דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זה התבקש: פיאט תשלב כבל טעינה מובנה ברכב

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פיאט תשלב כבל טעינה מובנה בדגמים החשמליים
  • בתחילה בפנדה החדשה, בהמשך בדגמים נוספים
  • טעינה מהירה תתבצע משקע נפרד בצד הרכב

הקץ ללכלוך: בעלי המכוניות החשמליות מכירים זאת היטב. מגיעים לעמדת טעינה איטית, שולפים כבל טעינה מתא המטען. הכבל הכבד, שמקופל בצורה מסורבלת משהו בתוך נרתיק ייעודי או סתם זרוק בתא המטען, לרוב ארוך יותר מהמרחק בין הרכב לבין העמדה. כך שבדרך כלל הוא מונח על הרצפה מחוץ לרכב ומתלכלך באבק ובבוץ. בסיום הטעינה, כמובן, צריך לקפל את הכבל המטונף ולהחזיר לתא המטען.

בפיאט מציעים כעת פתרון פשוט לבעיה הזו - כבל הטעינה יהיה חלק בלתי נפרד מהרכב עצמו, וישלף מפתח יעודי בחזית לטובת הטעינה. הכבל יהיה קפיצי, כך שבכל מקרה הוא יימתח בין הרכב לבין העמדה, ימנע מלכלוך ויחסוך את הצורך בקיפול לאחר הטעינה.

מה עוד צריך לדעת: כבל הטעינה המובנה של הגרנדה פנדה החדשה יאפשר טעינה חד-פאזית בקצב של 7.4 קילוואט, קצב נמוך מהמקובל כיום בעמדות AC, אך לא ברור אם ההגבלה נובעת בשל מנגנון הכבל הנשלף או בשל בחירה במטען פנימי זול יותר.

קרלוס טבארס, מנכ"ל סטלנטיס, התייחס לפתרון שהוצג ואמר כי "שילוב כבלים נשלפים במכונית עשוי למלא תפקיד חשוב בשיפור הידידותיות למשתמש של כלי רכב חשמליים. אם יש לך מכונית מלאה בטכנולוגיה, עם חומרים נהדרים וחיפויים טובים, והדבר הראשון שאתה עושה הוא לשים את הכבל על הקרקע ואז להכניס אותו כשהוא מלוכלך לתא המטען - זה לא ממש 'היי-טק'. יצרני שואבי האבק מצאו פתרון טוב יותר".

בנוסף לפתח הטעינה הקדמי, פיאט תציע בגרנדה פנדה גם שקע טעינה נוסף בצידו השמאלי-אחורי של הרכב, בתקן CCS הנפוץ. השקע הנוסף יאפשר חיבור לעמדות DC לטעינה מהירה (בקצב מירבי של 100 קילוואט), או לעמדות AC שכבר מצוידות בכבל משלהן, ובתוכן מרבית העמדות הביתיות.

מה אנחנו חושבים: סוגיית כבל הטעינה מלווה את הרכב החשמלי מימיו הראשונים. בעוד העמדות המהירות מצוידות בכבל מסיבי וכבד המחובר אליהן, עם מערכות קירור מובנות, העמדות האיטיות מתחלקות לשני סוגים - כאלה שמגיעות עם כבל מובנה (מרבית העמדות הביתיות) וכאלה שלא (מרבית העמדות הציבוריות).

עבור הסוג השני, לקוחות נדרשו לרכוש כבל בעלות שמתקרבת ל-1,000 שקל, ולסחוב אותו באופן קבוע בתא המטען לטובת המקרים הספורים בהם הוא נדרש. הפתרון של פיאט הוא כמעט הטוב ביותר האפשרי; פתרון טוב יותר, כמובן, יהיה שילוב של כבל מובנה בעמדות עצמן.

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה