אם עד היום הייתה למרצדס ספינת דגל אחת, היום כבר יש לה שתיים. אחרי ה-S קלאס בדור השביעי חשפה מרצדס את הגרסה הכל-חשמלית שלה – מרצדס EQS. מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי מרצדס EQS צפויה להגיע לישראל ברבעון האחרון של שנה.
העיצוב המלוטש והנקי מבחוץ ממשיך גם אל תא הנוסעים, כאשר אחד הדברים הבולטים הוא מסך ה-Hyperscreen האופציונלי. מדובר למעשה בשלושה מסכים שונים - לוח המחוונים בגודל 12.3 אינץ', מסך המולטימדיה הראשי בגודל 17.7 אינץ' ומסך נוסף לנוסע בגודל 12.3 אינץ'.
מידותיה של ה-EQS קרובות לאלו של ה-S קלאס בדור הנוכחי והשביעי במספר, כאשר ההבדל הבולט הוא במימד האורך. אורכה של ה-EQS עומד על 521.6 ס"מ (קצרה ב-10.4 ס"מ), רוחבה עומד על 192.6 ס"מ (צרה ב-2.8 ס"מ), גובהה עומד על 151.2 ס"מ (גבוהה ב-0.9 ס"מ), ובסיס הגלגלים עומד על 321.0 ס"מ (קצר ב-0.6 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 610 ליטרים ומשקלה עומד על כ-3 טונות (נע בין 2,945 ועד 3,135 ק"ג)
יחידות הנעה
מרצדס EQS תציע כמה יחידות הנעה כאשר יהיו שני גדלים של סוללה - בקיבולת 90 או 107.8 קוט"ש כאשר בשלב הראשון תוצע הסוללה הגדולה המאפשרת טווח נסיעה של עד 770 ק"מ. בעתיד מתכננת מרצדס גרסת ביצועים עם מעל 770 כ"ס.
גרסת ה- EQS 450+ תציע הספק של 333 כ"ס ומומנט של 57.9 קג"מ. ההנעה תהיה אחורית, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.2 שניות והמהירות המירבית מוגבלת ל-210 קמ"ש. לגרסה זו מטען פנימי 11 קילוואט (22 קילוואט אופציונלי) – כך שטעינה בעמדת AC אורכת 10 שעות (או 5 שעות עם מטען פנימי 22 קילוואט), ואילו בעמדת טעינה מהירה (אפשרות של עד 200 קילוואט) תטעינו 10%-80% ב-31 דקות או בעצם 300 ק"מ ב-15 דקות בלבד.
גרסת ה- EQS 580 4Matic כבר תציע הספק של 523 כ"ס ומומנט של 87.1 קג"מ. ההנעה כאמור כפולה, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.3 שניות והמהירות המירבית מוגבלת גם כן ל-210 קמ"ש. נתוני הטעינה דומים אך בעמדת טעינה מהירה ניתן להטעין עד 280 ק"מ ב-15 דקות.
ל-EQS מערכת היגוי אחורי בזווית של 4.5 מעלות המאפשרת רדיוס סיבוב של 11.9 מטרים או זווית הפנייה של עד 10 מעלות המאפשרת רדיוס סיבוב של 10.9 מטרים בלבד. אם לא תסמנו את האופציה המורחבת במעמד הרכישה, תמיד תוכל לעדכן זאת Over the Air.
אבזור ובטיחות
רשימת האבזור ארוכה עד מאוד, לא דבר חדש כאשר מדובר בספינת דגל וה-EQS תציע את כל האבזור העשיר והמוכר מה-S קלאס. בנוסף למסך הענק ומערכת ה-MBUX בעלת התפעול הקולי ישנה גם תאורת פיקסל-לד, מערכת שמע מבית Burmester עם 15 רמקולים, חישוקי 19 עד 22 אינץ', מסכים ליושבים מאחור בגודל 11.6 אינץ' ואפילו אופציה לארבע דלתות אוטומטיות כך שבלחיצת כפתור ניתן יהיה לפתוח את הדלת גם במושב האחורי למשל.
תחום הבטיחות שופע גם הוא עם כל המערכות המתקדמות שאנו מכירים מה-S קלאס ובנוסף תוצע מערכת Drive Pilot אשר תהייה זמינה מהמחצית השנייה של 2022. מערכת זו תאפשר נהיגה אוטונומית למחצה במהירות של עד 60 קמ"ש, וכדי למנוע מצבים בהם הנהג עוזב את המושב מצויידת ה-EQS במערכת ניטור פנים וחיישני מגע בהגה. המערכת פעילה ממצב עמידה ואף מסוגלת להביא את הרכב לעצירה בטוחה במידה והנהג אינו מגיב. כמו כן מערכת החניה האוטומטית המשודרגת מסוגלת להחנות (ולהוציא) את הרכב גם בחניונים מרובי קומות.
פורסם לראשונה ב- 18.04.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות