בקצרה:
- קיה חשפה דגם חשמלי נוסף
- יציע 6 או 7 מושבים והנעה חשמלית
- שיווק בישראל - עוד השנה
קיה EV9, רכב הפנאי הגדול של המותג הקוריאני, נחשף בתמונות רשמיות - עדיין ללא פרטים טכניים מלאים. העובדות שידועות כבר זמן רב הן החשובות ביותר: ה-EV9 יציע 7 מקומות ישיבה והנעה חשמלית, ויתבסס על פלטפורמת ה-E-GMP היעודית של הקונצרן, אותה אחת שמשרתת גם את ה-EV6 ואת יונדאי איוניק 5. מיבואנית קיה נמסר כי הדגם צפוי להגיע ארצה במהלך המחצית השניה של 2023.
נתוני המימדים עדיין לא פורסמו, אך נזכיר כי רכב הקונספט שהוצג לפני יותר משנה גדול משמעותית מסורנטו, ארוך ממנו ב-12 ס"מ (493 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-28.5 ס"מ (310 ס"מ).
העיצוב החיצוני שנחשף כעת במלואו מרשים ושרירי, עם יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור, ידיות פתיחת דלתות נשלפות, חישוקי ענק ("21) ייחודיים המיועדים להפחית מערבולות רוח ושימוש במאפייני עיצוב של רכבי פנאי כמו פסי גגון ומגנים שחורים סביב למרכב.
סביבת הנהג כוללת את הסידור המוכר של לוח מחוונים ומסך מגע ("12.3). גלגל ההגה בעיצוב ארבעה צלעות ובורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) הוא ידית מימין לגלגל ההגה בדומה ליונדאי ובשונה מהחוגה המקובלת בדגמי קיה. בשורה השניה ניתן יהיה לבחור בין ספסל לשלושה או צמד מושבי קפטן עם אפשרות לסובב אותם ב-90 מעלות לטובת התקנה של מושב תינוק למשל או ב-180 מעלות כנגד כיוון הנסיעה ומול נוסעי השורה השלישית.
קיה לא חושפת פרטים טכניים אודות מערכת ההנעה והמצברים, אבל מדיווחים שונים בתקשורת העולמית עולה כי טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-540 ק"מ. המשמעות היא שמערכת הסוללות תהיה גדולה משמעותית מזו המוצבת בדגמים החשמליים של הקונצרן כיום, ככל הנראה בקיבולת של קצת יותר מ-100 קוט"ש. כמו מרבית הדגמים החשמליים של הקונצרן גם הם יהיו במתח גבוה (800V) מה שיאפשר שימוש בעמדות טעינה אולטרה מהירות בקצב של 350 קילוואט.
מערכת ההנעה תהיה כפולה באמצעות שני מנועים חשמליים בכמה רמות הספק, מ-325 כ"ס ועד 585 כ"ס בגרסת GT. קיה גם תציע כאן יכולת שטח מסוימת הודות לבורר מצבי נהיגת שטח המתאים את מערכת ההנעה לתוואי הנבחר ובקרת ירידה במורד.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות