דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מעבר לרכב חשמלי בלבד? יצרני הרכב מתחננים להאט את הקצב

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יעדי החשמול מסבכים את יצרניות הרכב
  • אחרי תקופה של עליה, הקצב מתמתן
  • בכירי התעשייה מבקשים לבחון דחיה בלו"ז
רנו מגאן-E רנו 5 לוקה די מאו

לא כל כך מהר בבקשה: תאריך המעבר למכירה של מכוניות חשמליות בלבד עדיין רחוק, ומתוכנן נכון לעכשיו לשנת 2035, אך יצרניות הרכב כבר מתחילות לקבל רגליים קרות. זאת לאחר שלראשונה מאז תחילת מהפיכת החשמל, העלייה במכירת חשמליות מתמתנת.

מנכ"ל רנו, לוקה דה מאיו, אמר השבוע בראיון כי הוא בספק אם ניתן יהיה לעמוד בלוחות הזמנים. "אנחנו עדיין לא במסלול הנכון שיאפשר לנו להגיע ל-100% חשמליות עד 2035. זו האמת. אם הלקוחות לא באים בעקבותינו, האחריות היא עלינו ונצטרך לקצץ בעלויות".

הוא הוסיף ואמר כי "אנחנו צריכים קצת יותר גמישות בלוחות הזמנים. עם זאת, זו תהיה טעות אסטרטגית חמורה לנטוש את היעד בגלל המצב הנוכחי של ההאטה בשוק".

גם בגרמניה: מנכ"ל אודי, גרנו דולנר, הצטרף גם הוא למגמה וציין כי אסטרטגיית החשמול של המותג אמנם לא השתנתה, אך "שלב המעבר בין מנועי בעירה פנימית לבין הנעות חשמליות יהיה ממושך".

על פי התכנית המקורית, אודי שואפת לעבור לדגמים חשמליים בלבד החל משנת 2033, כאשר מערך הדגמים יושלם בעוד כשנתיים, ככל הנראה עם הדור הבא של ה-Q7.

"במהלך העשור הקרוב לפחות", ציין דולנר, "נהיה בשלב מעבר עם שלוש מערכות הנעה: מנועי בעירה פנימית, הנעה היברידית-נטענת שחשובה בסין ובצפון אמריקה, והנעה חשמלית".

בפורשה, שבעבר ציינו כי עד לשנת 2030 יתפוס החשמל 80% ממכירות המותג, אומרים כעת כי השגת היעד "תלויה בדרישת הלקוחות". בכירי החברה אמרו לאחרונה כי הביקוש לחשמל אמנם גבוה בסין, אך איטי יותר באירופה ונקודתי בלבד בארה"ב.

מה אנחנו חושבים: למרות חילוקי הדעות באשר לתאריך היעד, איש לא מתכחש לכך שבתוך שנים ספורות, תעבור תעשיית הרכב להנעות חשמליות באופן מלא, לפחות באירופה. אבל לפי זהות המתלוננים, קל להבין מי ירוויח מהתהליך ומי יפסיד ממנו: יצרניות הרכב האירופאיות משמיעות ביקורת כלפי היעדים האגרסיביים, ולא בפעם הראשונה. האמריקאיות פחות מושפעות מכך, שכן בשוק הביתי שלהן תימשך מכירה של דגמים מזהמים למשך תקופה ארוכה יותר. והסיניות? מבחינתן אפשר היה לעבור לחשמל כבר אתמול. ומכל הבעיות שבעולם, זו אולי הדאגה הגדולה ביותר של יצרניות הרכב הגדולות של אירופה.

למאמר זה התפרסמו 29 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. שטויות 
    בנזין, 24-07-2024

    "איש לא מתכחש לכך שבתוך שנים ספורות, תעבור תעשיית הרכב להנעות חשמליות באופן מלא"

    אני מתכחש לכך ויש עוד הרבה אנשים אחרים שלא רוצים זבל חשמלי.

    אם יפסיקו לייצר רכב בעירה פנימית, רוב האנשים פשוט יקנו רכבים משומשים.

    סגור תגובה

  • 2. תגובה למספר 1 
    ישראל, ארץ אהבתי , 24-07-2024

    אתה יכול להתכחש עד מחר.
    מה מידת ההשפעה שלך בתעשיית הרכב?
    אני משער שהיא כמו של דני מטורונטו...
    בכל אופן, גם אם כולם יעברו רק לרכבים משומשים, באיזשהו שלב הרכבים יתיישנו, ויצאו משירות...

    סגור תגובה

  • 3. היצרניות הוותיקות שיקרו ורימו בנוגע לפליטות גדולות של זיהום אוויר וגזי חממה, התעלמו מהחקיקה במדינות שלהן לעידוד מעבר לחשמליות, מממנות לוביסטים נגד תחבורה חשמלית, זילזלו בחשמליות, אחרו להצטרף לחגיגה ועכשיו מתבכיינות לממשלות שלהן שיצילו אותן. ממש "שוק חופשי 
    פלצת, 24-07-2024

    היצרניות הוותיקות שיקרו ורימו בנוגע לפליטות גדולות של זיהום אוויר וגזי חממה, התעלמו מהחקיקה במדינות שלהן לעידוד מעבר לחשמליות, מממנות לוביסטים נגד תחבורה חשמלית, זילזלו בחשמליות, אחרו להצטרף לחגיגה ועכשיו מתבכיינות לממשלות שלהן שיצילו אותן. ממש "שוק חופשי". השוק החופשי שהן תומכות בו טוב שהן מרוויחות אבל הן נגדו כאשר הן קורסות.

    סגור תגובה

  • 4. המעבר לרכב חשמלי בלבד הוא בעייתי  
    מוטי, 24-07-2024

    יש הרבה אנשים בארץ ובעולם שלא יכולים להתקין עמדת טעינה מ ה שאומר שאם יהיו רק מכוניות חשמליות הם יצטרכו להשתמש בעמדות ציבוריות... האם תהיה תשתית מתאימה לכך בשנים הקרובות? בטח לא בארץ שלנו ולדעתי גם לא בעוד הרבה מקומות.

    אני חושד שבהודו, ברזיל ועוד מדינות ימשיכו לייצר מכוניות בנזין והן יהפכו להיות מבוקשות בהרבה מדינות

    סגור תגובה

  • 5. העתיד חשמלי! מספיק לממן את המדינות הערביות! 
    כל הכסף שלנו עובר אליהם, 24-07-2024

    ייצור חשמל ירוק כמה שניתן. בעזרת גז טיבעי (התחלה טובה) ובהמשך רוח וסולארי
    העיקר לא לממן את סעודיה, קטאר, אירן איחוד העמירויות, כווית וכו׳

    סגור תגובה

  • 6. רכבי רק בן 7 
    מור, 24-07-2024

    ישאר עימי לפחות עוד 13 שנה, לכן רכשתי מלכתחילה רכב יפני במחזיק לנצח.

    סגור תגובה

  • 7. חשמל וסוללות מזהמות 
    חשין, 24-07-2024

    1. לא יהיה מספיק חשמל לטעון לכולם
    2. ייצור החשמל יהיה מזהם במקום גז
    3. אין פתרון למחזור הסוללות הענקיות של הרכב החשמלי (מאות ק"ג לרכב)
    4. הסוללות יתבררו כמסוכנות בזמן תאונה ובעקבות תחזוקה שגויה והן תתפוצצנה
    5. מחיר הרכב החשמלי יירד בעשרות אחוזים כשיצטרכו להחליף סוללות לאחר כ5-7 שנים. 50-70 אלף שח להחלפת סוללה.

    אז מישהו מאמין שיש עתיד לחשמליות?

    סגור תגובה

  • 8. רכב חשמלי 
    אורי, 24-07-2024

    אתם יכולים לאהוב את זה יותר או פחות. רכב חשמלי הוא העתיד ולדעתי גם בצדק. הוא הרבה יותר פשוט לייצור ולתחזוקה, בעל מומנט מטורף פחות מזהם ובסופו של דבר גם יהיה זול יותר. נכון שלכל טכנולוגיה חדשה יש מחלות ילדות אבל בסוף הן עוברות. גם כשהופיעו רכבות הקיטור ומכוניות הבנזין היו אנשים שאמרו שזה נורא ושצריך להמשיך להשתמש במרכבות וסוסים.

    סגור תגובה

  • 9. רכב חשמלי דורש המון כסף ומשאבים 
    אלכס3, 24-07-2024

    רכב חשמלי הוא יקר יותר מרכב בנזין, דורש יותר תשתית, יותר חומר, יותר צמיגים , יותר ביטוח ויותר כסף ומשאבים באופן כללי.

    רכב בנזין שוקל הרבה פחות בגלל שלא צריך להחזיק סוללה כבדה, ולכן עולה פחות וצריך צמיגים זולים יותר.
    רכב בנזין לא צריך תשתית טעינה בבית.

    כשיהיה רכב חשמלי ב30 אלף שקל , עם סוללה שתחזיק הרבה שנים עם ביטוח נמוך - רק אז אני אשקול לעבור.

    עד אז אני מעדיף לחסוך כסף ולנסוע בבנזין

    סגור תגובה

  • 10. ל8 - רכב חשמלי בכלל לא פשוט לייצור 
    אלכס3, 24-07-2024

    הרכב עולה הרבה יותר מבנזין כי צריך לייצר סוללה יקרה, צריך לייצר מכונית יותר יקרה שיכולה לזאת יותר משקל (סוללה כבדה).

    סגור תגובה

  • 11. ל - 7 תיקון "לעובדות" שלך 
    אלי, 24-07-2024

    1. לא יהיה מספיק חשמל לטעון לכולם - אם המדינה תתכונן נכון, יהיה!
    2. ייצור החשמל יהיה מזהם במקום גז - אם יעברו לאנרגיה חלופית כמו בשאר המדינות המערביות - לא יהיה זיהום! (50% מהאנרגיה באירופה, 95% בקנדה, סין עד 2030 תהיה קרובה ל 80% - מאנרגיה ירוקה!).
    3. אין פתרון למחזור הסוללות הענקיות של הרכב החשמלי (מאות ק"ג לרכב) - יש פתרון: שימוש ביתי לאגירת חשמל מפנלים סולרים ואחכ ממחזרים ליצירת סוללות חדשות!
    4. הסוללות יתבררו כמסוכנות בזמן תאונה ובעקבות תחזוקה שגויה והן תתפוצצנה - קרה בארץ? לא קרה!
    5. מחיר הרכב החשמלי יירד בעשרות אחוזים כשיצטרכו להחליף סוללות לאחר כ5-7 שנים. 50-70 אלף שח להחלפת סוללה. קשקוש - סוללות לא מחליפים אחרי 7 שנים. היום מתחילים לתת אחריות למיליון קילומטר ומעלה. יש מכוניות שעברו מעל 700000 קילומטר והסוללה ב 75%.

    אז מישהו מאמין שיש עתיד לחשמליות? - ברור שיש! מה שכן, בורים כמוך או אינטרסנטים זורקים מקלות בגלגלים...אתה פוגע גם בעצמך שאתה תקוע עם טכנולוגיה מזהמת, תומכת בטרור שאין לה עתיד הגיוני.

    סגור תגובה

  • 12. אולי רכב חשמלי הוא העתיד 
    נהג נורמלי, 24-07-2024

    אבל לא רכב חשמלי עם סוללה שצריך לטעון אותה חצי שעה כדי לנסוע שעתיים.
    בטכנולוגיה הקיימת של רכב שהחיבור שלו לטעינה מסורבל, שהטעינה אורכת המון זמן והטווח מוגבל רכב חשמלי הוא רכב נישה, לא רכב לציבור הרחב.
    בטח במדינה בה כמעט כל החשמל מיוצר משריפת דלק מאובנים (כולל גז).

    כשתבוא הפריצה הטכנולוגית רכב חשמלי יהיה העתיד. לא עכשיו

    סגור תגובה

  • 13. לא מתקרבים לרכב חשמלי 
    משה 102, 24-07-2024

    סוללה מזהמת ודליקה, זמן הטענה בלתי ידוע וארוך ומייגע. מחיר גבוה מאוד. הרבה תקלות שלא תמיד יודעים איך לטפל. עלות טיפולים גבוהה בחלק מהדגמים באופן תמוה. חברות שייעלמו עוד שנה, צמיגים מיוחדים ויקרים לרכב כבד. עלות החלפת סוללה כמו חצי רכב חדש. גימיק נחמד ושקט שמסכן הולכי רגל. עלות גבוהה להטעין העמדות ציבוריות ובפרט בעמדות מהירות.

    סגור תגובה

  • 14. יופי. ייתן זמן ליצרניות הנורמליות להתאושש 
    אני, 24-07-2024

    וכך נוכל לנסוע ברכב חשמלי של יצרן שיודע לבנות מכוניות ולא רק אייפונים.

    סגור תגובה

  • 15. בכיינים חסרי תועלת 
    המבין, 24-07-2024

    היצרנים המערביים לא יעילים, יקרים ובכיינים. הסינים יאכלו אותם חיים !!!

    סגור תגובה

  • 16. הכותב טועה בנוגע למגמה 
    מהנדס, 24-07-2024

    רכב חשמלי זה שלב ביניים.
    ייצור הסוללות יקר, מזהם ולא כלכלי, במיוחד לא ללקוחות הקונים.
    מבחינת הספק הסוללה מחזיקה מעמד פחות ממיכל ממוצע, וזה תלוי משתני הסביבה של הרכב.
    יהיו מנועי בעירה, אבל לא על דלק רגיל, אלא דלקים מבוססי גזים אציליים, אולי מים שעברו טיפול. תוצרי הפליטה לא מזהמים, קל להפיק את החומר בעירה, הספק המנוע צפוי לעלות, תהליךהתדלוק יהיה זהה אך סביר שחסכוני יותר בשל ניצולת אנרגיה שונה.
    מלמדים את כל זה באקדמיה כבר יותר מ15 שנה בקורסים שונים ויש יצרנים שכבר התקדמו מאוד בתחום עם אבות טיפוס של המנועים

    סגור תגובה

  • 17. למהנדס  
    אלי, 24-07-2024

    אם ההתקדמות של הטכנולוגיה החשמלית תמשיך, אז עוד שנה כל החסרונות ייעלמו לגמרי. טווח שרק עולה, מחיר שרק יורד ואמינות שרק עולה.
    העתיד יגיע עם טכנולוגיה חדשה, לא בעשרות השנים הקרובות.
    רכב מבוסס מימן לא מצליח להגיע לפריצת דרך כבר עשרות שנים!
    גם הטכנולוגיה שתחליף את הטכנולוגיה החשמלית תעלם שתגיע הטכנולוגיה הבאה בתור...

    סגור תגובה

  • 18. קיבלו חבילות מתעשיית הנפט 
    זיגלמן, 25-07-2024

    כדי להציל אותן מפשיטת רגל, פשיטת הסינים.
    עכשיו הם מדקלמים את דף המסרים של התאגידים המסריחים בעולם.
    אל תמכרו לנו את החרטה הזה, לא קונים.
    אצל הסינים כל הטריקים על השולחן. כבר אחד אפס לטובתם.
    תפסו אתכם עם המכנסיים למטה בקטע של החשמל. זבשכ"ם. נדבקתם לסיר הבשר עם הנפט. שיחקתם באש ונכוויתם מהבערה הפנימית.
    ביום כיפור תלינו על עצמכם: "אשמנו, שיקרנו, עווינו..."

    סגור תגובה

  • 19. מעבר לרכב חשמלי בלבד? יצרני הרכב מתחננים להאט את הקצב 
    DANY_FROM_TORONTO, 25-07-2024

    יש ירידה בקניית מכוניות חשמליות בגלל המחירים הגבוהים שלהן וסיבות אחרות בקנדה, ארה"ב ואירופה.
    אל תשכחו כולכם את הקרינה מהסוללות מסוג 18650. יש גם את המחיר הנוסף להתקנת מטענים בבתים. גם בבנייני דירות ישנים יותר. כמה מבנייני המושבה החדשים יותר התקינו מטענים והאנשים שגרים בבניינים האלה משלמים עבור המטענים באמצעות התשלום החודשי שלהם.
    ישנה גם בעיה של הסוללות שמתדרדרות שנה אחרי שנה וצריך להחליף אחרי 5 שנים. האחריות המכסה את החלפת הסוללות או החזר עבור החלק ממחיר הרכישה המקורי, בהתאם לגיל והשימוש של הסוללות.
    האחריות מספקת תקופת החלפה מוגבלת בחינם עבור רוב סוללות המכוניות החשמליות, ולאחריות יש תקופת החלפה מוגבלת בחינם, הנעה בדרך כלל בין 6-18 חודשים.
    בגלל האמור לעיל ובגלל סיבות נוספות אנחנו הבעלים של 3 מכוניות הבנזין שלנו ללא הבעיות שלעיל. כמובן שלמכוניות בנזין יש בעיות, אבל התיקונים עולים הרבה פחות מהנ"ל.
    יש יותר מדי מגיבים שאומרים את אותם הדברים ולכן אני לא אגיב לאף אחד מכם.

    סגור תגובה

  • 20. כל מה שדני רושם הוא שקר 
    אלי, 25-07-2024

    מידע מ 1964 לא מגובה בהוכחות!
    סוללת 18650 של טסלה כבר לא בשימוש שנים! הסינים וטסלה משתמשים בסוללות מסוג אחר!
    עוד פעם על הסוללה שמחזיקה 5 שנים, לסוללות יש 7-8 שנים אחריות מלאה ועכשיו מתחילים לתת אחריות למיליון קילומטר.

    דני, כמה קילומטר לליטר הגרוטאות הישנות שלך עושות? בטוח יותר משהיו חדשות!
    ומה עם המשקל של הגרוטאות האלה? יותר מ 2.5 טון - יותר מכל מכונית נוסעים חשמלית.

    אבל דני תקוע ב 1964 ולא מוכן לשמוע כלום.

    מעניין אם הוא סנילי אמיתי או שיש לו אינטרס נגד החשמליות.

    סגור תגובה

  • 21. רכב חשמלי הוא העתיד 
    אלי, 25-07-2024

    רכב העתיד יכיל את המנוע הכמובן חשמלי בתוך הגלגל, ולא רק זה, הגלגל ירחף בין הציר לגלג (לא יהיה מגע) היתרון הוא קבלת בולם זעזועים כבר בגלגל, חסכון בציר, גיר, בלמים, דיפרנציאל. נהיגה ברכב כזה תהיה ממש מנותקת מהכביש, שום מהמורות לא יעברו לפנים הרכב.

    סגור תגובה

  • 22. דני=שקרן="עובדות" מהמאה הקודמת=אינטרסנט=דלק=טרור=אנטי יהודי (לת)
    הוא בוגד, 25-07-2024

  • 23. כמו בכל דבר 
    דן, 25-07-2024

    אם לא תיהיה התפתחות טכנולוגית משמעותית,אין לרכב החשמלי עתיד. למשל, אם האינטרנט לא היה מתפתח והיה נשאר מקרטע כמו בהתחלה,לא היה אינטרנט.ככה זה עובד.

    סגור תגובה

  • 24. נכון לעכשיו רכב חשמלי פשוט לא רלוונטי לרוב האנשים 
    שם, 25-07-2024

    מספיק שתנסו לענות על השאלות הבאות:

    1. אם אני גר בדירה שכורה וחונה ברחוב, איפה אטעין את הרכב?
    2. אני יכול לקנות היום קורולה או מאזדה 3 בת 5, ולהיות בטוח שעם תחזוקה בסיסית הרכבים האלה ישרתו אותי לפחות עוד 10 שנים. האם ניתן להגיד את אותו הדבר על רכב חשמלי בן 5? עזבו, האם ניתן להגיד את אותו הדבר על רכב חשמלי חדש? האם סוללה תחזיק 10 שנים?
    3. נגזרת של סעיף קודם - כמה יהיה שווה רכב חשמלי עוד 5-7 שנים, כשהוא עבר 100-150 אלף ק"מ והאחריות מזמן נגמרה?

    סגור תגובה

  • 25. חשמלי זה העתיד אבל לא עכשיו 
    צודקים !!!, 25-07-2024

    הטכנולוגיה היא רק בתחילתה. כולם זוכרים את מכוניות better place שבקושי נסעו 150 ק"מ. בטויוטה מבטיחים שתוך 5-10 שנים יהיו סוללות שיטענו בחצי הזמן , יספיקו ל 1000 ק"מ ויעלו חצי המחיר. זה באמת יהיה העתיד. אבל לא כיום. ובסוף באמת ייגמר הדלק תוך 50-100 שנה !!!

    סגור תגובה

  • 26. 10 שנים לא מספיק? הסינים אכלו אתכם בשלש שנים מ 0 ל 100 
    מאסימוב, 25-07-2024

    גם נאפסטר בלעו את תעשיית המוסיקה הוותיקה.
    גם אפל בלעו את נוקיה העצומה.
    מי שנרדם בשמירה... עכשיו זו אירופה עם תעשיית הרכב הפועל על מיץ-זינוזאורים

    סגור תגובה

  • 27. היום - מי שמבין קונה בנזין. 
    יאיר, 25-07-2024

    לרכב חשמלי כיום אין שום היתכנות להיות רוב בישראל, לפחות לא עד שימציאו טכנולוגית סוללות שאפשר להטעין מ-20-100% בתוך 5 דקות גג.
    אם ניקח למשל את הרחוב שאני גר בו, רחוב טיפוסי שכמותו יש אלפים בישראל, יש 42 בתים ישנים בני 30 דירות כל אחד ו-0 חניות פרטיות.
    אם נניח שבממוצע לכל דירה יש רכב אחד, נגיע בערך ל-1300 מכוניות לרחוב אחד. אם כולם חשמליות - צריך מספיק מטענים ציבוריים כדי להטעין את כולם - נניח מטען לכל 5 מכוניות - כ-300 מטענים ציבוריים (ואני כבר צופה אץ המלחמה על מטענים בערב...).
    וזה רק לרחוב אחד, בעיר קטנה אחת בצפון.
    מי יבנה את כל המטענים הללו? מי יממן אותם? יצטרכו ברחבי ישראל מליוני מטענים ציבוריים. זה פרוייקט ברמה ממשלתית, אבל לממשלה עכשיו אין כסף לכלום.
    אז אולי כבכל זאת כדאי להמשיך עם בנזין ל-20 השנים הקרובות, לפחות עד שתהיה טכנולוגיה חדשה וטובה יותר.

    סגור תגובה

  • 28. כל מי שנגד חשמלי 
    אביב, 25-07-2024

    תגידו את זה ל 23% מהישראלים שקנו רכב חשמלי ב 2024.
    חוץ מפחד מלשנות הרגלים וחוסר מידע שמופץ בטרוף עי נציגים של תעשיית הדלקים - אין סיבה אמיתית לא לעבור לחשמלי.

    סגור תגובה

  • 29. כבשים 
    רוב קוני רכב חשמלי- התחסנו 6 פעמים, 04-08-2024

    פתיים

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה