לפני פחות מחצי שנה נחשפה מרצדס EQE, הגרסה החשמלית של למרצדס E קלאס, וכמו ה-EQS גם היא מבוססת על פלטפורמה חשמלית ייעודית ולא על פלטפורמות מנועי הבעירה הפנימית. השבוע חשפה מרצדס את גרסאות הביצועים של ה-EQE מבית AMG כמובן. לעומת ה-EQE הרגילה גרסאות אלו ארוכות ב-2 ס"מ ונמוכות ב-2 ס"מ, שינויים הנובעים מעדכוני עיצוב וכיול המתלים. מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי ה-AMG EQE תגיע לישראל ברבעון השלישי של שנת 2022.
הצנועה מבין שתי הגרסאות הספורטיביות היא ה-AMG EQE 43 ולה שני מנועים חשמליים והנעה כפולה. ההספק עומד על 476 כ"ס, נתון המומנט עומד על 87.5 קג"מ ואת ההאצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-4.2 שניות, אך זאת בתנאי שמצב הסוללה עומד על 50% ומעלה.
הגרסה הספורטיבית הבכירה היא ה-AMG EQE 53 המספקת 626 כ"ס ו-96.8 קג"מ. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-3.5 שניות. תוספת חבילת "דיינמיק פלוס" תשדרג את ההספק ל-687 כ"ס ו-101.9 קג"מ ותקזז 2 עשיריות בהאצה ל-100 קמ"ש, כאשר במקרה זה על הסוללה להיות טעונה 70% ומעלה.
גם למצבי הנהיגה השפעה על ביצועי הרכב, כאשר מצב "נוחות" יקצה לכם רק 85% מההספק (או 80% בגרסת 53), מצב "ספורט" כבר יעביר 90%, ואילו רק מצב "ספורט פלוס" יספק לכם 100% מהכוח. ולמען בטחונכם, יש גם מצב "חלקלק" (של הכביש) בו יוגבל ההספק ל-50% בלבד.
הסוללה בשתי הגרסאות בנפח 90.6 קוט"ש (נטו). ב-EQE 43 טווח הנסיעה עומד על 462-533 ק"מ ואילו גרסת ה-EQE 53 תסתפק ב-444-518 ק"מ. צריכת החשמל עומדת על 197-225 וואט שעה לק"מ או 203-232 וואט שעה לק"מ בגרסה הבכירה.
לשתי גרסאות ה-AMG EQE מטען פנימי של 11 קילוואט ואופצית שדרוג למטען 22 קילוואט שיסייע לזרז את הטעינה. ה-AMG EQE תומכת בטעינה מהירה עד להספק של 170 קילוואט ובמצב זה תזכו לתוספת של 180 ק"מ בתוך 15 דקות בלבד.
פורסם לראשונה ב- 16.02.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות