רנו היתה אחת מיצרניות הרכב פורצות הדרך בתחום החשמלי, אך כזו שכוכבה דעך עם השנים - לצד התגברות ההיצע החשמלי ממותגים אחרים, היצע הדגמים החשמלי ברנו התבסס בערך על דגם אחד, רנו זואי, שדווקא עושה חיל באירופה.
כעת הציגה רנו בתערוכת IAA במינכן את רנו מגאן E-Tech. לא מדובר בורסיה חשמלית למגאן האצ'בק, אלא בדגם עצמאי, המשלב בין משפחתית לפנאי, בדומה לאיוניק 5 של יונדאי. החשמלית של רנו תתבסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית CMF-EV אשר משמשת גם את ניסאן אריאה שנחשפה לפני למעלה משנה וטרם הגיעה לישראל. מקרסו מוטורס, יבואנית רנו בישראל, טרם נמסרו פרטים אודות מועד השיווק בישראל.
העיצוב החיצוני הוא בשפת העיצוב החדשה של רנו. יחידות התאורה הקדמיות צרות וכוללת פס תאורת יום המתפתל אל תוך הפגוש אשר מעוצב עם כונסי אוויר בצורת ראש חץ. המגאן E-טק היא המכונית הראשונה המגיעה אל פס הייצור עם לוגו רנו החדש.
הפרופיל מעט סטיישני, אך כולל כמה פריטים מעולמות הפנאי כגון קשתות בתי גלגלים שחורות, חצאיות צד ומגיני דלתות שחורים גם כן, כאשר לאלו חריטות לייזר מעוצבות. ידיות הדלתות הקדמיות נסתרות ונשלפות אוטומטית, בעוד אלו האחוריות מוטמעות בקורה C. ישנן אופציות לחישוקי 18" או חישוקי 20" ענקיים, אך עם צמיגים צרים יחסית לטובת צמצום צריכת החשמל.
מאחור העיצוב שגרתי. ישנה שמשה אחורית צרה ופנסים אחוריים צרים במיוחד המקושרים בפס תאורה וכוללים יחידות מיקרו-לד היוצרות מראה תלת מימדי. הפגוש האחורי עולה עד לפנסים עצמם, אך חלקו התחתון מושחר ליצירת אפקט הפנאי. כמו כן ישנם 6 צבעים לבחירה, אופציה לצביעה דו-גונית וגימור אפור, שחור או לבן למראות הצד, ובסך הכל כ-30 שילובים אפשריים.
מבפנים הושם דגש על עמדת הנהג, עם לוח מחוונים ומסך מולטימדיה בצורת האות L שוכבת, כאשר פתחי המיזוג לנהג נמצאים ממש לצידי לוח המחוונים, ההגה אליפטי וישנם פקדים פיזיים לתפעול בקרת האקלים. גימור הפנים ממשיך בקו רציף מדלת אחת, אל מאחורי הדשבורד ועד הדלת השנייה מה שיוצר תחושה של דשבורד צף, המצטרף אל קונסולה צפה שבין המושבים. ברנו מציינים כי השתמשו בחומרים ממוחזרים רבים והקנו אווירה טבעית בתא הנוסעים כאשר ישנם גימורי בד או עור בדשבורד, וכן גימורי עץ.
בהשוואה ליונדאי איוניק 5 למשל, מידותיה של המגאן החשמלית צנועות הרבה יותר. אורכה עומד על 421 ס"מ (קצרה בכ-42 ס"מ), רוחבה עומד על 177 ס"מ (צרה בכ-12 ס"מ), גובהה עומד על 150 ס"מ (נמוכה בכ-15 ס"מ) ואורך בסיס הגלגלים עומד על 270 ס"מ (קצר ב-30 ס"מ). לפערי המידות תוצאה ישירה גם במשקל העומד על 1,624 ק"ג, כ-400 ק"ג פחות מהיונדאי.
יחידות הנעה
מגאן E-Tech תוצע עם מנוע חשמלי חדש השוקל 145 ק"ג, 10 ק"ג פחות מזה של רנו זואי למרות פערי הספק ומומנט לטובתה של המגאן כמובן. למנוע שתי גרסאות הספק. האחת נקראת EV40 ומציעה הספק של כ-130 כ"ס ו-25.5 קג"מ והשנייה נקראת EV60 ומציעה הספק של כ-220 כ"ס ו30.6 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.4 שניות בגרסה החזקה יותר ואילו המהירות המירבית מוגבלת ל-160 קמ"ש, בדומה לחשמליות אחרות. למנוע 4 עוצמות בלימה רגנרטיבית וצריכת חשמל ממוצעת של 128 וואט שעה לק"מ.
למגאן E סוללה מבית LG מקוררת נוזל בעלת שני נפחים – 40 או 60 קוט"ש וטווחי נסיעה של 300 ועד 470 ק"מ (בהתאמה). בדומה למנוע גם היא קטנה פיזית מזו של הזואי ב-40%. הסוללה שוכנת כמובן ברצפת הרכב והיא דקה במיוחד - 11 ס"מ בלבד ומאפשרת הורדת מרכז הכובד ב-90 מ"מ לעומת מגאן רגילה. למגאן E אפשרות טעינה מהירה של 130 קילוואט ובעמדה שכזו תוכלו לטעון 300 ק"מ ב-30 דקות. בעמדת 22 קילוואט קצב הטעינה עומד על כ-160 ק"מ בשעה.
אבזור ובטיחות
המגאן E-טק תוצע בשלוש רמות גימור, Equilibre (שיווי משקל), Techno ו-Iconic הבכירה. מגאן E תציע פריטים כגון לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" ומסך מולטימדיה בגודל 9" או 12" עם מערכת מבית גוגל הפועלת על בסיס אנדרואיד כמובן וכוללת מערכת ניווט מבוססת גוגל מפות וגישה לחנות האפליקציות, זאת בנוסף לעדכונים Over The Air ותפעול פשוט בדומה לכל טאבלט, כך לדברי רנו. כמו כן ישנה מערכת שמע מבית Arkamys כאשר ברמת הגימור הבכירה ישנה מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 8 רמקולים וסאבוופר. עוד נמצא ברשימת האבזור גם תאורת אווירה דינאמית עם 48 צבעים, מצלמות היקפיות, מערכת חניה אוטומטית, מראה מרכזית דיגיטלית, חימום במושבים הקדמיים ובהגה, משטח טעינה אלחוטי ועוד.
בתחום הבטיחות ישנה כמובן מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת תיקון סטייה מנתיב הפועלת גם ללא זיהוי של אחד מסימוני הכביש (לדוגמה, בכביש עירוני בסמוך למדרכות), בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת זחילה בפקקים ויכולת התאמת מהירות הנסיעה בהתאם לתוואי הדרך במערכת הניווט ובמערכת זיהוי התמרורים, מערכת התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי, בלימת חירום בנסיעה לאחור במהירות חניה (עד 10 קמ"ש) והתרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף. פרט נוסף שרנו מחדשת במגאן החשמלית הוא גישה מהירה לסוללה לצוותי כיבוי האש במקרה של שריפה, זאת בנוסף לפרט נוסף לטובת צוותי החילוץ - ברקוד בשמשה הקדמית שבסריקתו מתקבל מידע אודות מיקום הסוללה, כריות האוויר ומבנה הרכב לטובת מיקומי חיתוך בטוחים.
פורסם לראשונה ב- 09.09.21
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות