בקצרה:
- שיאנית הטעינה החדשה היא BYD
- עם מתח של 1000V וקצב טעינה של 1000 קילוואט-שעה
- היכולות יוטמעו בדורות החדשים של האן וטאנג

קצב שיא: BYD הכריזה על פלטפורמה חדשה שמקבלת את השם Super E-Platform, ומבטיחה טעינה במהירות שטרם נראתה בתעשייה - 1,000 קילוואט, בזכות מתח עבודה גבוה של 1,000 קילוואט, מגה-וואט אחד. יכולות אלו יאפשרו הוספת 400 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 5 דקות בלבד, קצב דומה לזה של תדלוק מכונית בנזין. בנקודת השיא תתאפשר הוספת 2 ק"מ לטווח בכל שניה של טעינה.
זו יצרנית ראשונה שמגיעה לקצב טעינה של 10C - נתון גבוה במיוחד במדד המשמש לבדיקת קצב פריקה וטעינה של סוללות ליתיום. לשם השוואה, זיקר 007 שהחזיקה בשיא טעינה הגיעה לדירוג C של 5.5, בעוד ניו ET9, המכונית הראשונה בייצור המוני בארכיטקטורת מתח של 900V, השיגה דירוג C של 5. המכונית החשמלית הנפוצה בישראל, BYD אטו 3, מסתפקת בדירוג C של 1.42.
מכיוון שכיום אין בעולם עמדות טעינה התומכות בהספקים כאלו, הכריזה BYD גם על כוונתה להקים רשת של 4,000 עמדות תואמות ברחבי סין, אך לא ציינה כמה זמן ייקח להקים את התשתית היקרה.

דגמים עדכניים: מערכת הטעינה החדשה תשולב בדורות החדשים של רכב הפנאי טאנג ומכונית הסדאן האן, שהוצגו בתחילת השנה וזכו לתוספת האות L לשם הדגם. מידותיה של האן העדכנית, שתתחרה כבעבר בטסלה מודל S ובניו ET7, הם 505 ס"מ לאורך, 196 ס"מ לרוחב גובה של 150.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 297 ס"מ.
היא תוצע עם מנוע אחורי בהספק של 680 כ"ס, או עם הנעה כפולה באמצעות צמד מנועים בהספק משולב של 1,100 כ"ס. הגרסה החזקה תזנק ל-100 קמ"ש בתוך 2.7 שניות, ותידרש ל-4.7 שניות נוספות כדי להמשיך מ-100 ל-200 קמ"ש, בדרך למהירות מרבית של 305 קמ"ש. סוללת 83 קוט"ש תעניק לה טווח מרבי של 700 ק"מ בתקן הסיני, או קצת יותר מ-520 ק"מ בתקן המערבי.

הטאנג, עדיין עם מקום לשבעה נוסעים, גדל אף הוא בממדיו. 504 ס"מ לאורך, 2 מטרים לרוחב, גובה של 176 ס"מ ובסיס גלגלים של 295 ס"מ. בתא הנוסעים ניתן יהיה למצוא מסך מוכר בגודל "15.6, לצד הדום נשלף חשמלית מלפנים, עיסוי מלפנים ומאחור וגם מקרר מובנה.
היצע המנועים יהיה זהה להאן, אך עם תאוצה של 3.6 שניות ל-100 קמ"ש (בגרסה החזקה) ומהירות מרבית של 287 קמ"ש. סוללת 100 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה של 670 ק"מ בתקן הסיני, כ-500 ק"מ בתקן מערבי.
מה אנחנו חושבים: לא ניתן כבר להתעלם מכך שמרוץ החימוש הטכנולוגי בין יצרניות הרכב הסיניות הותיר את היצרניות המערביות הרחק מאחור, בין אם מדובר בקצבי הטעינה או בסוללות מצב מוצק, ובין אם בגימיקים כמו רחפן מובנה או מכונית מקפצת.
יכולות הטעינה המרשימות שהציגה BYD מעניקות לה יתרון גדול על פני מתחרותיה, וללא ספק יסייעו לרבים לעבור מבנזין לחשמל עם פתרון חרדת הטווח המעיקה. כעת נותר רק להמתין עד הקמת תשתית כזו גם מחוץ לסין.