דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

DS מתרחבת ומציגה את DS4, משפחתית-יוקרתית חדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

ממש כמו ג'נסיס, גם מותג DS היוקרתי, השייך כיום לקונצרן "סטלנטיס" (פיג'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר), החל דרכו בשנת 2015. לאחר שני דגמים שהתבססו על מכוניות סיטרואן הציג את ה-DS 7 קרוסבק, הדגם העצמאי הראשון שלו. מאז הצטרפו ה-DS 3 קרוסבק, גם כן רכב פנאי, ומכונית הסאלון DS 9 שנחשפה לפני קצת יותר משנה.

DS4

כעת חושף המותג דגם רביעי, דור שני למשפחתית היוקרתית DS 4. ה-DS4 מבוססת פלטפורמה משופרת של EMP2 (Efficient Modular Platform) המשמשת מגוון רחב של דגמים מבית PSA - בין היתר גם את ה-DS7 קרוסבק ובגרסה מאורכת שלה גם את ה-DS9. הגרסה החדשה קלה יותר מקודמתה בזכות שימוש בחומרים מורכבים. לעומת הדור הראשון של ה-DS4, לא מדובר בשכפול של סיטרואן C4 החדשה העושה שימוש בפלטפורמת CMP הקטנה יותר. מיבואנית DS בישראל, קבוצת לובינסקי, נמסר כי DS4 תגיע לישראל ברבעון הרביעי של שנת 2021.

עיצוב ומידות

עיצוב החזית מזכיר את ה-DS7 וה-DS9 עם סבכה קדמית ענקית, יחידות תאורה צרות ותאורת לד בצידיה עם זווית נוספת בחלקו התחתון של הפגוש. הקווים חדים ובצידי הרכב הם יוצרים מעין צורת משולשים האופיינית ל-DS יחד עם ידיות פתיחה נסתרות וחישוקים בקוטר של עד 20 אינץ'. חלקה האחורי ממשיך את הקו המחודד עם זוויות שונות בפגוש ובדלת תא מהטען ויחידות תאורה צרות עם עיצוב פנימי ברוח ה"יהלומים" שמוכר מדגמי המותג האחרים.

מבפנים ישנו בידול מדגמי DS אחרים. כך למשל פקדי החלונות ממוקמים בחלקה העליון של הדלת בסגנון המזכיר את דגמי לנד-רובר. ההגה עבה ופתחי המיזוג המרכזיים כמעט ונסתרים (מעל ומתחת לפס כפתורי בקרת האקלים). מוטיב ה"יהלומים" שכל כך בולט ב-DS3 קרוסבק בא כאן לידי ביטוי בצורה רכה יותר, בעיקר בעיצוב הכפתורים השונים.

DS4

כמו כן המכונית תוצע במספר רמות גימור ובהן גרסת DS4 Cross עם כמה תוספות "ג'יפוניות" למראה כגון חצאיות שחורות, גריל מושחר, מוטות גג. בנוסף היא זוכה למערכת בקרת אחיזה משופרת (ככל הנראה גרסת DS ל"גריפ קונטרול" המוכר).

אורכה של ה-DS4 עומד על 440 ס"מ, רוחבה עומד על 183 ס"מ, גובהה עומד על 147 ס"מ, בסיס הגלגלים עומד על 267.5 ס"מ ונפח תא המטען עומד על 430 ליטרים. בהשוואה לאודי A3 היא ארוכה במעל 5 ס"מ, רחבה בכס"מ אחד, גבוהה בכ-2 ס"מ ובסיס הגלגלים ארוך בכ-4 ס"מ.

DS4 קרוס

מנוע וביצועים

ל-DS4 מספר יחידות הנעה, המוכרת גם הן מדגמים אחרים של הקונצרן. ראשית תוצע גרסת פלאג-אין הייבריד המוכרת מפיג'ו 3008. יחידה זו מבוססת על מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים ויחד עם מנוע חשמלי ההספק עומד על 225 כ"ס. אל המנוע משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה קדמית. טווח הנסיעה החשמלי עומד על קצת יותר מ-50 ק"מ (בתקן WLTP).

בנוסף תציע ה-4 את מנוע ה-1.2 ליטרים בהספק של 130 כ"ס, מנוע 1.6 ליטרים בהספק של 180 כ"ס וכן גרסת ה-225 כ"ס, זאת לצד מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטרים בהספק של 130 כ"ס, כאשר כל המנועים משודכים לתיבת האוטומטית עם 8 ההילוכים.

ב-DS מציינים כי יחד עם קשיחות שלדה משופרת גם מערכת המתלים תוכננה מחדש וכך גם חלק ממערכת ההיגוי וזאת לטובת התנהגות כביש דינאמית ובידוד רעשים ברמה גבוהה. בנוסף לכך תוצע ב-DS4 מערכת מצלמות הסורקת את תנאי הכביש ומתאימה את תגובת הבולמים בדיוק כמו ב-DS7 קרוסבק.

DS4

אבזור ובטיחות

ה-4 תציע גרסה מורחבת של תצוגה עילית היוצרת תצוגה שוות ערך ל-21 אינץ' ובעלת יכולות של הצגת מציאות רבודה כגון הוראות הניווט "על" הכביש במרחק מדומה של 4 מטרים. מערכת המולטימדיה בעלת מסך 10 אינץ' התחדשה גם היא הן בעיצוב והן בממשק ההפעלה ומציעה כעת גם הפעלה קולית מורחבת וקבלת עדכון דרך "ענן". ב-DS מציינים כי תגובת מסך המולטימדיה דומה לזו של טלפון סלולרי והמערכת אף תזהה את המשתמש ותתאים את העדפותיו שנשמרו. לוח המחוונים דיגיטלי ובנוסף ישנו משטח מגע קטן בגודל 5 אינץ' לתפעול הרדיו והטלפון למשל המזהה כתב יד. עוד נמצא תאורת מטריקס לד עוקבת פנייה, בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי, תא מטען נפתח חשמלית, מערכת שמע מבית Focal עם 14 רמקולים ועוד.

DS4

בתחום הבטיחות ה-DS4 ממשיכה בקו ההתחדשות ותציג את מערך הבטיחות DS Drive Assist 2.0 הכולל מערכות מתקדמות בדומה ל-DS7 קרוסבק. כך למשל ישנה מערכת בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת עם היגוי אקטיבי, בקרת שיוט שומרת נתיב הניתנת להגדרת מיקום בנתיב, סנכרון עם מערכת זיהוי התמרורים ולהגדרת המהירות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מערכת התרעת עייפות מתקדמת הסורקת את עיני הנהג ומערכת לראיית לילה.

פורסם לראשונה ב- 03.02.21

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה