בתחילת השנה
חשפה שברולט בתערוכת CES בלאס-וגאס שני רכבים חשמליים, האחד הוא הסילברדו החשמלי ולצידו רכב פנאי חדש עם שם דומה לזה של גרסת הבנזין – אקווינוקס EV. כעת מפרסמת היצרנית כמה פרטים חדשים על הגרסה המחושמלת של רכב הפנאי הקומפקטי. האקווינוקס EV מצטרף ל
בלייזר EV שהוצג לפני כחודשיים והוא יוצע בארה"ב רק מסתיו 2023, כאשר מ-UMI, יבואנית
שברולט בישראל, נמסר כי הדגם צפוי להגיע לישראל רק במהלך 2024.
בשלב זה היצרנית טרם פרסמה את נתוני המידות של רכב הפנאי החשמלי החדש, שלפי התמונות יהיה שונה
מהאקווינוקס המוכר כיום, שכן הוא מבוסס על פלטפורמת "אולטיום" הייעודית לרכבים חשמליים. גם נתוני קיבולת הסוללות, זמני הטעינה המלאים והביצועים טרם פורסמו.
ומה כן ידוע בשלב זה? גרסת הבסיס מצוידת בהנעה קדמית ובמנוע יחיד בהספק של 210 כ"ס ו-33.4 קג"מ. לגרסה זו טווח נסיעה של קצת יותר מ-400 ק"מ או כ-483 ק"מ בגרסת הטווח המוגדל.
גרסת ההנעה הכפולה נעזרת כמובן בשני מנועים חשמליים ותספק ביצועים עדיפים עם 290 כ"ס ו-47.8 קג"מ. גרסאות ה-4X4 מצוידות רק בסוללה הגדולה יותר ויציעו טווח נסיעה של כ-450 ק"מ.
בכל הגרסאות תהיה אפשרות לנהיגה בדוושה אחת עד לעצירה מלאה ומטען פנימי 11.5 קילוואט המאפשר תוספת של כ-54 ק"מ לשעת טעינה בעמדת AC. מטען פנימי 19.2 קילוואט יוצע ברמת הגימור הגבוה ביותר והוא יאפשר טעינה של כ-82 ק"מ בשעה. טעינת DC מהירה תתאפשר בכל הגרסאות עד להספק של 150 קילוואט – ולדברי שברולט תאפשר טעינה של 112 ק"מ ב-10 דקות בלבד.
לאקווינוקס EV מסך מולטימדיה בגודל "11 כסטנדרט או "17.7 בגרסאות הבכירות וכן לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "11. בהתאם לרמות הגימור יוצעו מושב נהג ונוסע חשמליים, חימום במושבים ובהגה, מושבים מאווררים, גג שמש, בקרת אקלים מפוצלת, תצוגה עילית, תא מטען נפתח חשמלית ללא מגע, מצלמות היקפיות, מראה מרכזית דיגיטלית, פס תאורת לד קדמי וחישוקים בקוטר של "19 עד "21.
בתחום הבטיחות נמצא כסטנדרט מערכת בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום והתרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי. לצד זאת יוצעו מערכות נוספות כגון בקרת שיוט אדפטיבית וכן מערכת ה"סופר-קרוז" המאפשרת נהיגה ללא ידיים.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות