דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רק חשמליות? הבריטים מעדיפים לדחות את הקץ

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הבריטים הבטיחו - חשמליות בלבד עד סוף העשור
  • הלקוחות פחות בעניין, למרות התמריצים וההנחות
  • האפשרות: היברידיות ימשיכו להימכר לצד חשמליות

המהפכה תתעכב: בריטניה, שכיום כבר לא חלק מהאיחוד האירופי, התחייבה להפסיק מכירה של מכוניות עם מנועי בנזין ודיזל עד לשנת 2030. אך למרות זאת, כעת מקיים משרד התחבורה המקומי שורת התייעצויות עם בכירי התעשיה במטרה להבין האם היעד השאפתני הוא בכלל בר השגה.

הדיון החוזר מגיע על רקע ביקורת חריפה מצד יצרניות הרכב, בנוגע למכסות שהוקצו להן כיעדי ביניים למכירת מכוניות נקיות מזיהום. זאת לאחר שגם שר המסחר והתעסוקה הבריטי, ג'ונתן ריינולדס, הודה כי המכסות הנוכחיות - שמחייבות מכירה של 22% מהמכוניות הפרטיות ו-10% מהמסחריות בדגמים נטולי זיהום - לא עבדו כמתוכנן, לאחר שהשנה פחות מ-19% מהמכוניות שנמכרו באי הבריטי היו חשמליות.

זרם חלש: המכירות הנמוכות מהצפוי של המכוניות החשמליות הביאו את קונצרן סטלנטיס להאשים את הממשלה הבריטית בכך שמפעל המסחריות בלוטון צפוי להיסגר, מהלך שיביא לפיטורים של יותר מאלף עובדים. גם פורד קיצצה משרות בבריטניה מאותה הסיבה, במה שנראה כמו משבר תעסוקתי כלל אירופאי, עם הודעות דומות שהגיעו גם מפולקסווגן בגרמניה ומיצרניות נוספות.

במשרד התחבורה הבריטי נתנו ליצרניות הרכב תקופה של 8 שבועות במהלכה הן יוכלו להגיש את השגותיהן בנוגע ליעדי החשמול, וגם הצהירו כי אין בכוונתם לסגת מהיעד להפסקת המכירות של דגמי בנזין ודיזל עד סוף העשור. עם זאת, ציינו במשרד כי יבחנו תמריצים נוספים שיסייעו במכירת החשמליות, כמו גם האפשרות לשלב דגמים היברידיים שיותרו למכירה בין השנים 2030 ל-2035.

מה אנחנו חושבים: קצב המכירות המואץ של המכוניות החשמליות בסוף העשור הקודם ותחילת העשור הנוכחי הביא רבים להעריך שבקרוב לא תישאר סיבה להמשיך ולייצר מכוניות מזהמות. אבל כעת מסתבר שהמציאות מורכבת הרבה יותר. שכן היקף המכירות מתחיל למצות את קבוצת הלקוחות שעבורה הרכב החשמלי הוא הפתרון המתאים ביותר, וכעת כשנדרשת פניה לקהלים רחבים זה עשוי להיות קשה יותר. אם בשל הצורך לטווחי נסיעה גדולים מהמקובל כיום, המחסור בתשתיות טעינה זמינות או בשל שימוש מצומצם ברכב שלא מייצר צורך לפתרון חסכוני יותר. בקיצור, נראה שמנועי הבנזין והדיזל ישארו איתנו גם בשנים הקרובות.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 35 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מה אתם חושבים? 
    א, 29-12-2024

    שה "פטרול הדס" יוותרו על הבנזין שלהם?

    בשבילם לוותר על הרכב הזה שלהם, זה כמו שהמוסלמים יאבדו מסגד אחרי ששרפו אותו.

    סגור תגובה

  • 2. יש עוד סיבות לנסיגה מחישמול רכבים 
    אישימוטו, 29-12-2024

    עלויות פיתוח יצור, זיהום סביבה גדול בהרבה ביצור רכב חשמלי (תבדקו אם נתוני וולבו מספיק טובים לכם) , תלות בסין לאספקת סוללות ומה יעשו אם יוםאחד הם "ברוגז"? , מיעוט עמדות תדלוק והמחירים הגבוהים בהן, מה יעשו עם הסוללות אחרי החלפה, ועוד.
    ההיברידיות עדיין אינן תחליף טוב מספיק.
    אז ממשיכים עם שיטת הנעה מוכרת והיתרונות שלה.

    סגור תגובה

  • 3. רק חשמליות? הבריטים מעדיפים לדחות את הקץ 
    DANY_FROM_TORONTO, 29-12-2024

    כמו שאמרתי, אף אחד לא קונה יותר מכוניות חשמליות.
    אני גאון וצופה את העתיד!
    צריכים לקנות רק מכוניות מזהמות על בנזין ודיזל כי זה מה שאנשים רגילים.
    למה בכלל לא להמשיך לחיות טוב כמו עד היום.
    תקנו רק רכבים שמשתמשים בבנזין, כמה שיותר ישנים כי אין טכנולוגיה מזיקה.
    אני אמשיך לנסוע בשלשת ברכבים שלנו שהם על בנזין בלבד.

    סגור תגובה

  • 4. ל -2, תיקון לגבי זיהום וסוללות ישנות. 
    אלי, 29-12-2024

    רכבים חשמליים מזהמים פי 2.5 (חשמל מדלקים) ופי 5 (חשמל ירוק) פחות מרכבי בנזין - כולל את ייצור הסוללה. קישור ראשון.

    סוללות שלא מתאימות יותר לרכבים, משמשות לאחסון חשמל מפנלים סולאריים - קישורים שני ושלישי.

    שסוללות מתות לגמרי הם ממוחזרות במפעלי מחזור ייעודיים - יש אפילו אחד בארץ - קישור רביעי.

    דיי מסכים אם שאר האמירות שלך.

    https://theicct.org/wp-content/uploads/2024/07/ID-180-%E2%80%93-US-GHGs_brief_final.pdf

    https://www.secondlife-evbatteries.com/?srsltid=AfmBOoqq9iWS8U-cTf9hdPXpHoIL7IxgrvNnadKmt2YnhYTploxxmhG2

    https://www.consumerreports.org/cars/hybrids-evs/what-happens-to-the-old-batteries-in-electric-cars-a1091429417/

    https://infospot.co.il/n/Recycling_electric_car_batteries

    סגור תגובה

  • 5. אנגליה ו רכבים חשמליים 
    אריה מכפר סבא, 29-12-2024

    ה בריטים ממלאים כל מה ש ארהב רוצה ו בהתאם כמובן מנסים לעקב את הסוף של תעשיית הרכב ה בריטית. אין להם רכבים חשמליים פרט ל יגואר ה כושל ש הפסיקו את ייצורו. גם ה תשתיות החשמל די מפגרות ב אנגליה והם ימשיכו לנהוג ב רכבים מיושנים לא בטוחים ולא אמינים ו לזהם את ה סביבה

    סגור תגובה

  • 6. אנשים נאחזים בקש 
    שי, 29-12-2024

    אין שום דבר בחיים, חוץ מזמן, שעולה בצורה לינארית.
    עד שלא תהיה ירידה משמעותית כמה שנים ברציפות אפשר יהיה לומר משהו על העתיד.
    לי ברור שבנזין לא ימות בעשורים הקרובים, אבל חשמליות לאט לאט יגיעו הרבה מעל 50% מכלל המכוניות.

    סגור תגובה

  • 7. רכב חשמלי לא מספיק נגיש עדיין 
    גיל, 29-12-2024

    הסוללה היא עקב אכילס ועד שלא יימצא פתרון לטווח+טעינה מהירה כמו תדלוק+אורך חיים זה לא ילך.

    סגור תגובה

  • 8. צריך להגדיר מחדש את המושג ״מכוניות מזהמות״ 
    הספקנית, 29-12-2024

    ולהבין שהחשמליות הן המזהמות האמיתיות, כי צריך לקחת בחשבון את כל תהליך היצור שלהן וגם את תהליך יצור החשמל שמטעין אותן ואת הטיפול בהן אחרי שהן יוצאות מכלל שימוש והופכות לגרוטאות. זה שלא רואים את הזיהום לא אומר שהוא לא קיים. אה, והמפגע הסביבתי שקורה אם סוללה חשמלית חלליה מתפוצצת? לא ראינו, לא שמענו, ששש!

    סגור תגובה

  • 9. רכב חשמלי מזהם 
    ברי, 29-12-2024

    הרבה יותר מרכב,בנזין. איזה אשליות מוכרים לכם. הזיהום הוא בתחנת הכוח ולא מתחת לאף. הסוללה עולה כמו חצי רכב,חדש, דליקה ואי אפשר לכבות העשן - רעיל. קרינה שלא מדברים עליה. צמיגים שעולים אלפייה לפחות לכל צמיג. משקל 2 טון לרכב. אי יכולת להטעין מעבר לטווח 20 עד 80%, טעינה מהירה מחסלת את הסוללה מהר יותר מהצפוי. כן, יש זמינות כוח מיידית אבל בחום וקור הסוללה נופלת ב30%. בהצלחה למצוא עמדת טעינה ולהתקע שם שעה וחצי בדרך לאילת.

    סגור תגובה

  • 10. ל 8 ו 9 ראו תגובה 4. אתם סתם מסלפים את האמת 
    יורם, 29-12-2024

    מסכים עם 4 ו 2 - הבעיה ניא תשתיות בעיקר בארץ החלם שלנו.
    אבל אנחנו לא קובעים כלום. גם לא ארהב ואירופה - שאר העולם לא עוצר עם החשמליות

    סגור תגובה

  • 11. שריפות בחשמליות קטנות ב90% לעומת רכבי בנזין (משוכלל לפי מס רכבים) - אין פיצוצים ואין נעליים - הכל שקרים של תעשיית הדלק. (לת)
    מאור, 29-12-2024

  • 12. ל 8 יש לך את זה ביותר פשוט - מרוב עובדות מדעיות אני מבולבל חחח (לת)
    יובל המבולבל, 29-12-2024

  • 13. לכולם יש דעות, לרוב האנשים דעות=הרגשה 
    רק אומר, 29-12-2024

    "בתקופה שכל המידע נגיש לכולם ובצורה קלה, מפליא כמה אנשים טיפשים"

    ציטוט מזיכרון

    חפשו בגוגל ותגלו שרוב מה שאמרו כאן הוא הפוך ב 180 מעלות.

    סגור תגובה

  • 14. בלתי אפשרי כנראה להעביר כולם לחשמליותאת כל 
    אא, 29-12-2024

    למה? כי תשתית ייצור החשמל פשוט לא תעמוד בזה ולשדרג אותה בהתאם ייקח שנים רבות מאוד. באירופה ובאנגליה קיים פרדוקס שמרחיק עוד יותר את האפשרות הזו - Net Zero - היעד המטורלל לעבור לאנרגיות מתחדשות בלבד, שאין להן שום סיכוי להגיע אפילו להספק הייצור הרגיל של היום. באנגליה כבר מנבאים הפסקות חשמל תדירות. בגרמניה המצב עוד יותר גרוע.

    סגור תגובה

  • 15. במקום להעמיד יעדים שיתנו לשוק לעשות את שלו 
    לא טיפשים, 29-12-2024

    הפוליטקאים האירופאים תמיד צריכים להתערב בכל דבר. למה להעמיד יעדים אם ממילא זה לא רלוונטי, אם מכוניות חשמליות יהיו כדאיות אנשים יקנו את זה. באנגליה יש בעיית חניה, רוב הבתים בערים הגדולות הם ללא חניה אז אין איפה להטעין בלילה. אנשים שגרים מחוץ לעיר רוצים אוטו על דלק בגלל מרחקים וחשש להתקע. יש גם עניין של מחיר ומה קורה למכונית כשהיא משומשת, אנשים שם עדיין משתמשים בהילוכים ידניים כדי לחסוך בכסף, הם לא יעברו כלכך מהר לחשמלית יקרה

    סגור תגובה

  • 16. יו... כמה שטויות בתגובות 
    משה, 30-12-2024

    אירופה בדרך לייצור מלא של אנרגיה ירוקה.
    שוודיה בראש הטבלאה עם 66% של אנרגיה ירוקה ב-2023.
    בעתיד לא תהיה כל בעיה לספק את כל צרכי הרכב החשמלי האירופאי באופן ירוק.

    https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Renewable_energy_statistics

    רק מה, למגיבים היקרים אין סבלנות, ואם זה לא קורה היום ועכשיו, אז לפי דעתם זה לא יקרה בכלל.
    עלוב...

    גם הרכבים החשמליים, לאט לאט אבל בטוח, בסוף יעקפו את רכב הבנזין. תנו לזה זמן.

    סגור תגובה

  • 17. 14 אתה טועה. בגרמניה כבר 65% מהחשמל הוא ירוק לגמרי. באנגליה כ 45%. אין שום בעיה של רשת חשמל, יש בעיה של עמדות טעינה. 
    אביב, 30-12-2024

    כתבה מינואר שאומרת שב 2023 גרמניה הייתה ב 55%, עד 2030 הם רוצים להגיע ל - 80%.

    כתבה שאנגליה הייתה ב 43% בספטמבר.


    https://www.reuters.com/business/energy/renewable-energys-share-german-power-grids-reaches-55-2023-2024-01-03/

    https://www.cladcodecking.co.uk/blog/post/renewable-energy-percentage-uk

    סגור תגובה

  • 18. תרגיל בהטיית דעת קהל 
    מנחם, 30-12-2024

    נתקלתי בסרטו קצר עם תאור: 40000 ילדים עובדים במכרה קובלט בקונגו כדי לספק את הקובלט לסוללות של רכבי חשמל.
    כל התגובות היו בסגנון: לא צריך חשמליות, זה מזיק לסביבה, עבדות וכו וכו.

    כמובן שיש מכרות כאלה , אבל כורים שם את כול סוגי המחצבים, 99% הם לא קובלט. העבדות צריכה להפסק בלי קשר!

    אבל אף אחד מהמגיבים לא ידע את הנל. אם כן בטוח שהתגובות היו שונות.

    בנוסף בסרטון לא היה ילד אחד. כל הגברים היו לבושים בבגדים נקיים, ללא כלי עבודה ורובם סתם עמדו ללא מעש. המקום לא נראה כמו מכרה.

    1. קובלט משמש בכל סוג של סוללה.
    2. כל חברות של הטלפונים הציגו תוכנית להעלים קובלט מהמוצרים שלהם.
    3. רב הסוללות של הרכבים החשמליים הם ללא קובלט בשנים האחרונות. השאר יפסיקו ייצור בשנה הבאה.
    4. קובלט משמש לזיקוק נפט גולמי כדי להפוך אותו לבנזין.
    אין שום תוכניות להחליף את הקובלט בעתיד.

    אז איזו תעשיה משתמשת ביותר קובלט - תעשיית הדלק.
    את מי מאשימים בעבדות - את החשמליות.

    האמת לא חשובה רק איך מספרים אותה.

    סגור תגובה

  • 19. לפחות בזה הבריטים חכמים  
    אמנון , 30-12-2024

    ייצור סוללות לרכב ואספקת החשמל עבורם יוצרות זיהום אוויר ופליטות גזי חממה באופן שלא מצדיק את ההשקעה בזה!! אין על בנזין!!

    סגור תגובה

  • 20. לא מתאים לכולם... 
    א.ש, 30-12-2024

    אני פטרול הד..ואין לי שום בעיה עם רכבים חשמליים , אבל יש לי בעיה עם זמן טעינה , ואין לנו אפשרות להתקין עמדת טעינה בדירה שאני גר , פשוט לא מתאים לחיים שלנו עכשיו , כשעמדות טעינה יהיו נפוצות כמו תחנות דלק , וזמן הטעינה יהייה לדוגמה 5 דקות גג , אז כן , גם אני ירכוש רכב חשמלי, כרגע התנאים לא מתאימים לכולם .

    סגור תגובה

  • 21. חשמליות סופך מגרש גרוטאות 
    רוני, 30-12-2024

    כמו שכולם יודעים איך להם עתיד..נשרפות.טווח קצר.טעינה והממתנה ארוכה ... לא שווא
    אין על דיזל ודלק

    סגור תגובה

  • 22. תבואו ב-2030 
    א, 30-12-2024

    כשמחירי החשמליות יהיו כמו בנזין וטווח (אמיתי) של 500 ק"מ (עם מזגן) וטעינה ב-5 דקות בכל תחנת דלק אז תבואו.
    בינתיים אני נשאר עם בנזין או היברידי

    סגור תגובה

  • 23. מה שמתברר עם הזמן שיש פער גדול בין יצרני הרכבים החשמליים לתשתיות ההכרחיות לקיומם (לת)
    ביחס ליעד שנקבע, 30-12-2024

  • 24. הבלוף התפוצץ 
    אסף, 30-12-2024

    חשמליות כאלה משעממות, מיצו אותן מוקדם מהצפוי

    סגור תגובה

  • 25. לתחנת דלק אני נכנס רק לקפה 
    גרגמל, 30-12-2024

    איזה כייף חשמלי אין הוצאות תענוג כמובן חוץ מ12 שח לקפה

    סגור תגובה

  • 26. ככה זה בכל התחדשות 
    אליק, 30-12-2024

    ככה זה בהטמעה של כל רעיון חדשני, לוקח זמן, מטמיעים ראשונים, האטה, השקעה משמעותית ובסוף מגיעה ההטמעה הכללית. יש כל-כך הרבה ארגומנטים נגד רכבים חשמליים וללא השקעה משמעותית נוספת יהיה קשה לעבור את רף מטמיעים הנוכחי.
    1. במדינות קרות (אפילו לא מאוד קרות) הסוללה מתנהגת בצורה כל-כך ספורדית שזה מצחיק (אני גר בבוסטון).
    2. במדינות גדולות יחסית מספר המטענים המהירים הוא כל-כך מואט שזה מצחיק גם. כל פעם שתצא לטיול הדבר הראשון שתחשוב עליו זה איפה אני מתכנן טעינה.
    3. מי שלא גר בבית פרטי תלוי בתשתיות הבנין המשותף והחניה. מי שכן גר בבית פרטי או עם חניה נוחה פרטית עדיין צריך כל פעם לזכור לחבר את הדבר הזה לשקע.
    4. רכב עולה כל-כך הרבה כסף שמאוד קשה לאנשים להתייחס אליו רק כמשהו שמביא אותך מנקודה A לנקודה B. אנשים רוצים נוחות, פינוק, ובאופן כללי לאהוב את המוצר. קשה מאוד לאהוב את הבזיון של טסלה (למרות שזה איזה מיינסטרים מוזר), אי אפשר להתחבר לזבל הסיני (בכל 800 הווריאציות שהוא מציע) וכל השאר פשוט יקרים מאוד למשפחה ממוצעת.
    5. רכבים היברידיים נטענים היום נותנים אחלה מרחקים ונוחות שימוש, הרבה משפחות יעדיפו את זה.
    6. ההטענה המהירה בעמדת טעינה של טסלה היא מאוד מהירה וגם זאת לוקחת יותר מחצי שעה, זה פשוט אבסורד להסתובב ברחבי תחנת דלק/קניון ארבעים דקות רק כי החלטת לנסוע יותר רחוק היום.

    אני לגמרי מסכים שזה מרגיש כמו העתיד (שכבר כאן) אבל יש כל-כך הרבה פרמטרים שעדיין לוקים בחסר שיהיה קשה להטמיע את זה באופן כללי.

    סגור תגובה

  • 27. כשתזמינו רכב חשמלי בהשכרת רכב בחו"ל 
    נהג נורמלי, 30-12-2024

    אם רכב חשמלי כל כך טוב ונוח בשביל מה צריך רגולציה? תנו לשוק לעשות את שלו.

    אני לא מתכוון לקנות מכונית שצריכה לפחות חצי שעה טעינה כדי לנסוע 4 שעות.

    סגור תגובה

  • 28. רכב חשמלי לא נועד למנוע זיהום 
    עדיני, 30-12-2024

    בדיוק כמו שהוצאת גולשים מהים לא נועדה למנוע הדבקה בקורונה.
    המגינים על רכב חשמלי הם כבשים פועות המנסות להגן על רכישתם... ליצנים שמצאו לינק בגוגל שמאשר את צדקתם.
    הסירו את הרגולציה והקנסות שחברות רכב מקבלות ונראה כמה יקנו חשמלי

    סגור תגובה

  • 29. חקי חיון רכבים רגילים מזהמים אבל הרכבים חשמליים רוצחים  (לת)
    חקי חיון , 30-12-2024

  • 30. רק חשמליות? הבריטים מעדיפים לדחות את הקץ 
    DANY_FROM_TORONTO, 31-12-2024

    4. יש לי הרבה מאוד סוללות מסוג 18650. רוב הזמן הרגולטור כשל והוא לא טוב אבל הסוללות בסדר. אני מוצא את הסוללות האלה בספקי כוח המשמשים למכסחות דשא, ציוד למחשבים, מקדחות וכו'. אני משתמש בהן ביישומים האלקטרוניים שלי כמו בודק קבלים, מד מדידה, אוסילוסקופ וכו'. אני אחליף 10 סוללות Ni-Cad ב-3 סוללות 18650 עבור מפוח עלים בעל מערכת 12 וולט. חלק מסוללות 18650 לא נטענות לגמרי אז אני זורק אותן.
    8 ו-18. שניכם צודקים ב-100%.
    11. אין שריפות ב-3 המכוניות שלנו כי הן מתוחזקות כראוי. מעולם לא ראיתי שריפות באף מכונית בשכונה שלנו. כל המכוניות משתמשות בבנזין.
    15. אתה צודק.
    21. אתה צודק כי היו מקרים של מכוניות טסלה 3 שעלו באש. הטווח תלוי לא רק בקיבולת המצברים וגם בעומסים ברכב, בטופוגרפיה של הדרכים, בכמות המכוניות בדרכים וכו'. ההמתנה מותנית אם יש מטען פנוי ואז זה לוקח עד 45 דקות לטעינה. זה לוקח רק 5 דקות למלא לחלוטין 90 ליטר בבנטלי שיש לו את כמות הבנזין הגבוהה ביותר. 2 המכוניות האחרות שלנו לוקחות זמן קצר יותר.
    22. זה לוקח הרבה קיבולת מהסוללות בעת שימוש במיזוג אוויר וחימום. מכוניות חשמליות מסוימות דורשות חימום וקירור של הסוללות. כל האמור לעיל מפחית את המרחק של המכוניות החשמליות. לְהַמשִׁיך לָלֶכֶת. תמשיכו לחלום עד שכולכם תגיעו לשנת 2030.
    26. אתה צודק בכל מה שאתה אומר מלבד רכבים היברידיים. המערכות שלהם מסובכות בגלל 2 דרכי ההפעלה שלהם.
    27. אתה צודק אבל לא תגיע ליעד תוך 4 שעות בגלל תגובתי ל-21.

    סגור תגובה

  • 31. ל"דני" הדימונאי - חוץ מקשקושים שכל אלה שמפסידים כסף בגלל החשמליות אתה לא אומר כלום (חוץ מאני אני לי יש יותר גדול) 
    יבגני, 31-12-2024

    מכוניות חשמל עולות באש פחות פי 60 ממכוניות בנזין ופי 140 פחות ממכוניות הברדיות.
    על שריפות של רכבים לא חשמליים לא שומעים כי זה רגיל.
    ריקולים במליונים של רכבים שהם לא חשמליים בגלל חשש לשריפה לא שומעים כי זה רגיל.

    עוד סיבה למה חשמליות טובות יותר, מעדיף לבזבז עוד 15 דקות בטעינה פעם בחודש ולהיות פי כמה בטוח משריפות.

    The result? Hybrid-powered cars were involved in about 3,475 fires per every 100,000 sold. Gasoline-powered cars, about 1,530. Electric vehicles (EVs) saw just 25 fires per 100,000 sold.

    https://www.nhtsa.gov/search?q=park+outside#gsc.tab=0&gsc.q=park%20outside&gsc.page=1

    https://www.foxbusiness.com/lifestyle/more-than-3-7m-cars-road-have-park-outside-recalls

    סגור תגובה

  • 32. רכב חשמלי זה עבודה בעיניים! (לת)
    RS, 31-12-2024

  • 33. ההפך 
    ליאב, 31-12-2024

    למעשה הייתה ירוידה בכל סןגי הרכבים באנגליה למעט חשמליים בגדול נמכרו 7 אחוז פחות רכבים
    אבל בחשמליים שהם 20.7 מכלל הרכבים (מעל הרף ששמו) והיתה עליה של 25 אחוז במכירות חשמליים
    החברות שמתלוננות פשוט משווקות מוצר נחות שהכהל לא קונה

    סגור תגובה

  • 34. הכלבים נובחים והשירה עוברת - 33 צודק וזה הכיוון. (לת)
    ראובן , 31-12-2024

  • 35. רק חשמליות? הבריטים מעדיפים לדחות את הקץ 
    DANY_FROM_TORONTO, 31-12-2024

    ל 30 המתחזה העלוב והמסכן.
    אני דני המקורי מטורונטו!
    אתה ממלמל על סוללות ומכסחות. אני בן 83 ואשתי בת 75. אנחנו בקושי הולכים, איזה המצאות מטומטמות.
    בשאר המלמולים שלך אתה זורק שטויות ואצה מוציא אות טיפש שבפועל אתה הטיפש.
    "איש" רע ונוכל, תפסיק להגיב בשמי ולנסות לגנוב לי את התהילה.
    אידיוט ללא פתרון.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה