דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם פחות חלקים וטווח מוגדל: סטלנטיס מפתחת סוללה חדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הזרוע הצרפתית של סטלנטיס מפתחת סוללה חדשה
  • משלבת את ממיר המתח והמטען בגוף הסוללה
  • צפויה לצאת לשוק רק בסוף העשור

סוללה משופרת: יצרנית הרכב סטלנטיס, חברת האם של פיג'ו, סיטרואן, פיאט, קרייזלר ומותגים נוספים, חשפה אב-טיפוס לסוללה חדשה, לקראת תחילת שלב הניסויים בכביש הציבורי. הסוללה, שזכתה לשם IBIS (ר"ת של Intelligent Battery Integrated System) פותחה בשיתוף פעולה עם סאפט, בעצמה חברה בת של ענקית האנרגיה הצרפתית טוטאל אנרג'יס.

החידוש בסוללה החדשה, שכעת הותקנה לראשונה בפיג'ו E-3008, הוא בשילוב ממיר המתח והמטען בתוכה - שני רכיבים שעד היום הותקנו בנפרד. בנוסף, היא מספקת מתח גם למערכת ה-12 וולט במכונית לטובת הפעלת אביזרים, ובכך מאפשרת לוותר גם על המצבר הקטן.

מה עוד צריך לדעת: בסטלנטיס מבטיחים כי הסוללה החדשה משפרת ב-10% את היעילות האנרגטית, ובהתאם גם את טווח הנסיעה, ומשפרת ב-15% את הספק המנוע. במקרה של ה-E-3008, ההספק עלה מ-204 ל-235 כ"ס. בנוסף, היא מקצרת את זמן הטעינה הביתית ב-15% ומביאה לחיסכון של 10% בצריכת החשמל בטעינה, ככל הנראה בשל צמצום ההפסדים של ממיר המתח.

הסוללה החדשה מפחיתה גם את משקל הרכב ב-40 ק"ג, בשל הצמצום באביזרים הנוספים, ומאפשרת כך - לצד הגדלת הטווח - גם חסכון של 17 ליטרים בנפח. בסטלנטיס מבטיחים תחזוקה פשוטה יותר, עם אפשרות לשימוש ברכב גם כאשר חלק מהתאים בסוללה כשלו, וכן תהליך מחזור קל יותר בתום חייה של הסוללה.

מה אנחנו חושבים: בזמן שהעולם (בעיקר הסינים, אבל לא רק) דוהר לכיוון סוללות מצב מוצק וסוללות נתרן מתקדמות, בסטלנטיס משקיעים בשיפור הטכנולוגיה הקיימת של סוללות הליתיום. ולא שמדובר ברעיון רע בהכרח - שכן מסתבר שיש לא מעט מה לשפר גם בסוללה המוכרת - אלא שעד שהטכנולוגיה של סטלנטיס תצא לשוק, אי שם בסוף העשור, סביר להניח שבשוק הסוללות יופיעו מוצרים מתקדמים בהרבה. מישהו שם חייב להגביר את הקצב.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. סוס מת 
    ששון, 22-09-2025

    סלנטיס מצטרפת לאטלנטיס, שוקעת.

    סגור תגובה

  • 2. זה אבולוציה ולא מהפכה 
    שטויות, 22-09-2025

    על מנת שתהיה מהפכה אמיתית צריך כמה דברים.: 1. סוללה שעולה חצי מחיר. 2 סוללה ששוקלת חצי משקל. 3. טעינה מהירה פי 2-3 4. טווח כפול. המסקנה שבדור הבא עוד 10-20 שנה כשמכונית חשמלית תגיע לטווח של 1000 ק"מ ומחיר של מאה אלף שקל לרכב , זה השינוי שיהיה. בינתיים זה שינויים קטנים מדי. אזכיר דבר קטן שהסינים מתמחים בשקרים. זה ידוע. לדוגמא רכב שעל הנייר מגיע ל 500 ק"מ. כלומר לאילת בקלות. בחיים האמיתים בחום של 40 מעלות , עם מזגן ואורות בקושי יעשה 250 ק"מ. אז אל תיפלו בפח.

    סגור תגובה

  • 3. סטלנטיס 
    מתחזה לדני טורונטו , 22-09-2025

    סטלנטיס הסטלנים שוב עושים בלגן בדיוק כמו שעשו עם הרצועה הטבולה בדם של הלקוחות...

    אם הממיר יתקלקל אז יצטרכו להחליף סוללה?

    טוב שהסוללות האלו יבואו בסוף העשור, כי כנראה עד סוף העשור לא ישאר כלום מסטלנטיס הרמאים.

    סגור תגובה

  • 4. עם פחות חלקים וטווח מוגדל: סטלנטיס מפתחת סוללה חדשה 
    DANY_FROM_TORONTO, 22-09-2025

    לסוללת IBIS יש את היתרונות הבאים:
    יעילות וטווח משופרים. סוללת IBIS מגדילה את היעילות ב-10% וזה נותן טווח נסיעה ארוך יותר.
    תפוקת כוח מוגברת: מערכת IBIS מספקת 15% יותר כוח ומגדילה את התפוקה מ-150 קילוואט ל-172 קילוואט לשיפור ביצועי הטעינה של המכונית מצטמצמים בכ-15% והטעינה אורכת 6 שעות במקום 7 עקב הפסדי אנרגיה מופחתים. ביטול הממיר והמטען חוסך 10 ק"ג עקב יעילות משופרת. זה מאפשר פחות תאי סוללה וחוסך 30 ק"ג. זה מביא לירידה כוללת במשקל של 40 ק"ג. המערכת מפנה 17 ליטר של מקום בתוך המכונית. זה משפר את נפח תא הנוסעים ואת העיצוב הארודינמי.
    שיפור האמינות ויכולת התחזוקה: למערכת שיעור כשל נמוך פי 3 בזכות היכולת לעקוף רכיבים פגומים ולהבטיח שהרכב יישאר תקין. זה גם מאפשר תיקונים בטוחים וקלים יותר מכיוון שאפשר להפחית את אריזת הסוללה ללא סיכוני מתח גבוה.
    חיי סוללה ומשך זמן ארוכים יותר: ניהול התאים מאריך את חיי הסוללה ב-10% ומחליף תאים חלשים יותר. זה מוסיף יותר שנים לחיי הסוללה.
    גמישות בתכנון וייצור: הטכנולוגיה תואמת לסוללות שונות כמו סוללות מסוג LFP ו-NMC. זה מאפשר חבילות מעורבות של סוללות לביצועים ואריכות ימים אופטימליים. זה מאפשר ייצור על ידי ביטול הצורך בכימיקלים מיושנים ועל ידי הפחתת סיכוני ההרכבה.
    יישומים משופרים של חיים שניים: זרם חילופין תורם לארכיטקטורה פשוטה יותר. זה הופך את סוללות IBIS לקלות יותר עבור שימוש חוזר ולאחסון אנרגיה. זה גם מפחית את הצורך בשיפוץ יקר.
    2. אתה צודק וקרא את ההסבר שלי לעיל.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה