בקצרה:
- אופל מוקה GSE תוצג כבר השנה
- גולף GTI חשמלית תגיע רק בעשור הבא
- היצרניות מבטיחות: הריגוש יישמר גם על חשמל

ניסיון נוסף: אחרי שהציגה גרסאות GSE היברידיות-נטענות לאסטרה ולגרנדלנד היוצא, וגם חשפה מכונית קונספט ייחודית בשם זה כמחווה למנטה ההיסטורית, אופל החליטה לשנות כיוון ולהפוך את תת המותג הספורטיבי לחשמלי בלבד. מנכ"ל החברה, פלוריאן הואטל, הכריז כי "כבר השנה נעשה את הצעד החשוב הבא, שידגים עד כמה תחבורה חשמלית יכולה להיות עוצמתית, מרגשת ומעוררת השראה".
הדגם הראשון שיוצג הוא המוקה GSE, גרסה ספורטיבית לרכב הפנאי הקטן. הוא יחלוק רכיבים מכאניים עם דגמים ספורטיביים נוספים של סטלנטיס המבוססים על אותה הפלטפורמה - בהם אלפא רומיאו ג'וניור ולוצ'ה ואבארט 600e. עם הנעה קדמית בשתי רמות הספק, 240 או 280 כ"ס, בשני המקרים התאוצה ל-100 קמ"ש תימשך כ-6 שניות.
בתוך המנוע החשמלי ישולב דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני, במטרה לייעל את העברת הכוח לקרקע. מערכת המתלים תהיה קשיחה מזו של המוקה הרגיל, וניתן לצפות למפסקי סרנים מורחבים וכיול ייעודי להגה ולבלמים.

בהמשך עשויה אופל להציג גם גרסאות GSE לקורסה הקטנה (על בסיס פיג'ו 208GTi העתידית) וגם לגרנדלנד. סבירעם זאת להניח שהפרונטרה, שמבוסס על פלטפורמה שונה וצנועה יותר, לא יקבל גרסה ספורטיבית.
המשך לשושלת מפוארת: במקרה של פולקסווגן קצב ההתפתחויות צפוי להיות איטי יותר. בשנה הבאה תוצג ID.2 GTI כחשמלית הראשונה במשפחת ה-GTI, בעוד הגולף הנוכחית תמשיך להתעדכן - על בנזין - עד סוף העשור, ורק לאחר מכן תוצג גולף GTI חדשה וחשמלית, על בסיס פלטפורמת SSP העתידית של הקונצרן.

תומס שפר, מנכ"ל פולקסווגן, אישר את הדברים בראיון ל"אוטו אקספרס" הבריטי: "אני מאוד מרוצה מההתקדמות. אפשר לעשות את זה מרגש, וזה חייב להיות אותנטי. זו תהיה מכונית מפלצתית", אמר.
במפתיע, הגולף GTI החשמלית תוצע עם הנעה קדמית. זאת למרות שבפולקסווגן מייעדים לה הספק של יותר מ-300 כ"ס, ולמרות שהחשמליות הנוכחיות של הקונצרן - כולל ה-ID.3 GTX שהיא אולי הדבר הקרוב ביותר לגולף GTI - מוצעות עם הנעה אחורית. עם זאת, בפולקסווגן מתכננים גם יורשת חשמלית לגולף R, שתציע הנעה כפולה והספקים גבוהים בהרבה.

מה אנחנו חושבים: כבר השלמנו עם העובדה שהאייקונים הספורטיביים הוותיקים יעברו לחשמל. כנראה שאין ברירה אחרת. אבל יש לנו בכל זאת שתי בקשות לקברניטי תעשיית הרכב: תעשו אותן מרגשות, למרות המשקל והמגבלות, ותנו מבט ביונדאי איוניק 5N אם אתם לא משוכנעים. אהב, ותשמרו לנו בכל זאת גם דגמי בנזין בצד. שלא נתגעגע יותר מדי.