מרבית יצרני הרכב מתכננים להפסיק למכור רכבים מזהמים באירופה בסוף העשור הנוכחי, אבל ב
יונדאי הקדימו את המאוחר וכבר מהיום – 1.1.2023 יפסיקו למכור בנורבגיה רכבים עם מנועי בעירה פנימית.
יונדאי החלה את המהלך כבר ב-2020, אז הפסיקה למכור מנועי בנזין/דיזל במדינה הצפונית והציעה רק דגמי פלאג-אין עם הטוסון והסנטה פה או חשמליים מלאים עם
יונדאי קונה ו
יונדאי איוניק 5. אגב, האיוניק 5 סיימה את 2022 כדגם החמישי הנמכר ביותר במדינה.
מ-2020 מכרה יונדאי 25 אלף רכבים בנורבגיה, מדינה עם ממוצע מכירות שנתי של כ-170 אלף רכבים בלבד. מאז ועד היום 92% מסך המכירות שלה היו של רכבים חשמליים ואילו את 2022 היא סיימה עם 93% חשמליות.
בעצם מכירת רכבים חשמליים בלבד, מקדימה יונדאי את וולוו שהצהירה שב-2023 תמכור בנורבגיה רק רכבים חשמליים והיברידים-נטענים, וגם את פולקסווגן, יצרנית מובילה בתחום החשמל, שהצהירה כי תמכור רכבים חשמליים בלבד במדינה החל מ-2024. נציין כי נתח השוק של פולקסווגן כפול מזה של יונדאי, וגם בתחום החשמלי ליצרנית מגרמניה יש בשלב זה היצע רחב יותר עם משפחתית (ID.3), דגמי פנאי (ID.4 ו-ID.5) וגם מסחרית (ID. Buzz).
ההוצאה לפועל של ההצהרות אלו אינה מורכבת לביצוע במדינה הנורדית. נורבגיה היא המדינה המובילה בעולם באימוץ הנעות חליפיות ובראשן ההנעה החשמלית והייתה למדינה הראשונה בה נמכרו יותר רכבים חשמליים מרכבים בעלי מנועי בעירה פנימית. את 2021 סיימו החשמליות עם נתח של 64.5%, עליה של 10% מ-2020. נתוני המכירות של 2022 טרם פורסמו אך השיא צפוי להישבר שוב.
פורסם לראשונה ב- 01.01.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות