האיוניק 5 מוגדרת כקרוסאובר קומפקטי העושה שימוש בפלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים (E-GMP), אך למעשה נראית כמו מכונית משפחתית קומפקטית לכל דבר. העיצוב שואל מאפיינים רבים מרכב התצוגה "45" עם קווים ישרים וחדים, חזית מחודדת עם יחידות תאורה צרות בעלות מאפיינים מרובעים דמויי פיקסל, חישוקים קלים כמעט זהים לאלו של רכב התצוגה וגם יחידות תאורה מפוקסלות מאחור.
מבפנים העיצוב מינימליסטי ונקי, עם קווים ארוכים ומשטחים חלקים, כמו גם חללים פתוחים בין הנהג לנוסע. ביונדאי מציינים כי חלקים רבים עשויים חומרים ממוחזרים.
בהשוואה ליונדאי טוסון החדש (שצפוי להגיע לישראל לקראת חודש אפריל) האיוניק 5 גדולה משמעותית - פרט למימד הגובה. אורכה עומד על 463.5 ס"מ (ארוכה ב-13.5 ס"מ), רוחבה עומד על 189 ס"מ (רחבה ב-2.5 ס"מ), גובהה עומד על 160.5 ס"מ (נמוכה ב-4.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 300 ס"מ (ארוך ב-32 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 531 ליטרים (קטן ב-46 ליטרים) ועד 1,591 ליטרים בקיפול מושבים.
יחידות הנעה
איוניק 5 תוצע ב-4 גרסאות (טווח רגיל עם הנעה אחורית או כפולה וטווח מוגדל עם הנעה אחורית או כפולה) ולכולן מהירות מקסימלית של 185 קמ"ש.
לגרסת הטווח הרגיל סוללת 58 קווט"ש. בשידוך להנעה אחורית ההספק עומד על 125 קילוואט (כ-170 כ"ס) ונתון המומנט מירבי הוא 35.7 קג"מ, וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות. בגרסת ההנעה הכפולה ההספק עומד על 173 קילוואט (כ-235 כ"ס) ונתון המומנט מירבי הוא 61.7 קג"מ, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות.
לגרסת הטווח המוגדל סוללת 72.6 קווט"ש. בשידוך להנעה אחורית ההספק עומד על 160 קילוואט (כ-217 כ"ס) ונתון מומנט מירבי זהה לזה של גרסת הטווח הרגיל, וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.4 שניות. בגרסת ההנעה הכפולה ההספק עומד על 225 קילוואט (כ-306 כ"ס) ונתון המומנט המירבי זהה גם כן לגרסה המקבילה בעלת הסוללה הקטנה. במקרה זה ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.2 שניות.
בשלב זה יונדאי מדווחת על טווח נסיעה מקסימלי (לא משולב) בתקן WLTP של עד כ-480 ק"מ לגרסת ההנעה האחורית עם הסוללה הגדולה.
טעינה מ-10% ל-80% באמצעות עמדה אולטרא-מהירה (350 קילוואט) אורכת 18 דקות בלבד ומאפשרת צבירה של כ-100 ק"מ ב-5 דקות. עם זאת, עמדות כאלו יהיו נדירות גם בשנים הקרובות.
אבזור ובטיחות
ליונדאי איוניק 5 לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל זהה. למערכת המולטימדיה אפשרות סנכרון עם הטלפון הנייד, שליחת ייעדי ניווט וקבלת סטטוס אודות נתוני הרכב (מד סוללה, זמני טעינה וכו'), מערך מצלמות היקפיות, מערכת חניה אוטומטית הניתנת להפעלה מרחוק, תצוגה עילית בעלת הצגת מציאות רבודה, מושבים בעלי כוונון חשמלי כולל הדום נשלף וחישוקים אווירודינמיים בגודל 20 אינץ'.
בבטיחות נמצא בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי (ותצוגת השטח המת בלוח המחוונים), התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, בלימת אוטונומית במהירות חניה, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים והתרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף.
פורסם לראשונה ב- 24.02.21
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות