דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מסתמן: קארמה בדרך לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

מותג המכוניות האקזוטיות "קארמה" הוא מותג צעיר, אך לא ממש חדש. החברה שהייתה מוכרת בשם "קארמה-פיסקר" הוקמה בשנת 2007 ובשנת 2011 הציגה את הדגם קארמה-פיסקר, מכונית ספורט-סדאן גדולה ויוקרתית שיוצרה במשך שנתיים ומכרה כ-2,000 יחידות.

קארמה

בשנת 2014 הכריזה החברה על פשיטת רגל בעקבות פשיטת הרגל של ספק הסוללות שלה,ונרכשה על-ידי קבוצת Wanxiang הסינית, אך ללא השם "פיסקר" השייך להנריק פיסקר - אותו אחד שעיצב בעבר דגמים כמו ב.מ.וו Z8, אסטון מרטין DB9 והואנטג', כמו גם את הפיסקר-קארמה עצמה. קבוצת Wanxiang רכשה באותה השנה גם את ספק הסוללות והקימה מחדש את המותג תחת השם "קארמה".

על פי הודעת היצרנית, קארמה תיובא לישראל על-ידי מטרו מוטור, שמוכרת בתור יבואנית מותגי האופנועים ימאהה, קוואסאקי, סאן יאנג, וטרקטורני סגווי, אקסס ומיול. מהיבואנית המקומית לא נמסרה תגובה כלשהי.

קארמה GS-6

למעשה, לקארמה יש כיום דגם אחד עיקרי בשם קארמה GS-6. מדובר במכונית ספורט-סדאן חדשה המתחרה בדגמים כגון פורשה פנמרה / טייקן וטסלה מודל S. ל-GS-6 גוף אלומיניום והיא משווקת בעולם עם שתי יחידות הנעה. הגרסה האחת בעלת מנוע היברידי-נטען שמוכר מב.מ.וו i8 – מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים הפועל בשיתוף מנוע חשמלי. ההספק המשולב עומד על 536 כ"ס והוא ברובו מהמנוע החשמלי כמובן, כאשר נתון המומנט המירבי עומד על 76 קג"מ. ההאצה ל-60 מייל/שעה (96 קמ"ש) אורכת 4.5 שניות וטווח הנסיעה החשמלי מגיע עד 128 ק"מ, כך לדברי קארמה.

קארמה GS-6

הגרסה החשמלית תציע טווח נסיעה של 483 ק"מ בזכות סוללה בגודל של עד 110 קוט"ש ואילו ההאצה ל-100 קמ"ש תתקצר ל-3.9 שניות.

מחירה ההתחלתי של הקארמה GS-6 עומד בארה"ב על 80,000 דולרים, דומה למחירה של טסלה מודל S שמתומחרת בישראל ב-480,000 שקלים - מה שאומר שגם אם תצליח קארמה להגיע לתמחור האגרסיבי של טסלה בישראל, עדיין מדובר במכונית לא זולה בכלל.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה