרת להציג את למשל את טווח הנסיעה בהתאם למצב הדרך (עומס התנועה וטופוגרפיה) וגם מציעה אפשרות לתכנון נסיעה עם התחנות האופטימליות לעצירה לטעינה מהירה.
מדובר גם בספרינטר חשמלי ראשון שישווק בצפון אמריקה, שם גם יורכב במפעל החברה בצ'רלסטון, דרום קרוליינה. לאירופה ואלינו הוא יגיע מפס הייצור בדיסלדורף, גרמניה.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות