בקצרה:
טסלה מבטיחה עוד דגמים להיצע
המידע היחיד שפורסם מתייחס לנתוני הסוללות
תאריכי יעד עדיין אין
שבועות ספורים לאחר הצגת התכניות למשקיעים, מפרסמת טסלה הרחבות לתכנית העבודה שלה ומפרטת באריכות כהרגלה על יתרונות המעבר למנועים חשמליים - וגם מציגה תכניות מפורטות יחסית להרחבת היצע הדגמים, אך עדיין ללא תאריכי יעד.
כדאי להזכיר כי הדגמים שהוצגו אינם בהכרח מפתיעים. שכן על דגם קומפקטי וזול יחסית דיווחנו לכם כבר לפני כשנתיים, עם תאריך יעד להשקה השנה, ב-2023. למשל. בינתיים לפחות לא נראה שדגם כזה יושק השנה, אבל אנחנו כבר רגילים. פרויקטים כמו המשאית, הרודסטר והטנדר שעדיין לא התממשו לחלוטין נמצאים איתנו כבר שנים ארוכות. הרודסטר למשל הוסרה בינתיים מהתוכניות. אפילו חידוש (מתיחת פנים) לדגמים קיימים ומאוד (מאוד) ותיקים כמו מודל S, או מודל X ואפילו טסלה מודל 3 (שתחגוג שש השנה), לא מוזכר.
הדגם המסקרן יותר של טסלה הוא הדגם הקומפקטי, שצפוי להיקרא מודל 2 או Q. כרגע, הדבר היחיד שידוע רשמית הוא שלדגם תהיה סוללה בקיבולת 53 קוט"ש מסוג LFP - סוללה מסוג דומה לזה שיש כיום במודל 3, הנחשבת לזולה יותר לייצור ביחס לסוללות ליתיום-יון מסורתיות הודות לשימוש מופחת בליתיום, בטוחה יותר (מתחממת פחות) אבל גם כבדה יותר ויעילה פחות.
בהקשר לסוללות, טסלה מפתיעה עם סוג שנחשב - עקרונית - לעוד פחות מתקדם בשם "היי ניקל"; סוללה כזו, בקיבולת 100 קוט"ש, מיועדת לשרת דגם מסחרי, גם בגרסת מוביל נוסעים. הסוללה צפויה להיות זולה יחסית לייצור אך כבדה ועם צפיפות אנרגטית נמוכה. אך דווקא כאן טסלה טוענת כי מדובר בסוללות עם צפיפות חומרים גדולה יותר, קיבולת אנרגיה עדיפה וייעוד לטווחי נסיעה גדולים. בכל מקרה, הסוללה נמצאת עדיין בפיתוח.
דגמים נוספים שטסלה אמורה לייצר אלו אוטובוס עם סוללה בקיבולת 300 קוט"ש (סוללת LFP) ומשאית 'כבדה' (לא ברור עד כמה 'כבדה' ועד כמה בהשוואה למשאית סמי המיוצרת כיום) בשתי גרסאות: טווח קצר או ארוך. למשאית עם הטווח הקצר תהיה סוללת LFP בקיבולת 500 קוט"ש, לגרסת הטווח הארוך סוללת "היי ניקל" בקיבולת 800 קוט"ש. לשם השוואה, לסמי - המשאית העכשווית - יש סוללת 900 קוט"ש.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות