דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הפלישה הסינית: דונגפנג רוצה מפעל באיטליה, MG במקסיקו

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הסיניות עוקפות סנקציות, מתבססות באמריקה ואירופה
  • כך למשל, ייצור במקסיקו יעניק ל-MG גישה לארה"ב
  • בינתיים, ממשלת איטליה מציבה לדונגפנג שורת תנאים

יוצאים לעולם: יצרני הרכב הסינים רוצים לכבוש את העולם, ובדרך לשם הם נתקלים במחסומים בדמותם של מכסים חדשים, בגובה של קרוב ל-40% באירופה ו-100% בארה"ב. הפתרון המתבקש עבורם, כפי שהיה עבור היפנים בשנות ה-70 וה-80, הוא הקמה של מפעלים בארצות היעד. אבל זה לא פשוט.

ממשלת איטליה כבר הודיעה כי היא מעוניינת להעלות את היקפי הייצור במדינה למיליון כלי רכב עד לשנת 2030, תוספת 120-200 אלף כלי רכב בשנה בהשוואה לייצור הנוכחי ובאופן טבעי, תעסוקה לאנשי מקצוע שלא יגיעו למעגל האבטלה. ומכיוון שסטלנטיס, שמחזיקה במותגים מקומיים כמו פיאט ואלפא רומיאו מעדיפה לאחרונה לייצר מחוץ למדינת המגף, ונמצאת בשל כך בסכסוך מתמשך עם הממשלה האיטלקית, פונים האיטלקים לעזרה מסין.

הנסיונות להקמת מפעל של צ'רי במדינה לא צלחו, לאחר שזו העדיפה את ספרד, וגם הרעיונות למכירת אוטוביאנקי לסינים עדיין לא יושמו. אבל כעת מדווח כי האיטלקים מעוניינים לארח את מפעל הייצור של דונגפנג, ענקית הרכב הסינית שמחזיקה במותגים מוכרים כמו וויה ופורת'ינג.

דונגפנג M-הירו 917

על פי דיווחים שפורסמו בימים האחרונים, ממשלת איטליה דורשת מדונגפנג כי רכיבים במערכות המידע והבידור ברכב יסופקו על ידי חברות מקומיות, וכי המידע שיאסף על הצרכנים ינוהל אך ורק בתוך איטליה. כל זה על רקע חששות בתחום הגנת המידע ואבטחת הסייבר, חששות שעלו לאחרונה גם בממשל האמריקאי. מדונגפנג עדיין לא נמסרה תגובה לדרישות האיטלקיות.

סיניות לאמריקאיים: לאחר שבחודשים הקודמים פורסם כי BYD מעוניינת להקים מפעל במקסיקו, ממנה ניתן לייצא מכוניות לארה"ב ללא מגבלות מכס, כעת מדווח כי גם MG מעוניינת להקים מפעל במדינה. בהצהרות הרשמיות של בכירי החברה נאמר כי המפעל במקסיקו נועד "לצמיחה והתרחבות באמריקה הלטינית ובאיים הקאריביים", אך הזכירה כי גם מותג היוקרה IM צפוי להיות מיוצר במדינה - מה שעשוי לרמז על תכניות לשיווק גם בארה"ב.

החברה, שנמצאת בבעלות קונצרן סאיק, מחזיקה כבר במפעלים בתאילנד ובהודו, והודיעה כי היא מעוניינת להקים מפעל נוסף גם באירופה. לצד המפעל במקסיקו תקים MG גם מרכז מחקר ופיתוח במדינה.

מהעבר השני, מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, עצר את התכניות להקמת מפעל במקסיקו, זאת לאור ההצהרות של המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ שהבטיח לגבות מכסים גבוהים גם על מכוניות חשמליות שייוצרו במקסיקו. אם אכן כך יהיה, סביר להניח שגם BYD ו-MG ישהו את ההשקעות במדינה.

מה אנחנו חושבים: לאחר שאירופה חפרה לעצמה את הבור ואילצה את היצרניות המקומיות להתמודד עם תקנות הזיהום המחמירות והמעבר להנעות חשמליות, היא מנסה כעת להדוף את הניסיונות הסיניים להשיג אחיזה ביבשת הישנה. בארה"ב החלו בקרבות הבלימה עוד לפני שגלגל סיני אחד נסע על כבישי המדינה, אבל בשני המקרים הקרב האמיתי כבר הוכרע. היצרניות הסיניות יתפסו בשנים הקרובות נתח הולך וגדל משוק הרכב העולמי, וכל מה שיקרה בדרך לשם - הרבה פחות חשוב.

למאמר זה התפרסמו 24 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה