שנה וחצי לאחר
שנחשפה, מגיעה לישראל הקומפקטית היוקרתית DS4. מדובר במכונית משפחתית בתצורת האצ'בק, שנכנסת לסגמנט שנותרו בו מתחרות גרמניות בלבד: אודי A3, מרצדס A קלאס וב.מ.וו סדרה 1, זאת לאחר שיצרניות יוקרה אחרות נטשו את הסגמנט ועצרו את הייצור של דגמים כמו וולוו V40, לקסוס CT, אלפא רומיאו ג'ולייטה ואינפיניטי Q30.
DS4 תימכר בישראל במחיר התחלתי של 219,000 שקלים - גבוה ממחירי הכניסה של הדגמים המתחרים אצל אודי וב.מ.וו, אך זול ממחירי מרצדס.
אורכה של ה-DS4 עומד על 440 ס"מ, רוחבה עומד על 183 ס"מ, גובהה עומד על 149 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 267.5 ס"מ. בהשוואה לאודי A3 היא ארוכה במעל 5 ס"מ, רחבה בכס"מ וחצי, גבוהה בכ-4 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה ארוך בכ-4 ס"מ.
באופן מפתיע, יבואנית
DS ויתרה על שלושת המנועים הבסיסיים בהיצע - בנזין בנפח 1.2 ליטרים עם 130 כ"ס, דיזל בנפח 1.5 ליטרים עם 130 כ"ס ובנזין בנפח 1.6 ליטרים עם 180 כ"ס. אלו כונו על ידי מנכ"ל היבואנית "מעטפת ריקה", ונטען כי אינם מתאימים לקהל הלקוחות של המותג בישראל. הדגמים שנבחרו לשיווק מצוידים במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם 225 כ"ס או ביחידת פלאג-אין הייבריד עם נפח והספק זהים.
שתי הגרסאות מצוידות בתיבת 8 הילוכים אוטומטית. לגרסת הבנזין מומנט של 30.6 קג"מ, בעוד לפלאג-אין מומנט גבוה יותר של 36.7 קג"מ. למרות משקל עודף של 234 ק"ג, גרסת הפלאג-אין זריזה יותר ומסיימת את המיאוץ ל-100 קמ"ש בתוך 7.7 שניות, לעומת 7.9 שניות בגרסת הבנזין. סוללת 12.4 קוט"ש מאפשרת לגרסה ההיברידית לנסוע על חשמל בלבד למרחק של 59 קילומטרים.
כל אחד מהמנועים יוצע לבחירה בשתי רמות גימור שונות, שכוללות מפרטי אבזור שונים וגם סכמה עיצובית נפרדת. גרסאות הבנזין יוצעו בגרסת ה"טרוקדרו" הקלאסית או ב"פרפורמנס ליין" הספורטיבית למראה;
הפלאג-אין תוצע אף היא ב"טרוקדרו", ולצידה תוצע גרסת "קרוס ריבולי" עם איפור שטח.
מפרט האבזור של כל הגרסאות כולל מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 10 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', שניהם דוברי עברית, חיישני חניה היקפיים, בלם יד חשמלי, תאורת לד מלאה, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים עם פתחים מאחור, אפליקציית שליטה מרחוק על הרכב, תאורת אווירה וחישוקי "19 קלים.
גרסת ה"
טרוקדרו" כוללת גם תצוגה עילית מורחבת, מצלמת חניה עם תצוגת "מבט על", מערכת ניווט מקורית דוברית עברית עם קישוריות אינטרנט ודיווחי תנועה, מסך מגע נוסף בקונסולה המרכזית לגישה מקוצרת לפונקציות שונות, הפעלה קולית וגימורי כרום.
ה"
פרפורמנס ליין" לא כוללת את הפריטים הנ"ל, אך מוסיפה למפרט דיפוני אלקנטרה, מצלמות 360 מעלות, דלת תא מטען חשמלית, מושב נהג חשמלי עם זכרונות וגג שמש פנוראמי.
גרסאות הפלאג-אין הייבריד יצוידו שתיהן במערכת הסורקת את פני הכביש ומתאימה את פעולת בולמי הזעזועים. ברמת הגימור הבכירה "
קרוס ריבולי" ניתן יהיה לקבל מפרט דומה לזה של ה"פרפורמנס ליין" (בשינויי עיצוב מתבקשים) וגם תאורת מטריקס-לד, עיסוי, חימום ואוורור במושבים הקדמיים ועוד.
DS4 - מחירים:
DS4 טורבו-בנזין טרוקדרו תעלה 218,990 שקלים
DS4 טורבו-בנזין פרפורמנס ליין תעלה 228,990 שקלים
DS4 פלאג-אין טרוקדרו תעלה 248,990 שקלים
DS4 פלאג-אין קרוס ריבולי תעלה 278,990 שקלים
מהיבואנית נמסר כי בשלב זה הגיע לישראל מלאי של כ-100 רכבים ראשונים. לקראת סוף השנה תושק בישראל גם מתיחת הפנים של DS7 קרוסבק, בעוד רכב הסאלון DS9 מתעכב בשלב זה ויגיע לישראל בכמויות מעטות במועד מאוחר יותר. גרסה חשמלית מלאה ל-DS4 צפויה רק ב-2024.
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות