אחרי לא פחות מ-7 מותגי רכב עממיים שהגיעו לישראל מסין, מצטרף לזירה המקומית גם מותג יוקרה סיני ראשון. מדובר בהונגצ'י (Hongqi), שמשתייך לקונצרן FAW - אחד מיצרני הרכב הגדולים של סין. המותג, שפירוש שמו בסינית הוא "דגל אדום" - כשמו של עיתון הממשל מימי מאו דזה-דונג - מזוהה גם כיום עם הממשל הסיני ומייצר בין היתר את רכב השרד של הנשיא הנוכחי שי ג'ינפינג.
קבוצת סמלת, שהשיגה את הזיכיון לכל מותגי FAW, יכולה בשלב זה לשווק את את רכב הפנאי הונגצ'י E-HS9, שהוא היחיד שמוצע בתקינה אירופאית ויכול להימכר בישראל - על אף שכרגע הוא נמכר בתקינה מוגבלת של 400 יחידות בשנה, כמות גדולה בהרבה מצפי המכירות. יתר דגמי הקונצרן לא מציעים תקינה מתאימה לשיווק מחוץ לגבולות סין.
באשר לרכב עצמו, הונגצ'י E-HS9 מתמקם בקטגוריית רכבי הפנאי-יוקרה הגדולים, עם מימדים נדיבים למדי. האורך עומד על 520.9 ס"מ, הרוחב הוא 201 ס"מ, בסיס הגלגלים מתפרס לאורך של 311 ס"מ ומימד הגובה עומד על 173.1 ס"מ. המשקל העצמי של רכב הפנאי עומד על 2.5-2.6 טונות.
הונגצ'י E-HS9 ישווק בישראל בשלוש גרסאות ועם שתי יחידות הנעה. גרסת הכניסה "פרימיום" מצוידת בצמד מנועים חשמליים עם הנעה כפולה, הספק מירבי של 435 כ"ס ומומנט של 61.2 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.5 שניות, ואילו סוללת 84 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 380 קילומטרים בתקן WLTP.
צמד הגרסאות הבכירות, "לקשרי" ו"אקסלוסיב", מציעות הספק של 551 כ"ס ומומנט של 76.5 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות ב"לקשרי" ו-4.9 שניות ב"אקסלוסיב", שמציעה גם מצב יעודי לנהיגה נמרצת. סוללת 99 קוט"ש שמותקנת בשתי הגרסאות מאפשרת נסיעה חשמלית למרחק של 441 קילומטרים.
טעינה איטית של הרכב מתאפשרת בקצב של 11 קילוואט, בעוד טעינת DC מהירה מתאפשרת בקצב של 108 קילוואט בלבד - נמוך מהקצב המקובל ברכבי יוקרה חשמליים.
מפרט האבזור עשיר למדי, כאשר כבר בגרסת ה"פרימיום" ניתן למצוא 7 מקומות ישיבה, חישוקי 21 אינץ', מושבי אלקנטרה, בקרת אקלים עם 4 איזורי טמפרטורה, דלת תא מטען חשמלית, גלגל הגה מתכוונן חשמלית עם זכרונות וחימום, כוונון חשמלי, חימום וזכרונות למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, קיפול חשמלי למושבי השורה השלישית, שקע 220 וולט, תאורת לד, גג שמש פנוראמי, טעינה אלחוטית ושלישיית מסכי מידע ובהם לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה גדול ומסך מגע נפרד לשליטה בבקרת האקלים.
גרסת ה"לקשרי" מוסיפה תאורת מטריקס לד, תאורת אווירה צבעונית ובקרת אקלים עם 6 איזורי טמפרטורה, ואילו גרסת ה"אקסלוסיב" מוסיפה מסך מולטימדיה רביעי מול מושב הנוסע, מושבי קפטן בשורה השניה עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור (בסך הכל 6 מושבים), מתלי אוויר אדפטיביים, ריפוד עור נאפה ועיסוי ואוורור למושבים הקדמיים.
היצע מערכות הבטיחות כולל בכל הגרסאות 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, ניטור שטחים מתים במראות, התרעת תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, מצלמות תלת מימד והתרעת פתיחת דלת במעבר רכב חולף. בגרסה הבכירה מניין כריות האוויר עולה ל-8.
הונגצ'י E-SH9 - מחירים:
הונגצ'י E-SH9 בגרסת Premium תעלה 399,000 שקלים
הונגצ'י E-SH9 בגרסת Luxury תעלה 459,000 שקלים
הונגצ'י E-SH9 בגרסת Exclusive תעלה 499,000 שקלים
במהלך השנה הקרובה מקווה היבואנית למכור בין 50 ל-100 יחידות, כאשר 15 הזמנות כבר נרשמו לדגם. אחד הלקוחות הראשונים הוא איש יחסי הציבור של החברה - רני רהב. בסוף שנת 2023 צפויה הונגצ'י להשים דגם שני בשוק הישראלי שיהיה מעט יותר קטן ויקבל את השם E-HS5.
לקוחות הונגצ'י יקבלו חבילת אחריות הכוללת 5 שנות אחריות מלאה (או 150,000 ק"מ), 8 שנות אחריות על הסוללה (או 160,000 ק"מ) ו-5 טיפולים ראשונים ללא עלות.
תמונות: איתן קאג'ייה, יצרן פורסם לראשונה ב- 06.04.22
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות