דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הבשורה ההודית: מהינדרה חשפה צמד רכבי פנאי חשמליים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מהינדרה מציגה צמד רכבי פנאי חשמליים
  • על בסיס פלטפורמה ייעודית ומודרנית
  • עשויים להיות משווקים באירופה בעתיד

e-נדיה: יצרנית הרכב ההודית מהינדרה מציגה שני דגמי פנאי חשמליים, על בסיס פלטפורמה ייעודית חדשה בשם "אינגלו" (INGLO) - ראשי תיבות של Indian Global (= גלובלי הודי). מדובר בשניים מתוך סדרה של חמישה דגמים חשמליים שצפויים לצאת לאור על בסיס הפלטפורמה החדשה, ולדברי היצרנית הם "מציבים סטנדרטים חדשים בתעשיה".

מלבד השוק המקומי הם יוצעו גם במדינות נוספות בהן נמכרות מכוניות עם הגה מצד ימין כמו אינדונזיה, תאילנד ואוסטרליה. על פי דיווחים בתקשורת האירופית, שני הדגמים החדשים עשויים גם לאפשר ליצרנית הענק לעשות את צעדיה הראשונים ביבשת הישנה.

היצרנית גם מכריזה באופן חריג על אחריות לכל החיים למארז הסוללות, אך ההטבה תוענק רק לרוכש המקורי של הרכב. הרוכשים הבאים שירכשו את הדגמים בשוק המשומשות יהנו מתקופת אחריות נדיבה אך מוגבלת של 10 שנים.

מה עוד צריך לדעת: הדגם הקטן מבין השניים מקבל את השם BE 6e, או "תהיה סקסי" בדיבור חופשי, בעוד אחיו הגדול מקבל שם קליט אפילו פחות - XEV 9e. לשניים בסיס גלגלים (277.5 ס"מ) ורוחב (190.5 ס"מ) זהים, אך ה- BE 6e יהיה באורך של 437 ס"מ ובגובה של 163 ס"מ, נתונים דומים לצ'רי FX, בעוד ל- XEV 9e אורך של 479 ס"מ וגובה של 169 ס"מ, נתונים שקרובים יותר ל-BYD סיל U.

נפח תאי המטען עומד על 455 ליטר מאחור ו-45 מלפנים באח הקטן, בעוד לגדול נפח של 655 ליטר מאחור ו-150 ליטר מלפנים - פועל יוצא של סרחי העודף הגדולים.

לשניהם מנוע אחורי עם 286 כ"ס, המאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות לדגם הקטן ו-6.8 שניות לגדול. קיבולת הסוללות (LFP) תהיה 59 או 79 קוט"ש, בעוד טווח הנסיעה יעמוד על כ-550 ק"מ עם סוללה הגדולה. טעינה מהירה (175 קילוואט) תאפשר מילוי מ-20% ל-80% בפחות מ-20 דקות.

יומרנות טכנולוגית: מהינדרה תשלב בשני הדגמים גם מערכת מחשוב חדשה בשם "מאיה" (MAIA), המבוססת על בינה מלאכותית וכוללת מעבד קוואלקום סנאפדראגון 8295, זיכרון RAM בנפח 24GB ונפח אחסון של 128GB. המערכת תריץ יותר מ-60 אפליקציות עבור צפיה בסרטים, מוזיקה, קניות ועוד, ותתמוך גם בעדכוני OTA.

על מערך הבטיחות אחראי שבב מבית מובילאיי, באמצעות 5 רדארים ומצלמה שיספקו יכולות אוטונומיות ברמה 2 - כלומר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ושמירת נתיב. חניה אוטומטית תתאפשר גם באמצעות שלט רחוק.

ה-BE 6e יצויד בשני מסכי "12.3 שישמשו לוח מחוונים ומסך מגע, בעוד ל-XEV 9e יהיה גם מסך שלישי בגודל זהה מול הנוסע הקדמי. בשניהם יש גם תצוגה עילית עם מציאות רבודה, מערכת שמע של הרמן קרדון עם 16 רמקולים ומצלמות פנימיות לניטור מצב הנהג וגם לביצוע תמונות סלפי.

מה אנחנו חושבים: תעשיית הרכב ההודית היא עולם בפני עצמו, עם מותגים מקומיים שמייצרים בהיקפי ענק ועם דגמים יעודיים של מותגים מערביים שמיוצרים שם עבור השוק המקומי. אבל עד כה ההודיים לא פזלו מערבה, והסתפקו במכירה לקהל הביתי. כעת זה עשוי להשתנות, שכן מעבר התעשייה להנעה חשמלית מצמצם את פערי הידע מתוצרת המערב ומאפשר למותגים צעירים להיות רלוונטיים לשווקים מודרניים כפי שהסינים הוכיחו.

האם ההודים יזכו להצלחה דומה לזו שזכו הסינים? עוד מוקדם לדעת. אבל סביר להניח שאם אירופה תרגיש איום גם מצידה של הודו ולא רק מסין, המכסים הדרקוניים שהוטלו לאחרונה על התוצרת הסינית עלולים להתרחב.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה