באופן רשמי האיוניק 5 מוגדרת כקרוסאובר, הצהרה שנתמכת על ידי נתון גובה מרשים של 164.7 ס"מ, אך מבחינה ויזואלית הדמיון הוא דווקא לרכבים קומפקטיים נוסח ה-i30. מלבד נתון הגובה, האיוניק 5 גדולה יותר מיונדאי טוסון בכל פרמטר - כאשר מבחינת בסיס הגלגלים, שעומד על 3 מטרים, היא גדולה יותר גם מיונדאי פליסייד העצום.
מלבד המימדים החיצוניים הבולטים, האיוניק 5 מציעה גם תא מטען בנפח של 531 ליטרים ועוד חלל הטענה נוסף מלפנים בנפח של 57 ליטרים. המשקל העצמי עומד על 2 טונות בקירוב וכושר הגרירה מגיע עד ל-1.6 טון.
האיוניק תשווק תחילה בגרסה עם מנוע חשמלי אחד שמותקן מאחור ומניע את הציר האחורי. ההספק עומד על 217 כ"ס והמומנט על 35.7 קג"מ, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.4 שניות. המהירות המירבית מוגבלת ל-185 קמ"ש.
סוללת 72.6 קוט"ש מעניקה לאיוניק 5 טווח נסיעה מירבי של 481 קילומטרים, על פי נתוני היצרן, כאשר ברמת הגימור הבכירה הטווח יורד ל-451 קילומטרים בשל החישוקים הגדולים יותר ובשל תוספות האבזור שמוסיפות למשקל הרכב.
בנוסף, בחודשים הקרובים תצטרף גם גרסת הנעה כפולה עם מנוע חשמלי נוסף על הסרן הקדמי, הספק של 305 כ"ס ותאוצה של 5.2 שניות ל-100 קמ"ש. טווח הנסיעה נותר ללא שינוי.
הסוללה פועלת במתח חריג של 800 וולט, מה שמאפשר טעינה בזרם נמוך יותר בהשוואה למתחים נמוכים יותר באותו הספק נתון - ובכך מתכננת יונדאי להפחית מהבלאי והעומסים על הסוללה. קצב הטעינה המקסימלי של הרכב הוא 350 קילוואט, אך כיום ישנה בישראל עמדה אחת בלבד שתומכת בהספק כזה, והיא ממוקמת במוסך של פורשה בהרצליה ומיועדת ללקוחות פורשה בלבד. בעמדה אולטרא-מהירה נפוצה יותר, של 175 קילוואט, תתאפשר טעינה של 50% מקיבולת הסוללה בתוך כרבע שעה.
בנוסף תאפשר האיוניק 5 אספקת חשמל חיצונית למכשירים שונים ואף לטעינה של רכבים חשמליים אחרים (עם כבל מוד 2), אך הדבר כרוך ברכישת אביזר יעודי בתשלום נפרד.
האיוניק 5 תשווק בארבע גרסאות לבחירה, כולן עשירות למדי באבזור. גרסת הכניסה מקבלת את השם "פרסטיז'" ומציעה מסך מולטימדיה בגודל 12.25 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה, קיפול מראות חשמלי, ידיות דלתות שקועות, בלם יד חשמלי, תאורת לד ראשית, בקרת אקלים עם פתחים מאחור, כניסה והנעה ללא מפתח עם הנעה מרחוק, מושב נהג חשמלי וחישוקי 19 אינץ' קלים.
מפרט הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר (כולל כרית מרכזית בין הנהג לנוסע), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, דו-גלגלי ותנועה חוצה בצמתים, שמירת נתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים במראות, התרעת עייפות, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת שכחת ילד במושב האחורי, התרעת פתיחת דלת במעבר רכב חולף, אורות גבוהים אוטומטיים ובקרת שיוט אדפטיבית.
גרסת ה"סופרים" כוללת בנוסף גם גג שמש פנוראמי עם וילון הצללה, והיא זאת שתיועד לציי הרכב.
גרסת ה"עלית" הבכירה מגדילה את החישוקים ל-20 אינץ' ומוסיפה למפרט גם מצלמות היקפיות, תצוגת שטחים מתים על גבי לוח המחוונים, מערכת לחניה אוטומטית שמאפשרת גם את הוצאת הרכב מהחניה למרחק של מטרים ספורים כאשר הנהג עומד מבחוץ, טעינה אלחוטית לסלולארי, תאורת אווירה, דלת תא מטען חשמלית, מראה מתכהה, גלגל הגה מחומם, מושבי עור עם כוונון חשמלי גם למושב הנוסע, זכרונות, חימום ואוורור, וגם אפשרות ייחודית להשכבת המושבים ופתיחת הדום לרגליים.
יונדאי איוניק 5 - מחירים:
יונדאי איוניק 5 בגרסת Prestige תעלה 189,900 שקלים
יונדאי איוניק 5 בגרסת Supreme תעלה 199,900 שקלים
יונדאי איוניק 5 בגרסת Elite תעלה 216,900 שקלים
יונדאי איוניק 5 בגרסת Elite 4X4 תעלה 238,900 שקלים
יונדאי קונה חשמלי
לצידה של האיוניק 5, השיקה כלמוביל גם את הגרסה החשמלית של הקונה. מספר יחידות בודדות כבר נחתו בישראל לפני מספר שנים אך לא הגיעו לשיווק, ורק כעת לאחר מתיחת הפנים התאפשר שיווק הדגם בישראל.
הקונה החשמלי ישווק עם מנוע בהספק של 136 כ"ס, אך עם מומנט גבוה של 40.2 קג"מ. ההנעה היא קדמית והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות, בדרך למהירות מירבית של 155 קמ"ש.
למרות שהדגם משווק בעולם גם עם סוללה גדולה של 64 קוט"ש, לישראל הוא הגיע עם סוללה קטנה יחסית בקיבולת של 39.2 קוט"ש. טווח הנסיעה המוצהר עומדעל 305 קילומטרים.
לקונה החשמלי רמת גימור אחת, במחיר של 142,900 שקלים, שכוללת מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי, חיישני חניה מלפנים ומאחור, כניסה והנעה ללא מפתח עם הנעה מרחוק, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי וחישוקי 17 אינץ' קלים.
מפרט אביזרי הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות, התרעת עייפות, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ומערכת התרעה על שכחת ילדים ברכב.
כל דגמי יונדאי החשמליים ישווקו עם עמדת טעינה והתקנה כלולות במחיר הרכב. בנוסף תעניק היבואנית אחריות של 5 שנים או 100,000 קילומטר על הרכב עצמו, אחריות של 7 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה וחבילת טיפולים ל-3 שנים או 45,000 ק"מ ללא תשלום נוסף.
פורסם לראשונה ב- 29.07.21
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות