דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא רק חשמל: יצרניות הרכב מעדכנות תוכניות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יצרניות הרכב מאטות תוכניות חישמול
  • רבות הצהירו על עיכובים משמעותיים
  • למרות הלחץ, האיחוד האירופי לא שינה יעדי זיהום

אופס, נסחפנו: בשנים האחרונות נשמעו הצהרות חד-משמעיות מכיוונן של יצרניות הרכב, שהבטיחו לעבור לייצור של דגמים חשמליים בלבד בתוך שנים ספורות - עד סוף העשור במקרים רבים, או מעט יותר מאוחר. הצהרות אלו הגיעו במקביל להודעת האיחוד האירופי על איסור מכירת מכוניות מזהמות החל מ-2035, הצהרה שהפכה לתוכנית עבודה סדורה עבור היצרניות.

אלא שלאחרונה נשמעים יותר ויותר קולות שקוראים לבחון את התכניות האלו מחדש. בין אם בשל האטה בצמיחת הביקוש למכוניות חשמליות, ובין אם בשל חשש מהשתלטות יצרניות סיניות על שווקי הרכב באירופה.

נקודת שיא בביקורת על החלטת האיחוד האירופי הגיעה בסוף השבוע האחרון, לאחר ששר האנרגיה האיטלקי, ג'ילברטו פראטין, הצהיר כי על האיחוד האירופי לבטל לגמרי את האיסור על מכירת מנועי בעירה פנימית, ואף כינה את ההחלטה "אבסורדית" תוך שהוא טוען כי היא "מגיעה מתוך חזון אידיאולוגי, בעוד אירופה זקוקה לחזון פרגמטי".

היצרניות נסוגות: לצד הביקורות מצד גורמי ממשל באירופה, גם יצרניות הרכב מעדכנות לאחרונה את תכניות העבודה שלהן. לאחרונה דווח ביפן כי טויוטה חתכה בשליש את תכניות הייצור לדגמים חשמליים ב-2026. היא גם הצהירה כי היא עדיין עומדת מאחורי התכניות לייצור 3.5 מיליון חשמליות בשנה עד סוף העשור, אך אמרה כי אלו אינם "יעדים" אלא רק "אמות מידה" עבור בעלי המניות.

טויוטה bZ4X

גם פולקסווגן לא שינתה את היעדים באופן רשמי, ועדיין טוענת כי עד לסוף העשור יתפסו החשמליות נתח של 70% מהמכירות באירופה ו-50% מהמכירות בארה"ב ובסין. אך בכירים ביצרנית הצהירו לאחרונה כי התוכניות למפעלי סוללות חדשים "אינן חקוקות באבן" וכי הן תלויות בביקוש למכוניות חשמליות.

בשבועות האחרונים דווח גם כי פולקסווגן שוקלת לסגור שני מפעלים בגרמניה, בשל הפסקת הסבסוד של הממשלה המקומית למכוניות חשמליות, שהובילה להאטה משמעותית בביקוש.

בוולוו ביטלו בשבוע שעבר את התכניות לחשמול מלא עד סוף העשור, והצהירו כי לפחות 90% מהמכוניות שימכרו באותה שנה יהיו חשמליות או היברידיות-נטענות, והיתר יונעו בבנזין. בנוסף, בחודש שעבר הורידה פורד את תכנית ההוצאות על מכוניות חשמליות מ-40% ל-30%, ביטלה את התכניות לייצור רכב פנאי חשמלי נוסף וצמצמה את קצב הייצור של טנדר ה-F החשמלי.

וזה לא נגמר. ברנו הצהירו לפני שנתיים על תכניות למכירות חשמליות בלבד עד 2030, אך לאחרונה שינו את התכניות וטענו כי הם "זקוקים לגמישות בלוח הזמנים", וכי הם "לא במסלול הנכון ל-100% חשמליות עד 2035". בקצה השני של האוקיינוס, ג'נרל מוטורס חתכה מוקדם יותר השנה את תכניות ייצור החשמליות לשנה הנוכחית, וסירבה להתחייב לתחזיות מוקדמות של ייצור מיליון מכוניות חשמליות עד סוף השנה הבאה.

גם בקצה הפירמידה: יצרניות הספורט והיוקרה נאלצות גם הן לעדכן תכניות. מרצדס הצהירה השנה כי מכירות דגמים חשמליים והיברידיים יתפסו 50% מסך מכירות החברה עד ל-2030, כאשר בעבר היא טענה כי תגיע ליעד הזה כבר ב-2025.

מרצדס EQE 53 AMG

בפורשה הנמיכו ציפיות כבר ביולי וטענו כי היעד של 80% חשמליות עד 2030 יושג רק אם הביקוש יצדיק זאת. בנטלי הבריטית דחתה את התכניות להיצע חשמלי מלא עד 2030 ובחרה להתמקד בדגמים היברידיים-נטענים, ואילו אסטון מרטין דחתה את השקת הדגם החשמלי הראשונן שלה מ-2025 ל-2026, כאשר יו"ר החברה הודה כי הביקוש לחשמליות נמוך מכפי שחשבו לפני שנתיים.

מה אנחנו חושבים: למרות כל נורות האזהרה, אין סיבה להספיד את המהפכה החשמלית. אמנם, היעדים שנקבעו על ידי האיחוד האירופי היו כנראה מוגזמים, או לפחות לא התחשבו מספיק בעלויות הפיתוח העצומות להן יידרשו היצרניות. בנוסף, התחרות מסין הובילה את היצרניות הגדולות להיצמד למנועי הבעירה הפנימית, שם הן מחזיקות ביתרון מסוים.

אבל סביר להניח שיעדי הפחתת הפליטות לא יבוטלו אלא לכל היותר יידחו, וכאשר פריסת תשתיות הטעינה תשתפר, מחיר הסוללות ירד, טווחי הנסיעה יגדלו והתמריצים הממשלתיים יהיו פחות נחוצים - הלקוחות ישובו להתעניין בחשמל. כי בסופו של דבר, אין היגיון אמיתי בשריפת דלק מאובנים ובזיהום מתמשך של מרכזי הערים, כאשר יש אלטרנטיבה נקיה וזולה יותר.

למאמר זה התפרסמו 45 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אתר מורעל על מכוניות חשמליות 
    MBR, 10-09-2024

    כל פעם אני נפעם מחדש מריצת העמוק של הכתבים באתר זה בכל הנוגע למבוניות חשמליות.
    חבל שכתבים אלה לא הפנימו (או הם פשוט מנותקים מהמציעות) שמכוניות חשמליות לא כל כך ידידותיות לסביבה.
    הכתבים מסתכלים על מטר קדימה, אז נכון מכונית חשמלית ידידותית לבסיסה, אבל הייצור והפסולת שהם מיצרות עם הגיעתם לגיל 7 שנים ומעלה לאין שיעור מזהמות יותר ממכונית לא חשמלית.
    הפקת הליטיום, תהליכי ייצור והפקת חשמל לטעינת המצברים הוא עצום.
    אז אני מצפה מהכתבים האלה להוריד קצת ציםיות ולהתכנס קצת למציאות.

    סגור תגובה

  • 2. נחכה כבר לדור הבא 
    משה, 10-09-2024

    הסוללה עדיין כבדה ויקרה. בנוסף, 30 דקות טעינה זה הרבה מידי. נחכה שזמן הטעינה יירד ל-5 דקות. בנוסף, אחרי 3 שנים הסוללה יורדת ב-30%. נחכה לסוללה שמחזיקה 10 שנים.

    סגור תגובה

  • 3. מה עם המימן? 
    דקל, 10-09-2024

    גם תדלוק 5 דקות ל-600 ק"מ, גם משקל 6 ק"ד במקום 600 ק"ג. מה קורה עם המימן?

    סגור תגובה

  • 4. רכב חשמלי גימיק  
    חשמלאי בהתכתבות, 10-09-2024

    לכל העדר שרכש. יהיה על מה להצטער.יעלמו עד סוף העשור. מילה של חשמלאי

    סגור תגובה

  • 5. מכונית חשמלית היא דגם ביניים שיעלם תוך 5 שנים 
    אורי, 10-09-2024

    מכונית מונעת מימן שמפתחת טויוטה , והגיע לשלב של יצור מסחרי. תגרום לחשמליות להיעלם. טווח נסיעה כפול, ודלק זול .הסוללות של החשמלית מזהמות ומהוות מפגע סביבתי. למכונית המימן מנגנון לטיהור אוויר ופליטה של מים במקום עשן.

    סגור תגובה

  • 6. זלא יזיזו להם את הגבינה! 
    רק רכב חשמלי !, 10-09-2024

    כמה שילמו לכם היבואנים הגדולים והחמדים שמפסדים כסף מחלקי חילוף של רכבים חשמליים על הכתבה ?

    סגור תגובה

  • 7. לכל הקשקשנים שניזונים משמועות 
    אלי, 10-09-2024

    מעתיק מתשובה קודמת שלי...למטה

    לגבי מימן, הלוואי שזה היה נכון. המכונית היחידה ביצור מסחרי זאת המיראי של טויוטה - מרוב שהיא לא שימושית יש תביעה ייצוגית נגד טויוטה - לא ברת שימוש.
    מה שבטוח שייצור המימן מזהם יותר מחשמלית ועולה פי 3 - אולי עוד 20-30 שנה.
    https://topclassactions.com/toyota-class-action-lawsuit-and-settlement-news/toyota-class-action-alleges-automaker-has-monopoly-on-hydrogen-fueling-market/
    https://www.electrive.com/2024/07/22/mirai-owners-sue-toyota-over-usability/



    חשמליות נמכרות בקצב מהיר יותר מ 2023
    הוכחות ולא שקרים בקישורים.

    לא מתאים לכם אל תקנו, אבל דני ושות כנראה מושקעים חזק בדלק ולא מעניין אותם שאנשים ימשיכו למות מזיהומי נפט.
    מכוניות חשמליות, כולל הייצור של הסוללה, מזהמים פחות מכל סוג ההנעה - קישור אחרון.
    סוללה, אחריי מאות אלפי מיילים אפשר למחזר כמו כל מחזור של מכונית.



    https://www.coxautoinc.com/market-insights/q2-2024-ev-sales/

    https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2024/executive-summary

    https://slate.com/technology/2024/07/electric-vehicles-sales-slumping-tesla-hyundai-kia-growth.html


    https://theicct.org/wp-content/uploads/2024/07/ID-180-%E2%80%93-US-GHGs_brief_final.pdf

    סגור תגובה

  • 8. ל - 7 למה לבלבל את האינטרסנטים עם עובדות 
    יותם, 10-09-2024

    מי שלא רוצה לשמוע לא יבין...הזמן יעשה את שלו.

    סגור תגובה

  • 9. עד 2030 רק מכוניות חשמליות? 
    רק לא מלוכסן, 11-09-2024

    סביר יותר שעד 2030 רק הסינים ייצרו אותן והישראלים יקנו. היצרנים מבינים לאט לאט שזהו בולשיט פוליטי.

    סגור תגובה

  • 10. לא רק חשמל: יצרניות הרכב מעדכנות תוכניות 
    DANY_FROM_TORONTO, 11-09-2024

    אני רואה כאן שאנשים לא קונים מכוניות חשמליות חדשות בקנדה. זה אותו דבר לפי המאמר במדינות רבות.
    1. אתה צודק.
    2. אתה צודק לגבי משקל הסוללות וזמן הטעינה. אתה תמשיך לחלום על השאר ועוד לחלום.
    3. מכוניות מימן יקרות מאוד. מסוכן מאוד למלא במימן. יש מעט מאוד תחנות מימן בהן נהגים יכולים למלא במימן. יש רק 6 תחנות בקנדה:
    Mississauga, אונטריו (Hydrogenics Corporation)
    קוויבק סיטי, קוויבק (HTEC)
    ויקטוריה, קולומביה הבריטית (אסו)
    ונקובר, קולומביה הבריטית (Shell)
    Burnaby, קולומביה הבריטית (Shell)
    צפון ונקובר, קולומביה הבריטית (Shell).
    4. אתה צודק.
    5. ראה את תחילת התגובה שלי ואת התגובה שלי ל-3.
    7. אתה טועה כי אתה לא מציאותי ואתה לא יכול להתווכח עם המציאות. לא משנה מה אתה מעתיק.
    8. אתה צודק. ראה את תגובתי ל 7.

    סגור תגובה

  • 11. היה מחקר בריטי (חייב למצוא אותו) שאמר 
    רק לא מלוכסן, 11-09-2024

    שיצור מכונית חשמלית מזהמת כנסיעת 40000 קמ׳ של מכונית בנזין. בסוף יבינו שבעיקרון, אין תחליף למנוע בעירה פנימית, והפתעה, במיוחד דיזל. מנועי דיזל מודרניים הפחיתו הזיהום לקרוב ל-100%. במיוחד עם תוסף האוראאה. קיימת עדיין בעית משאבת האוראאה אך בקרוב ביותר תיפתר. המינוס - תחזוקה יקרה במודלים המתקדמים הספורטיביים. למבו עדיין מייצר מנוע V12.

    סגור תגובה

  • 12. 10. אתה צודק 
    שרול, 11-09-2024

    אתה חנני, עוף! טרנטה...

    סגור תגובה

  • 13. מכוניות מימן טובות לדבר אחד - פצצות 
    שמוליק, 11-09-2024

    בקרוב אצל בני דודיינו ובקנדה

    https://www.yahoo.com/news/ukraine-reportedly-turned-hydrogen-car-193305639.html

    סגור תגובה

  • 14. לדני החוקר השקרן 
    אלי, 11-09-2024

    כמובן מנפנף בידיים - לא מציאותי אלק.

    רק אתה מבין, כל העולם ואחותו מדווחים עובדות אבל דני יודע יותר טוב.


    אתה חיי בבועה שלך בקנדה ולא רואה או יודע מה קורה שתי רחובות ממך ובשאר העולם.

    תתעלם מהעובדות ותנסה להרעיל 2 וחצי אנשים בפורום קטן במדינה קטנה - לא יעזור לך!

    בהצלחה במחקרים העתידים, סליחה - פרסום שקרים.

    סגור תגובה

  • 15. דני אתה דביל 
    יותם, 11-09-2024

    הפוסט שלי הייתה מכוון אליך: אתה לא רוצה להבין, ו"הזמן" יוכיח שאתה טועה ומס 7 ואחרים צודקים.

    תלמד עברית יורד דפוק.

    סגור תגובה

  • 16. לדני החוקר השקרן 
    אלי, 11-09-2024

    נתוני מכירות רבעון שני 2024 בארהב וקנדה - זאת המציאות - תתרגל! תרגם את זה:

    Of the more than 65,000 vehicles registered, 73.8 per cent (48,489 units) were battery-electric vehicles (BEVs) and 26.2 per cent or 17,244 units were plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs). BEVs alone accounted for 9.5 per cent of all new
    In terms of sheer volume, Quebec emerged as the clear leader in the second quarter of 2024 with 25,693 new BEVs registered in the province. Ontario followed with 10,469 new BEV registrations while B.C. reported 9,370 new BEV registrations.

    According to StatsCan, multipurpose vehicles continue to be the top choice of Canadians looking for a zero-emission vehicle, accounting for eight in 10 new registrations.

    EVs trending up
    EV adoption across Canada is up in all provinces and territories.

    (As with previous StatsCan reports, there is no breakout data available for Alberta, Nova Scotia and Newfoundland and Labrador, due to contractual restrictions. However the registration numbers for those provinces appear in the national total.)

    The registration rises are in line with the results of a recent survey of more than 6,000 Canadians by Electric Mobility Canada. After a short briefing and overview, 62 per cent of respondents indicated they would consider purchasing an EV for their next vehicle.
    https://electricautonomy.ca/data-trackers/2024-09-10/statscan-q2-2024-zev-sales-data-canada/

    Electric vehicle sales data
    USA
    Total EV sales grew in the US by 14% in the second quarter of 2024 when compared with the same period last year. As in the top European markets, much of that rise can be explained by the growth in hybrid sales, which grew by 28% year on year. In contrast, ICE sales decreased by 4% in the same period.
    As a result, the year-to-date electrified market share now stands at 19%, higher than at any time since we started recording electrified sales in 2014. BEV and hybrid market shares are at 7% and 10% respectively, while PHEVs make up a low 2% in the second quarter of 2024.
    https://www.strategyand.pwc.com/de/en/industries/automotive/electric-vehicle-sales-review-2024-q2.html

    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/global-ev-sales-up-21-july-china-records-biggest-jump-2024-rho-motion-says-2024-08-12/

    https://insideclimatenews.org/news/11072024/inside-clean-energy-2024-ev-sales-so-far/

    https://driving.ca/auto-news/awards-surveys/ev-sales-electric-vehicles-canada-us-faster-study

    סגור תגובה

  • 17. לא רק חשמל: יצרניות הרכב מעדכנות תוכניות 
    DANY_FROM_TORONTO, 11-09-2024

    14. אתה בטח מעורפל, טיפש ואפילו יותר גרוע.
    חקרתי מה יש בתגובה שלי שהיא ב-10.
    אתה לא יכול להתווכח עם המציאות.

    סגור תגובה

  • 18. העובדה היא שאין ביקוש 
    דוני דארקו, 11-09-2024

    . הכבשים קנו ועכשיו נישאר לשכנע את האחרים. כבשים שקנו מגינים על ההחלטה שלהם ובחיפוש בגוגל תמיד נקבל תוצאות שחיפשנו.
    אם היה ביקוש כפי שקיוו שיהיה - הכתבה הזו לא היתה קיימת

    סגור תגובה

  • 19. לדני החוקר השקרן 
    אלי, 11-09-2024

    אתה לא רק שקרן, אתה גם מטומטם שלא מבין מה כותבים לו - ראה את התגובה של יותם - אתה מטומטם!
    ובטח שאתה לא חוקר, מקסימום רב אלוף שמועתי.
    תמשיך לנפנף בידיים ולקשקש - אין לך עובדות, רק דעות מ 1964.

    מאמין שראית את זה מכתבה אחרת - צודק במיליון אחוז!

    A fact is information minus emotions.
    An Opinion is information plus experience.
    Ignorance is an opination lacking information.
    Stupidity is an opinion that ignores the facts.

    Dany keeps proving he is ignorant and Stupid

    סגור תגובה

  • 20. ל-18... מעניין - דני... 
    גיל, 11-09-2024

    העובדה שכל היצרנים שמצהירים...הם אלה שמפסידים על רכבים חשמליים למרות הביקוש הגובר - ל VW, GM ו FORD אין פתרון מהיר לרכבים חשמליים זולים - אז הם ממציאים המצאות.
    המכירות של רכבים חשמליים בארהב של GM ו FORD רק עולים - אנשים רוצים אבל החברות מפסידות.
    מאותה סיבה טויוטה דוחפת רכבי מימן כי אין לה סיכוי בשוק של החשמליות.

    סגור תגובה

  • 21. וואו, כמה מטומטם הדני הזה (לת)
    אמילי, 11-09-2024

  • 22. לא רק חשמל: יצרניות הרכב מעדכנות תוכניות 
    DANY_FROM_TORONTO, 11-09-2024

    ידעתם שאני הייתי החוקר הראשון בקוטב הצפוני, שם מצאתי את סנטה קלאוס והוא עכשיו בעלה של האחות של אשתי.
    אני גם הייתי השותף של טסלה ושל אינשטיין (אני הייתי החכם, הם היו הפנים).
    אני יודע הכל גם בלי לחקור, בגלל שיש לי מח של חייזר.
    בכלל, איך אתם מעיזים לסתור אותי, אני כמעט כמו אלוהים.

    סגור תגובה

  • 23. הכבשים והזאבים...הקנאים מקנאים 
    הנביא, 11-09-2024

    נבואה ניתנה לשוטים - תמשיכו לנחש מה יהיה עוד כמה שנים - בטוח שלא מה שחשבתם

    סגור תגובה

  • 24. הלחץ של חברות הנפט על היצרנים עשה את שלו  (לת)
    שי, 11-09-2024

  • 25. המציאות חזקה יותר מהבלוף האידאולוגי 
    בנזין, 11-09-2024

    שמח לראות שהעולם מתעורר מהבלוף החשמלי המיותר.

    סוף סוף כתבה שעשתה לי טוב בימים הקשים הללו.

    מחכה כבר שיוציאו מחדש רכבים ספורטיביים בהנעת בנזין.

    סגור תגובה

  • 26. למכונית חשמלית אין היתכנות בישראל כיום 
    יאיר, 11-09-2024

    בישראל, כ-60%+ מהאוכלוסייה לא גרה בבית עם חנייה פרטית וללא יכולת להתקין מטען אישי. מהכמות הזאת, אחוז קטן מאוד יקנה חשמלית בהסתמך על טעינה בעבודה למשל. על עמדות ציבוריות אי אפשר לסמוך - יש מעט מדי והן לא תמיד זמינות/עובדות.
    רוב האנשים שיש להם חנייה פרטית ורוצים חשמלית כבר קנו אחת כזאת. לכן יש ירידה במכירות של חשמליות.
    עד שלא תהיה אפשרות לטעון חשמלית 0-100% בתוך 5-10 דקות, או שיפרסו מליוני מטענים ציבוריים בארץ, אין היתכנות לצי חשמלי גדול בישראל.
    במצב הנוכחי של היום - מי שמבין קונה בנזין!

    סגור תגובה

  • 27. קשקוש - ברב הבתים המשותפים אפשר להתקין מטען לכל דייר 
    מישה, 11-09-2024

    לפחות ב 50% מהם.
    ל 99% מהאנשים מטען ביתי מספיק.
    יש עוד המון אנשים למכור להם.
    מה התרוץ הבא?

    סגור תגובה

  • 28. אנשים לא מעודכנים או ... 
    אלי, 11-09-2024

    מה החוק אומר לגבי התקנה של מטענים בבתים משותפים.

    התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף
    וולר ושות' > מאמרים ועדכונים > מקרקעין > התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף
    האם מותר להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף? ואם כן, באילו תנאים? שאלה זו הופכת להיות רלוונטית יותר בשנים האחרונות. לפי הערכות זהירות בענף הרכב, בשנים הקרובות מעל 33% מהרכבים שיימכרו בישראל יהיו חשמליים, ולפי הערכות אופטימיות בענף – אפילו מחצית. בבית פרטי, ניתן להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי, ללא קושי משפטי מיוחד: חוק המקרקעין, וחוקי התכנון והבניה, לא דורשים היתרים מיוחדים. אולם בבתים משותפים, ההסדר החוקי שונה, כיוון שהבעלות על השטח משותפת לכלל הבעלים. יתר על כן, לעיתים התקנה של עמדת טעינה על ידי דייר, עלולה לסכן את אפשרויות דיירים אחרים להתקין עמדות טעינה לעצמם.

    באילו מקרים ניתן להתקין עמדת טעינה בבית משותף? מהם סוגי החיבורים של עמדת הטעינה, ומה המשמעויות המשפטיות שלהם? האם ועד הבית (נציגות בעלי הדירות) רשאי לקבוע תנאים לבעל דירה המעוניין להתקין עמדת טעינה חשמלית בחניה הפרטית בבית המשותף? פסקי דין של המפקח על המקרקעין, מספר הצעות חוק פרטיות וממשלתיות, מדריכים של הרגולטור, והניסיון מהשטח – מסמנים את הכיוון. קראו כאן את המדריך המשפטי המקיף להתקנת עמדת טעינה חשמלית.



    התקנת עמדת טעינה חשמלית הוראות החוק
    השימוש בעמדת טעינה ביתית הינו הדרך הזולה ביותר להטענה, שכן מחירי הטעינה זהים למחירי החשמל הביתי, וכך גם הזמינות המלאה של העמדה. השיקול העיקרי של צרכנים למעבר לרכב חשמלי, הוא זמינות ונוחות הטעינה.

    על מנת לקדם את המעבר לרכבים חשמליים, החליטה הממשלה להסיר חסמים לצורך הקמת עמדות טעינה ביתיות. אולם, נכון להיום, אין חקיקה המסדירה את נושא התקנת עמדת טעינה חשמלית. ביום 20/2/2022 אישרה וועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק, שתאפשר לבעלי רכב חשמלי להתקין עמדות בחניה הפרטית בבניינים משותפים, גם ללא הסכמתם של יתר הדיירים בבניין.

    עדכון: ביום 20/5/2024, אישרה מליאת הכנסת את הצעת החוק הממשלתית, לפיה, בין היתר, בחניה צמודה לדירה ניתן יהיה לחבר עמדת טעינה לחיבור חשמל דירתי או לחיבור ייעודי קיים, גם ללא הסכמת בעלי הדירות האחרים. עם זאת, עד להשלמת החקיקה לעניין בתים משותפים (וחקיקת תקנות, ככל שיידרשו), הרי שחוק המקרקעין, ופסיקות בתי המשפט, מסדירים את נושא התקנת עמדת טעינה חשמלית.

    סגור תגובה

  • 29. יאיר 
    27-28 - מדובר על חניות ציבוריות, לא של בניין, 11-09-2024

    בחנייה ציבורית אי אפשר לשים מטען. רק בחנייה פרטית של דירה (ששיכת לאותה דירה). למעל 60% מהאוכלוסייה אין חנייה פרטית.
    אם מי מכן חושב שהוא יכול לסדר בשכונה שלי (לדוגמא) מטענים לאנשים בחניות הציבוריות שיש שם - הוא מוזמן להגיע ואם יצליח להתקין מטען - אני קונה במקום מכונית חשמלית.

    סגור תגובה

  • 30. ליאיר - יש לך מקור ל 60%, נראה לי מנופח. (לת)
    מישה, 11-09-2024

  • 31. לא רק חשמל: יצרניות הרכב מעדכנות תוכניות 
    DANY_FROM_TORONTO, 11-09-2024

    19. אתה שקרן ענקי. להלן העובדות על רכבי EV:
    https://search.brave.com/search?q=Electric+car+use+by+country+varies+worldwide&source=desktop&summary=1&summary_og=1e84742fe55f6537c1b292
    אתגרים והזדמנויות:
    תמחור שוק: רכבים חשמליים הם לרוב יקרים יותר מאשר עמיתיהם המונעים בבנזין, מה שהופך אותם לנגישים פחות לחלק מהצרכנים. תשתית טעינה: זמינות נרחבת של עמדות טעינה חיונית לאימוץ נרחב. ממשלות וחברות משקיעות רבות בהרחבת רשתות הטעינה. מדיניות ממשלתית: תמריצים, הקלות מס ותקנות יכולים להשפיע באופן משמעותי על אימוץ הרכב החשמלי. מדינות כמו נורבגיה וסין יישמו מדיניות יעילה כדי להניע את האימוץ. מסקנה: השימוש במכוניות חשמליות לפי מדינה משתנה מאוד, ומשקף תנאי שוק ייחודיים, מדיניות ממשלתית והעדפות צרכנים. בעוד שמדינות מסוימות עשו התקדמות משמעותית, אחרות עדיין מפתחות את המערכות האקולוגיות של הרכב החשמלי שלהן. ככל שהעולם עובר למגזר תחבורה בר-קיימא יותר, חיוני לעקוב וללמוד מהניסיון של מדינות שונות כדי להאיץ את אימוץ הרכבים החשמליים בעולם.
    https://search.brave.com/search?q=how+many+new+EVs+are+bought+in+the+world%3F&source=desktop&summary=1&summary_og=46049bdfd6690b9a299b8b
    נתוני מכירות EV גלובליים. בהתבסס על תוצאות החיפוש שסופקו, הנה כמה סטטיסטיקות ומגמות רלוונטיות: מכירות EV עולמיות: לפי הקטעים, סין היוותה כמעט 60% מכלל הרישומים של מכוניות חשמליות חדשות ברחבי העולם בשנת 2022, עם סך של 13.8 מיליון מכוניות חשמליות ב- כבישי העולם. נתח שוק: נתח השוק של כלי רכב חשמליים בשנת 2022 היה 14% עבור כלי רכב חשמליים חדשים, כאשר מכירות הרכבים החשמליים גדלו גם כאשר סך מכירות הרכב ירד ב-3% בשנת 2022 ביחס לשנת 2021. זמינות הדגמים: נכון ל-2023, היו בסך הכל 590 דגמי מכוניות חשמליות זמינות לצרכנים ברחבי העולם. שווקים אזוריים: סין, אירופה וארה"ב הם השווקים הגדולים ביותר של כלי רכב חשמליים, מהווים כ-95% מכלל המכירות בשנת 2023. כדי לספק תשובה מקיפה יותר, אשלב את הנתונים הסטטיסטיים הבאים: בשנת 2022, כ-13.8 מיליון חשמל מכוניות היו על כבישי העולם, כאשר סין אחראית ל-60% מהרישומים הללו. בהנחה שקצב צמיחה שנתי ממוצע של כ-20% (בהתבסס על שיעורי הצמיחה של הקטעים משנה לשנה), נוכל להעריך את מספר רכבי החשמל החדשים שנרכשו בעולם לשנת 2024: 13.8 מיליון (2022) × 1.20 (גידול של 20% שיעור) ≈ 16.64 מיליון. בנוסף לכך, הקטעים מזכירים סך של 590 דגמי מכוניות חשמליות הזמינות בשנת 2023, מה שמצביע על עלייה משמעותית בהיצע הדגמים, שעשוי לתרום למכירות גבוהות יותר. בהתבסס על הערכות אלו, כ-16.64 מיליון רכבי EV חדשים נקנו בעולם בשנת 2024.
    זה המציאות מר חכם!
    18. כמובן שאתה צודק.
    20. אתה צודק.
    21. את דומה ל-19. קראי את התגובה שלי אליו.
    25. אתה בהחלט צודק.



    .

    סגור תגובה

  • 32. פעם, כשיהיו מכוניות חשמליות טובות 
    אוהב מכוניות, 11-09-2024

    בעתיד, אם וכאשר יהיו מכוניות חשמליות טובות,
    לא כאלה שצריך לטעון אותם חצי שעה כדי לנסוע שעתיים אלא כמו מכוניות בנזין או סולר, טוענים 5 דקות כדי לנסוע 8 שעות,
    יהיה כדאי לכלל הציבור לרכוש מכוניות חשמליות.

    היום מכונית חשמלית היא מוצר נישתי או למשוגעים לדבר, במיוחד בישראל בה מעט מאוד מהחשמל מיוצר מאנרגיות מתחדשות.

    סגור תגובה

  • 33. לדני החוקר השקרן 
    אלי, 11-09-2024

    יש לך פיגור שכלי? או שאתה עושה דווקא.

    זה דומה למה ששלחתי וזה מראה שהחשמליות בעליה, ממשיכים לקנות! גם בקנדה - הפוך ממה שאתה כותב בתגובות הקודמות.

    שכחתי, אתה לא מבין עברית ולא אנגלית...

    אז רפה שכל, תחליט: יש עליה במכירת חשמליות או "לא קונים יותר חשמליות".

    אולי יש לך פיצול אישיות...

    סגור תגובה

  • 34. תשובה ל 3 ו 5 
    שלום, 11-09-2024

    המיימן הוא פתרון מצויין אבל נכון להיום רכב מיימן נורא יקר. אם לא תמצא דרך להוזלה משמעותית, צריך יהיה לשקול מנגנוניי מיסוי וסבסוד. העולם חייב להגמל משרפת דלקים פוסילים.

    סגור תגובה

  • 35. יש התפכחות מהחשמל 
    קורא עיתונות, 11-09-2024

    באירופה ב 2023 טסלה Y היתה המכונית הנמכרת ביותר באירופה,
    היום אפילו לא בין ה 5 הראשונות, שאגב כל החמש לא חשמליות.
    גם היצרניות התחילו לרדת מהעץ, מורידות את הצפי גם באחוזים וגם בדחית המועד.
    עוד יותר חשוב זו הרגולציה, שגם כן נסוגה, למשל איטליה הודיעה שהיא תתנגד ליעד של רק חשמל ב 2035, גרמניה לא מדברת באותה נחרצות אבל גם נשמעת בכיוון.
    כנראה שצריך פריצת דרך טכנולוגית, הטכנולוגיה הקיימת לא מספיק טובה

    סגור תגובה

  • 36. שינוי יעדים יש, התפקחות ושינוי כיוון אין 
    אלי, 11-09-2024

    מי שחושב שב 2035 או ב 2045 כל הרכבים יהיו חשמליים, חולם.
    אבל האחוזים ימשיכו לעלות והטכנולוגיה תמשיך להשתפר.
    מודל Y זה פספוס של טסלה, השמועות על הדגם החדש הורידו מכירות באירופה והארהב. אבל קנו חשמליות אחרות במקום. עדיין מודל Y במקום הראשון העולמי.

    סגור תגובה

  • 37. יאיר 26 צודק לחלוטין! מישה 27 לא ממש בעניינים... 
    עוד עשור הכל יסתדר, 12-09-2024

    חבר טוב שלי גר בבנין על עמודים די ישן בקומה ראשונה, לפני שנתיים רכש רכב יונדאי חשמלי מלא והתקין בחנייה שלו עמדת הטענה מחוברת לקופסה שלו בארון החשמל. אחרי שנה שידרג ועבר לאחד מרבי הקומות היוקרתיים בעיר, לתדהמתו הוועד לא איפשר לו בשום קונסטלציה להתקין עמדת הטענה מסיבה בטיחותית, אחרי חודשיים מכר את החשמלי ועבר לבנזין מלא. סיפר לי שבחודשיים הללו הוא עבר גיהנום בלחפש כל לילה עמדה ברחובות העיר...

    סגור תגובה

  • 38. הוועד עבר על החוק - החבר שלך פראייר 
    שלום, 12-09-2024

    אני רק הגשתי מכתב מעורך דין והכל נפתר

    סגור תגובה

  • 39. חשוב עמדת טעינה בבית 
    רוני, 12-09-2024

    אין על חשמל אבל בשביל להנות מכל היתרונות חשוב עמדת טעינה בבית.

    סגור תגובה

  • 40. מכונית חשמלית בתצורה הנוכחית זו טעות מרה 
    ערן, 12-09-2024

    כל בעלי הרכבים החשמלים כיום יבינו שהם נשארו עם ברזל מזהם שאף אחד לא רוצה בעוד 3 שנים מרגע הקניה

    סגור תגובה

  • 41. אחורה פנה 
    קודאק, נוקיה, 12-09-2024

    אבוד להם הם יודעים שאת המלחמה הזו כבר הפסידו לסינים כל מה שנותר להם לנסות ולעכב את הבלתי נמנע

    סגור תגובה

  • 42. מה עם מכונית מונעת על מים של טיוטה ? זה העתיד ללא זיהום וללא עלויות מוגזמות , רק תשתיות ל,תידלוק" (לת)
    בן ימין , 12-09-2024

  • 43. אין מכונית מונעת מים יש "מונעת מימן" - בדיחה עצובה (לת)
    אולג, 12-09-2024

  • 44. דני מטורונטו - פרטים 
    אמיר, 12-09-2024

    דני מטורונטו - פרטים ליבואני רכב שמעוניינים להגיש תביעה על לשון הרע , כתובת איי פי ראשונה : 99.240.115.15 , כתובת איי פי שניה : 64.180.148.48

    סגור תגובה

  • 45. ל 40 - בארץ ובעולם יש חשמליות בנות הרבה מעל 10 שנים, מאות אלפי קילומטר, שנוסעות! 
    חביב, 13-09-2024

    חפש "מכוניות טסלה עם מאות אלפי מיילים".
    למה טסלה - יש הכי הרבה מהם והם הכי ישנות.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה