אחרי שפורד הציגה כבר בסוף 2019 את המוסטאנג מאך E החשמלית (אלינו היא תגיע לקראת סוף השנה הנוכחית) ולא חששה לתת לה את הכינוי האייקוני "מוסטנג", היא עושה זאת שוב בדגם איקוני, והפעם לטנדר מסדרה F החשובה והנמכרת ביותר בתולדותיה – פורד F-150 שזוכה לגרסה חשמלית בשם Lightning (ברק). זהו כמובן לא רכב העבודה הראשון של פורד שזוכה להנעה חשמלית, וקדם לו פורד E-טרנזיט שהוצג לפני כחצי שנה.
פורד מציינת כי הייצור יחל באביב 2022. מדלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, נמסר כי פורד F-150 Lightning יגיע לראשונה לישראל בגרסתו החשמלית ברבעון הרביעי של שנת 2022 – זאת למרות שהדגם הרגיל לא משווק בישראל.
מידות ועיצוב
העיצוב החיצוני זהה למדי לזה של ה-F-150 הרגיל, אך עם כמה מאפיינים "חשמליים" מוכרים כגון חישוקים בעיצוב אווירודינמי וסבכה קדמית אטומה בשלושה עיצובים שונים. כמו כן מסביב לרכב פזורות נורות שונות כך שתוכלו להאיר איזור ספציפי או את כל סביבת הרכב. ה-Lightning ישווק בתצורת דאבל-קבינה בלבד.
מידותיו של פורד F-150 וגם זה החשמלי גדולות משמעותית מאלו המוכרים לנו מטנדרים יפניים כדוגמת טויוטה היילקס. אורכו עומד על 591.0 ס"מ (ארוך ב-58.5 ס"מ), רוחבו עומד על 203.2, ללא מראות (רחב ב-17.7 ס"מ), גובהו עומד על 200.4 ס"מ (גבוה ב-18.9 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 369.5 ס"מ (ארוך ב-61 ס"מ). כמו כן במקום בו בדרך כלל שוכן המנוע ישנו תא מטען בנפח 400 ליטרים (וכושר נשיאה של 181.4 ק"ג) בו תמצאו שקעי טעינה שונים.
כושר העמסה מכובד עומד על 907 ק"ג (816 ק"ג בגרסת הטווח הארוך), לעומת 810 ק"ג בטויוטה היילקס למשל. כושר הגרירה עומד על 3492 ק"ג או 4,535 בגרסת הטווח הארוך. וכדי שתדעו בדיוק כמה עוד תוכלו להעמיס, מצויד ה-F-150 בחיישני עומס. כידוע העומס משפיע על טווח הנסיעה ולכן המידע מסונכרן עם מערכת בקרת הסוללה לטובת הצגת טווח נסיעה ריאלי יותר.
מרווח הגחון עומד על 22.6 ס"מ, זווית הגישה היא 25.4 מעלות, זווית הנטישה עומדת על 24.2 מעלות וזווית הבטן היא 17.8 מעלות.
יחידת הנעה
ליחידת ההנעה בעצם שני מנועים חשמלים, אחד על כל סרן, היוצרים הנעה כפולה וזמינות כוח מידית. בהתאם לגרסאות יציע שני הספקים – גרסת ה-Standard Range בעלת הספק של 426 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 107.1 קג"מ (נתון המומנט הגבוה ביותר שהוצג לאורך כל שנות קיומו של ה-F-150).
לגרסת ה-Extended Range הספק של 563 כ"ס ונתון מומנט זהה. ההאצה ל-60 מייל (96 קמ"ש) אורכת כ-4 שניות בלבד, ללא ספק מדובר בנתונים מרשימים מאוד.
סוללת הליתיום-יון מגיעה בשתי גרסאות. Standard Range עם טווח נסיעה של 368 ק"מ ומטען פנימי 11.3 קילוואט או Extended Range עם טווח של 480 ק"מ ומטען פנימי 19.2 קילוואט (בתקן EPA האמריקאי).
טעינה בעמדה מהירה (150 קילוואט) מ-15% ל-80% אורכת 44 דקות בגרסת הטווח הסטנדרטי או 41 דקות בגרסת הטווח הארוך. בעמדת 50 קילוואט כבר תאלצו להמתין שעה ו-31 דקות או שעתיים ו-2 דקות (בהתאמה). בעמדת טעינה רגילה (48 אמפר) קצב הטעינה יעמוד על 10 או 13 שעות (בהתאמה) ובטעינה ביתית (32 אמפר) היא כבר תאמיר לכדי 14 שעות או 19 שעות לגרסת הטווח הארוך.
לטנדר החשמלי של פורד יכולת העברת אנרגיה למקור חיצוני בעוצמה של 9.6 קילוואט (בהתאם לגרסה). כאשר הרכב מחובר למשל למערכת החשמל הביתי הוא מסוגל במקרה של הפסקת חשמל לספק אנרגיה להארת הבית והפעלת מוצרי חשמל וברגע שהחשמל חוזר המערכת חוזרת באופן אוטומטי לטעון את הרכב. בפורד מציינים כי בגרסת הטווח הארוך, מסוגל הרכב לספק חשמל ביתי למשך 3 ימים (בממוצע של 30 קוט"ש ליום). פורד מוסיפים כי בעתיד אף יתאפשר להשתמש בחשמל הרכב בזמן שעות עומס ובכך לחסוך בעלויות החשמל. פורד אף חברה לחברת אנרגיה סולארית (Sunrun) לטובת הקמת פאנלים סולריים בבתי הלקוחות. אם התחום נשמע לכם מוכר, נספר כי טסלה מציעה שירות דומה מזה מספר שנים.
אבזור ובטיחות
לפורד F-150 Lightning אבזור עשיר למדי הכולל מסך מולטימדיה בגודל 12 אינץ' (15.5 אינץ' בגרסאות הבכירות) עם קישוריות אלחוטיות לטלפון הנייד, תפעול קולי באמצעות Alexa של אמאזון ואחסון ב"ענן", לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12 אינץ', תא מטען קדמי נפתח חשמלית, מצלמות היקפיות, אופציה למערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 8 או 18 רמקולים, אופציה לריפודי עור, מושבים מתכווננים חשמלית, חימום ואוורור במושבים, אפשרות למפתח דיגיטלי (באמצעות הטלפון הנייד), עדכוני תוכנה Over the Air וחישוקי 18 עד 22 אינץ'. כמו כן, בדומה למערכת חניה אוטומטית, מצויד ה-F-150 גם במערכת חיבור נגרר אוטומטית אשר שולטת על ההגה, דוושת התאוצה והבלמים.
בתחום הבטיחות מצויד ה-F-150 במערך Co-Pilot360 של פורד הכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, בלימת חירום בנסיעה לאחור ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים, בנוסף תוצע מערכת ה-Co-Pilot 2.0 הכוללת בנוסף בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, מערכת שמירה על מרכז הנתיב, זיהוי תמרורים, סיוע לנהג בתמרוני חירום ואף אפשרות שדרוג נוספת הכוללת חניה אוטומטית ובקרת שיוט המאפשרת (בהתאם לחוק) נהיגה ללא ידיים.
פורסם לראשונה ב- 20.05.21
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות