השנה צפויות מכירות החשמליות לגדול פי שלושה, כאשר כבר עכשיו אפשר לסמן חשמלית נוספת שמועמדת להיכנס לעשירייה הראשונה, ג'ילי גיאומטרי C החדשה שמגיעה מסין. ל"ידיעות אחרונות" הגיעו נתוני ההזמנות הפנימיים, שמעניקים הצצה נדירה אל נתוני המכירות המסתמנים, הביטולים וההעדפות של הלקוחות, שרובם הגדול חדשים בתחום החשמלי.
מאז הושקה הגיאומטרי C בתחילת נובמבר ועד אמצע השבוע שעבר הוזמנו 4,521 מכוניות. למעשה הוזמו 4,642, אך 121 לקוחות ביטלו את הזמנתם. עד סוף דצמבר נמסרו 153 מכוניות, ועד סוף ינואר אמורות להימסר במצטבר קרוב לאלף ,אם היבואן יספיק להתגבר על עשרת ימי העבודה שהלכו החודש לאיבוד בגלל האיחור באישור אגרות הרישוי החדשות בכנסת, באשמת משרד התחבורה והאוצר, מה שאיפשר את תחילת המסירות ב-2022 רק בשבוע שעבר.
93% מההזמנות היו לדגם ארוך הטווח (460 ק"מ על הנייר, 435 במבחן שלנו), שמחירו התייקר בשבוע שעבר ב-2,000 שקלים ל-145 אלף שקלים, ורק 7% מההזמנות היו לדגם הבסיסי (350 ק"מ), שמחירו התייקר באלף שקלים ל-135 אלף שקלים. בקרב הרוכשים הפרטיים יש העדפה קלה יותר לדגם ארוך הטווח, ובקרב הציים יש שיעור מעט גדול מהממוצע הכללי יותר של הדגם המוזל דווקא, אך גם שם שולט הדגם היקר.
אז מי קונה את החשמליות? עוד לפני הפירוט, אפשר להסתכל על המספרים ועל מועדי האספקה. ג'ילי מבטיחה כעת למזמינים לקבל את רכבם ברבעון השלישי השנה, כלומר בין יולי לספטמבר. אצל המתחרים ב־,MG שקיבלו בתוך שבוע מאות הזמנות ל־ZS המחודשת עם שיפור משמעותי בטווח הנסיעה, כבר מבטיחים אספקה במאי, אחרי שהמזמינים הראשונים קיבלו הבטחה למרץ־אפריל. השורה התחתונה: החשמליות לגמרי במיינסטרים.
מגורים: 69% מרוכשי ג'ילי מתגוררים בערים, 31% בכפרים, בקיבוצים ובמושבים. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 91% מהישראלים מתגוררים ביישובים עירוניים, כך שיש כאן הטייה ברורה לטובת יישובים קטנים, שממוקמים בדרך כלל רחוק יותר ממרכזי התעסוקה, המסחר והפנאי.
אזור: 33% מהרוכשים של ג'ילי הם מיישובים באזור המרכז, 21% מהצפון (חדרה וצפונה), 13% מהשרון, 10% מהשפלה, 9% מהדרום, רק 8% מירושלים, 4% מהשומרון ואחוז אחד מיהודה.
גיל: 30% מהרוכשים הם בני 45 עד 54 שנה ועוד 23% הם בני 55-69, שיעור זהה לבני 35-44. גם משני קצוות הגיל יש תמונות ראי: 8% מהרוכשים הם בני 20-29, בדיוק כמו בני ה-70 שנה ומעלה.
מין: 83% מההזמנות נעשו על שם גברים ו־17% על שם נשים. מדובר על שיעור נמוך של רוכשות יחסית לשיעורן בקרב מחזיקי רישיון הנהיגה בארץ, שעומד על 44%.
צבע: למרות שמדובר במכונית מתקדמת טכנולוגית, בחירת הצבעים הייתה עוד יותר שמרנית מהרגיל. 59% בחרו בצבע לבן, רובם (38%) בצירוף גם גג שחור, אופציה בתוספת של 1,500 שקל. זה יותר אפילו מחלקו של הלבן בקרב במכוניות החדשות שנמכרו ב־2020 ועמד על 47%. עוד 22% היו כחולות, מתוכן 14% עם גג שחור (רק 4% מבין המכוניות החדשות של 2020. 15% היו כסופות (33% בממוצע הכללי) ו-3% אדומות (2%).
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות