בקצרה:
- זיקר מציגה מערכת טעינה מהירה במיוחד
- עם מילוי מ-10% ל-80% בתוך 10.5 דקות
- ראשונה לקבל אותה היא ה-007
להתראות לחרדת הטווח: זיקר הסינית מצהירה על כך שהצליחה לפתח את מערכת הטעינה המהירה בעולם, מ-10% ל-80% בתוך 10.5 דקות בלבד. לדברי היצרנית, הסוללה החדשה בקיבולת 75 קוט"ש מגיעה לדירוג C של 5.5, נתון גבוה במיוחד במדד המשמש לבדיקת קצב פריקה וטעינה של סוללות ליתיום.
לשם השוואה, לוטוס אמייה, שזכתה במבחן טעינה שנערך באירופה והשיגה קצב מילוי של 14 דקות מ-10% ל-80%, מגיעה לדירוג C מירבי של 3.93. ניו ET9, המכונית הראשונה ביצור המוני העושה שימוש במתח 900V, משיגה דירוג C של 5, בעוד המכונית החשמלית הנפוצה בישראל BYD אטו 3 מסתפקת בדירוג C של 1.42.
סוללות-על: זיקר משיגה את היכולות המרשימות עם סוללת LFP חדשה, במתח עבודה של 800V. מערכת ניהול משופרת מאפשרת ביצועים טובים גם בתנאים קיצוניים, עם הבטחה למילוי הסוללות בתוך חצי שעה בטמפרטורה של מינוס 10 מעלות.
הסוללה המתקדמת הוצגה במסגרת מתיחת הפנים של זיקר 007, מכונית הסדאן שכרגע משווקת בסין בלבד, שגם לפני העדכון היתה מהטוענות המהירות בעולם, עם דירוג C של 4.5 ומילוי מ-10% ל-80% בתוך 15 דקות. מערך הסוללות שלה קיבל אצל היצרנית את הכינוי "סוללות זהב", בין היתר בשל עמידה במבדקי בטיחות קיצוניים שכללו השלכה לאש בטמפרטורה של 1,000 מעלות, ולאחר מכן התקנה של הסוללות בחזרה בגוף המכונית.
מה עוד צריך לדעת: העדכון של ה-007 כולל גם שינוי של אלגוריתם ניהול המנוע, מה שיאפשר קיצוץ של 0.4 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (5 שניות) בגרסת ההנעה האחורית (422 כ"ס) וקיצוץ של 0.1 שניות בגרסת ההנעה הכפולה (3.4 שניות עם 648 כ"ס). באופן חריג, זיקר עשויה "לדחוף" את התוכנה המשופרת בעדכון OTA גם ללקוחות קיימים של הדגם.
ה-007 מצוידת במערכת לנהיגה חכמה עם שילוב בין מצלמה ורדאר-לייזר (LiDar) ושבב בינה מלאכותית של Nvidia, מערך המאפשר לה להתנהל באופן עצמאי ב-30 סוגי צמתים שונים ולהתמודד עם למעלה מ-1,000 תרחישים שונים ברמת דיוק של "למעלה מ-95%". כמן כן, נוספה אפשרות להכנסת הרכב לחניה מרחוק באמצעות הסמארטפון, עם גרירה של אייקון הרכב על גבי המסך ושחרור שלו בתוך מקום החניה הפנוי.
מערכת ההפעלה כוללת גם היא מאפייני בינה מלאכותית, ותעניק המלצות לנהג על סמך תרחישים שונים - למשל עם תזכורת לטעינת הרכב בהגעה לחניה או המלצה להפעלת המיזוג בסרקולציה פנימית בעת כניסה למנהרה.
מה אנחנו חושבים: עם כל הכבוד ליכולות האוטונומיות ולהטמעת הבינה המלאכותית, הבשורה האמיתית של זיקר היא קצב הטעינה המסחרר, שיכול לחסל לחלוטין את חרדת הטווח ולהפוך את המכונית החשמלית למוצר נגיש גם עבור מי שלא מסוגל או מעוניין להתקין עמדת טעינה בחניה הביתית. אבל זה כמובן תלוי בפריסה מתאימה של עמדות אולטרא-מהירות שיאפשרו ליהנות מהיכולות הללו. וכל עוד עמדות כאלו נדירות בכל העולם, הטכנולוגיה המרשימה היא עדיין בעיקר בגדר כותרת נוצצת.