רנו 5, מכונית הסופר-מיני החשמלית שצפויה לעלות על כבישי אירופה החל מהשנה הבאה, תצויד במערכת V2G (ראשי תיבות של Vehicle To Grid), שתאפשר לטעון את הרכב בתעריפים מוזלים בשעות השפל, ולספק חשמל למערכת הביתית ולרשת החשמל הציבורית בשעות השיא.
צפייה בתוכן רנו 5 תספק חשמל לרשת הביתית
המערכת תפעל באמצעות מטען פנימי דו-כיווני, שיותקן מעתה בכל אחד מהדגמים החשמליים העתידיים של רנו. בנוסף ידרש שימוש בעמדת טעינה יעודית של מובילייז (חברת הניידות של רנו, המשווקת גם את המשפחתית EvEasy לימו), שתפעל בהספקים שבין 7 ל-22 קילוואט ותתאים לכל דגם חשמלי או היברידי-נטען, אך תאפשר את אספקת החשמל לרשת רק לרכבים עם מטען פנימי תומך. הרכב יצויד גם במתאם חיצוני לשקע 220 וולט שיאפשר אספקת חשמל באמצעות הרכב גם מחוץ לחניה הביתית.
בעלי הרכב ידרשו לחבר את הרכב לחשמל לכל משך החניה בבית. באמצעות אפליקציה יעודית ידרשו הנהגים להגדיר את שעת היציאה המתוכננת ואת רמת הסוללה שתידרש לטובת הנסיעה, כאשר בשעות השפל יטען הרכב במחירים נמוכים, ואילו בשעות השיא יספק הרכב חשמל "בחינם" לשימוש ביתי וגם לטובת רשת החשמל הכללית. ברנו טוענים כי המערכת תוכל לחסוך מחצית מעלות החשמל הממוצעת.
בנוסף לחסכון בעלויות הטעינה, המערכת תוכל לספק חשמל לשימוש ביתי גם בזמנים של הפסקות חשמל, כולל כאלו שנובעות מעומס על הרשת הציבורית - כפי שקרה בישראל לפני כשבועיים. לאור העובדה שצריכת החשמל הממוצעת של משק בית בישראל עומדת על 22 קוט"ש ביום, הרי שמכונית קטנה עם סוללה צנועה של 50 קוט"ש תוכל לספק את תצרוכת החשמל המלאה למשך יומיים לפחות.
המערכת תוצע בצרפת ובגרמניה החל ממועד השקת הדגם בשנה הבאה, ומ-2025 תוצע גם בשוק הבריטי.
כמו תמיד הצרפתים מומחים בלפתח טכנולוגיות מטופשות ללא שום תועלת מלבד פגיעה באמינות , איך הם לא מבינים שהדבר הזה יקצר את משך החיים של הסוללה שהיא הדבר היקר ביותר ברכב חשמלי , הזוי