דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ירידת ערך: בידקו כמה שווה המכונית החשמלית שלכם אחרי 3 שנים

Getting your Trinity Audio player ready...

מתחילים בשורה התחתונה: כנראה שזה בדיוק מה שהנחתם, וצדקתם. קצב אובדן הערך של מכוניות חשמליות גבוה באופן מובהק ממכוניות שאינן חשמליות. בבדיקה של מחירי מכוניות משומשות משנת 2022, גילינו כי 10 מכוניות הבנזין שהיו הנמכרות ביותר בישראל באותה שנה, איבדו עד היום - במשך שלוש שנים - בממוצע 20% מערכן. באותו זמן, 10 החשמליות הפופולריות ספגו ירידת ערך ממוצעת של 33%.

ואם אתם מתחילים לחשב בכמה מדובר בפועל, קבלו עוד נתון שלא עושה חסד עם חשמליות. בשקלים הפער הופך לברור יותר, מכיוון שמחירה הממוצע של מכונית חשמלית גבוה באופן ניכר.

ולכן, בדיקה במחירון הרכב של לוי יצחק* מבהירה כי מכוניות בנזין פופולריות לפני שלוש שנים, איבדו עד היום בממוצע כ-28 אלף שקלים. באותה תקופה, מי שרכש מכונית חשמלית ספג הפסד ערך של 63 אלף שקלים.

חשוב להזכיר. נציין כי *מחירון לוי יצחק שונה לא פעם ממחירי השוק, ובחלק מהמקרים בפער ניכר. עם זאת, הוא (עדיין) המחירון הקובע לצורך הערכת שווי רכב במקרה של גניבה, תאונה, הלוואה או לכל מטרה אחרת. זכרו, גם 'מחירי מחירון' רשמיים של יבואנים, שונים לעיתים ממחירי מכירה בפועל.

בכל מקרה תמונת המצב המוצגת כאן מצביעה על שונות ברורה ומובהקת בין מכוניות חשמליות לכאלה שמונעות בבנזין. חדשות לא מדהימות לבעלי רכב חשמלי, אך הזדמנות מצוינת למי ששוקל לרכוש אחת משומשת ולחסוך באופן ניכר בהוצאות שוטפות.

שכן במחיר של מכונית בנזין משפחתית, ולעיתים אף במחיר נמוך יותר, ניתן ליהנות ממכונית חשמלית שקטה, שאינה מזהמת ולא פעם גדולה ומרווחת יותר.

ועכשיו למצטיינות, וגם למאכזבות: לפי מחירון לוי יצחק, המכונית החשמלית עם שמירת הערך הטובה ביותר היא ג'ילי גיאומטרי C, שבגרסה עם הסוללה הגדולה (460 ק"מ טווח) איבדה רק 23% ממחירה המקורי. אגב, הגרסה עם הסוללה הקטנה (350 ק"מ טווח) איבדה יותר, כ-31% ממחירה.

בפער קטן ממנה ניצבת במקום השני יונדאי איוניק 5 , עם אובדן ערך של 24% בגרסת הכניסה הזולה מכולן. יש לציין כי גרסאות אחרות רשמו נתונים פחות טובים. גרסת עלית כפולת ההנעה איבדה 29% ממחירה. עדיין שמירת ערך מצוינת לחשמליות, אך במובהק פחות מהגרסה הזולה יותר.

אצל BYD אטו 3 - שנתיים ברציפות המכונית הנמכרת ביותר בישראל, לא רק בין החשמליות - הנתונים טובים יחסית, אך צריך להזכיר שהיא הגיעה לישראל רק בספטמבר 2022, כך שיש לה 'יתרון' של 9 חודשים על פני יתר המכוניות ברשימה. גם סקייוול ET5 וסקודה אניאק רשמו נתונים טובים, אם כי שווה לציין כי גרסת ספורטליין של האחרון רשמה ירידת ערך חזקה של 40%.

BYD אטו 3 ג

ועכשיו, למי שהוכתרה בתחילת דרכה בתואר ה"מאמי החשמלית הלאומית", טסלה מודל Y. ערכה של הגרסה המשפחתית והגדולה לפורצת הדרך מודל 3, התרסק בלא פחות מ-45%. יש לכך עוד סיבות, למעט מחסור בביקוש. היא הגיעה לישראל באפריל 2022 במחיר גבוה, שלאחר מכן נחתך בחדות, הוביל לאובדן ערך משמעותי ופגע מיידית ברוכשים. מודל 3 רשמה נתון סביר יותר - אם כי רחוק משומרות הערך הטובות - של 34% בשתי הגרסאות הנפוצות.

ועוד דגומה לעידן חשמלי חדש. מותגים ותיקים ומוכרים היטב, עם רשת שירות גדולה ומוכרת, לא נהנו בהכרח מיתרון בשמירת הערך. כך למשל, החשמליות של סטלנטיס רשמו אובדן ערך של 39% עד 45% לפיג'ו 208 ו-2008, אופל מוקה וקורסה, סיטרואן C4 ופיאט 500e.

אפילו מותג ששומר על ערכו באופן היסטורי טוב מכולם לא הצליח "להעביר" את היכולת הזו לחשמל. וכך, טויוטה bZ4X שנהנתה מיתרון של כמעט חצי שנה (השיווק החל במאי 2022), איבדה 42% מערכה. וזה מגיע גם לשתי האחרות שמחזיקות באופן קבוע את צמרת המכירות בישראל. קיה נירו ויונדאי קונה החשמליות איבדו אף הן כ-42%.

מסקרן אתכם לדעת איך הסתדרו מותגים סיניים עלומי שם? ובכן, לא טעיתם וכמעט כולם ספגו אובדן ערך כבד. המיניוואן מקסוס אי-יוניק 5 למשל איבד 36-39%, בהתאם לגרסה. סרס 3 איבד 41% בעוד הונגצ'י E-SH9 איבד 40%. איווייז U5 (שבינתיים הופסק ייצורו) איבד גם כן 40%. JAC E-S2, שנמכר כאן בכמויות קטנות יחסית, איבד יותר ממחצית מערכו בשלוש שנים (52%).

איוויס U5

אצל מותגי היוקרה נרשמה שונות גבוהה, אך רובם איבדו כצפוי ערך באופן משמעותי. שני רכבי הפנאי הוותיקים, אודי e-tron ויגואר i-Pace, רשמו את ירידת הערך התלולה ביותר עם 53% ו-54% בהתאמה. מיני קופר SE איבדה 45%, אודי Q4 ומרצדס EQC איבדו 43%, ואילו מרצדס EQA, פורשה טייקן, לקסוס UX300e וב.מ.וו iX3 איבדו בין 35% ל-40% מערכם. ויש לנו גם מצטיינת יחסית בתחום זה - וולוו XC40 ספגה ירידת ערך של 30-32% בלבד.

מחוץ לחשמל: אצל המכוניות שאינן חשמליות נרשמה גם כן שונות גבוהה יחסית, אך במספרים נמוכים בהרבה. ירידת ערך הממוצעת למכונית בעשירייה המובילה של השוק נמוכה מזו של המכונית החשמלית הטובה ביותר, ועומדת על 20% בלבד. המצטיינת היא קיה פיקנטו, שבשלוש שנים וחצי איבדה רק 14% מערכה, שהם 12.5 אלף שקלים בלבד. גם יונדאי איוניק ואלנטרה, קיה נירו וטויוטה קורולה, שמרו על ערכן היטב ואיבדו פחות מ-20%.

יש כמובן גם מכוניות נפוצות עם ירידת ערך גבוהה יותר. למשל ניסאן סנטרה עם 28%, פיג'ו 3008 עם 32% או סקודה סקאלה עם 37%. ועדיין, מדובר במספרים טובים יותר מאשר אלו שרשמו מרבית המכוניות החשמליות.

אותו הדגם, הנעה שונה: ויש גם מכוניות שמשווקות בגרסה חשמלית לצד גרסאות אחרות - והן אולי ההמחשה הטובה ביותר לירידת הערך המואצת של החשמליות. כך למשל, יונדאי איוניק שאיבדה רק 15% מערכה בגרסה ההיברידית, איבדה 41% בגרסה החשמלית, למרות שזו האחרונה נדירה בהרבה. קיה נירו איבד רק 14% בגרסה ההיברידית-נטענת, אך ירד ב-43% בגרסה החשמלית.

פיג'ו 2008 איבדה 39% בגרסה החשמלית, אך רק 28% בגרסת הבנזין; גם אצל אופל מוקה, אופל קורסה וסיטרואן C4 ישנו פער דומה. אצל פיג'ו 208 הקטנה הפער גדול בהרבה - 45% לגרסה החשמלית, רק 30% לבנזין, ואצל מיני קופר הפער גדול אפילו יותר.

יונדאי קונה איבד 41% בגרסה החשמלית ו-28% בלבד בבנזין (לא בהיברידית!) ואילו ב.מ.וו X3 איבד 40% מערכו בגרסה החשמלית ורק 32% בהיברידית-נטענת.

ב.מ.וו iX3

למעשה, 12 דגמים שונים נמכרו כאן בשנת 2022 עם אפשרות בחירה בין גרסה חשמלית לכזו המונעת בבנזין - ולמעט במקרה של וולוו XC40, בכולם היתה ירידת ערך גדולה יותר בגרסה החשמלית. ובפער לא קטן.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 36 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. בקיצור, אתם גם הפעם לא עשיתם שום עבודה עיתונאית  (לת)
    משום מה רכבי ליסינג מאבדים הכי מעט... , 20-06-2025

  • 2. קשקשנים 
    ע, 20-06-2025

    אין שום קשר בין מחיר מחירון למחיר שהרכב נמכר בפועל,יש רכבים שנמכרים בעשרות אחוזים מתחת למחירון ויש כאלה שמקבלות מחירון ולפעמים יותר ולכן זה בכלל לא נתון שאפשר להתייחס אליו בהשוואה כזאת.

    סגור תגובה

  • 3. בעלים של טסלה מודל וואיי 
    זכי רון, 20-06-2025

    לא אמכור אף פעם

    סגור תגובה

  • 4. יש נירו חשמלי? (לת)
    הזאתי!, 20-06-2025

  • 5. ירידת ערך: בידקו כמה שווה המכונית החשמלית שלכם אחרי 3 שנים 
    DANY_FROM_ISRAEL, 20-06-2025

    צריך להעלות מחירים לרכב חשמלי, ככה יהיו פחות קונים.
    לשכנים ממול יש אורה 03, חשמלית פיצפונה, ומדדתי שם 6.2 מיליגאוס. זאת כמות קרינה מאוד מסוכנת. לכן חשמליות מסוכנות
    ושוב: צריך להגיד ׳לא׳ לכל מכונית שלא פועלת על דלק, כלומר חשמל או מימן.

    סגור תגובה

  • 6. לא מתקרב לרכב חשמלי 
    א.מ, 20-06-2025

    טויוטה לנד קרוזר שומרת על ערך הכי טוב , יצחק לוי זה בגדר המלצה .

    סגור תגובה

  • 7. כמה שילמו לכם ? 
    כתבה ממומנת ! , 20-06-2025

    ברור לכולם שאתם משרתים את האינטרסים של היבואנים כדי שלא נקנה רכב חשמלי שחוסך כסף ,
    אנחנו נמשיך לקנות רכב חשמלי על אפם וחמתם !

    סגור תגובה

  • 8. משחק סכום אפס 
    אבי, 20-06-2025

    למעשה פחות או יותר העלות הכוללת למשך שנים היא דומה. בחשמלית קנייה יקרה, אובדן ערך גבוה וביטוח יקר, בבנזין עלות הבנזין והתיקונים. בכל מקרה הבנזין ניצח בענק - חרדת הטווח שהיא על תקן דאגה מתמשכת ברכב החשמלי לא קיימת. כל מי שיש לו חשמלית בוודאי יגיב בשביל להצדיק את המהלך שלו, אבל בינו לבין עצמו הוא יטדע עד כמה זה נכון.

    סגור תגובה

  • 9. איזה שטויות.... 
    רונן, 20-06-2025

    אם כבר ירידת ערך זה לשמאי לוי יצחק עצמו,השוק לא מתייחס לחוברת שלו ,בינה לבין מחיר השוק אין שום קשר!! מכרתי במאי השנה את הרכב הקודם שלי ב32,000 מעל המחיר הנקוב בלוי יצחק ,טויוטה קורולוה קרוס במחירון 134,000 ואני מכרתי ב166,000....והייתי הכי זול באתר יד 2....

    סגור תגובה

  • 10. מחירון של לוי יצחק מפלה לרעה 
    גילי, 20-06-2025

    את הרכבים החשמליים.
    אין שום קשר בין המחירון למחיר שהרכבים נמכרים באמת.

    סגור תגובה

  • 11. רכב חשמלי כשירות חודשי 
    דנה, 20-06-2025

    הגיע הזמן, תשלום חודשי בלבד עבור רכב חשמלי
    לקנות רכב חשמלי זה סתמי לגמרי

    סגור תגובה

  • 12. עם של מטומטמים!!!!! (לת)
    רכב סיני = כסף לאירן............, 20-06-2025

  • 13. חרטא 
    בפיתה, 20-06-2025

    מחיר מחירון טסלה מודל 3 בשנת 2022 זה 179000 ממש ממש ממש לא 208 אלף

    סגור תגובה

  • 14. משחק סכום אפס 
    אחד, 20-06-2025

    רכב חשמלי יקר , ביטוח יקר, חרדת טווח וטעינה והיטלים בעתיד. מצד שני חשמל זול ותיקונים זולים. ברכב בנזין להיפך. כנראה שלאחר 10 שנים הכל מתקזז ואז מגיע הסוללה שעולה כמו חצי ממחיר הרכב וזה שובר השוויון האמיתי.

    סגור תגובה

  • 15. מיצידי שירד ב 90 אחוז מצויין 
    גרגמל, 20-06-2025

    אין על רכב חשמלי עד שהבבונים יבינו יקח זמן בעוד 3 שנים יעמדו בתור לקנות. והמחיר יעלה בגדול. אין הוצאות לא הולך מנוע וגיר ודלק בחינם כמעט.

    סגור תגובה

  • 16. שקר המחירון 
    מאיר, 20-06-2025

    מחירי מכוניות של לוי יצחק מיליפני שנתיים , אלו מחירים של אותם רכבים חדשים היום , מהמחיר של לוי יצחק מורידים עשרות אלפי שקלים

    סגור תגובה

  • 17. ירידת ערך: בידקו כמה שווה המכונית החשמלית שלכם אחרי 3 שנים 
    DANY_FROM_TORONTO, 20-06-2025

    כמובן שמחיר המכוניות החשמליות יורד. הסיבה לכך היא שקיבולת הסוללות יורדת שנה אחר שנה, ואחרי 5 שנים הסוללות גמרות, ולכן למכוניות החשמליות יש ערך נמוך מאוד.
    מכוניות בנזין שומרות על ערכן הגבוה. אנשים בשכונה שלנו מחזיקים רק במכוניות בנזין כמונו.
    5 דני. אתה תמיד צודק ב-100%.

    סגור תגובה

  • 18. ידען (לת)
    מכוניות חשמליות+בנזין נפלו ב 35% המחירון של לוי יצחק צוחק עליכם, 20-06-2025

  • 19. רכב חשמלי  
    צור , 20-06-2025

    חסכתם 20.000שח דלק ואיבדתם 100.000 ש"ח ירידת ערך.

    סגור תגובה

  • 20. חשמלי זה 0 בלאי, למה למכור רכב חשמלי משעמם לכם ? (לת)
    בעל מוסך במרכז, 20-06-2025

  • 21. מחירון מנותק ממציאות. 
    אלי תל אביב, 20-06-2025

    מחיר רחוק ממציאות. מאזדה 2 נמכרת מעל המחירון ובהרבה. מכוניות פאר, הרבה מתחת למחירון. פיקנטו? ירידה גדולה יותר במחיר.

    סגור תגובה

  • 22. עוד כתבה 
    ד, 20-06-2025

    ב 2022 מחירה של טסלה Y היה גבוה ובמשך הזמן היבואן הוריד מחירים אז ברור שבעלי 2022 הפסידו הרבה. כנ"ל גם לגבי ברבה מכוניות חשמליות.

    סגור תגובה

  • 23. מחירון לוי יצחק 
    זיו, 20-06-2025

    אפילו לוי יצחק לא קונה במחירון לוי יצחק... חלולה. העיקרון אני קונה רכבים בצורה הבאה. רכב ממוצע ישרוד 250000 ק"מ. כך שאם נסע 120000 הוא לא יכול להיות שווה יותר מחצי מערכו המקורי.

    סגור תגובה

  • 24. החסכון בדלק בערך 12אלף 
    קוקו, 20-06-2025

    בשנה.
    אבל ירידת ערך...

    סגור תגובה

  • 25. מסקרן מה אחוז האנשים שחוזרים אחורה מחשמלי לבנזין 
    ברק, 20-06-2025

    מי שנוהג בחשמלי לרוב לא מסוגל לדמיין לחזור לטרקטורים של פעם כרכב ראשי.

    הייתי כל החיים עם רכבי ספורט ידניים (האחרונה מיאטה), וגם היום הייתי שמח להחזיק כזה כרכב שני לפנאי אם יכולתי.

    רכב קודם קניתי לעיר, רנו זואי משנת 2017 עם טווח פצפון והיה לי ברור שבחיים לא אחזור לבנזין.

    עכשיו עם מודל 3 פרפורמנס החדשה (היילנד), אני לא מסוגל לדמיין בכלל לחזור לרכב לא חשמלי, זה פער משוגע.. אני מתפלא באמת יש מישהו עם עמדת טעינה בבית ורכב חשמלי שבאמת חושב לחזור לרכב רגיל של פעם?

    סגור תגובה

  • 26. אתם לא משווים תפוחים לתפופים 
    רון555, 20-06-2025

    קניתי את הזיקר x קריפטון שלי לפני שנה . נתחיל בזה שרכב בנזין עם הביצועים שלו עולה בערך פי 4 . כן פורש 911 קררה ואל תתילו עם סיפורי סללום כי mg x power לקחה מקום שני במירוץ ערד ללא שום שיפור. הרכב שלי שומר על מחיר לא פחות משום רכב בנזין מקביל יש חו 5 שנים אחריות מלאה ו 8 שנים על הסוללה .מכיר אנשים שקנו גילי גיטומרי סי . יש להם עדיין אחריות ורכב נחטף בשוק יש שניה . יש לי גם קיה פיקנטו והמזל הוא שהיבואנים החזירים העלו את המחיר שלה אחר ת הייתי מפסיד 30 אחוז. ובנוסף מה שהיה זה לא מה שיהיה.

    סגור תגובה

  • 27. תמשיכו לחרטט אותנו 
    מניוט, 20-06-2025

    השוואה מטופשת. תקחו בחשבון את החיסכון בדלק, חיסכון בזמן , בתיקונים ובטיפולים. למשל באייווייז טיפול כל מאה אלף קמ , לא זה חסך ימים שלמים של לשים את הרכב במוסך

    סגור תגובה

  • 28. 3. מוכר ?? (לת)
    קונה, 20-06-2025

  • 29. וזה - עוד רק לפי המחירון 
    יותם (מהנדס חשמל), 20-06-2025

    האמת היא שאם אתם בעל רכב חשמלי ותנסו למכור אותו, אתם צריכים לרדת לפחות שליש מהמחירון (הנמוך באופן דרסטי ממילא), כדי שיהיה לכם סיכוי להצליח למכור. פשוט אף אחד לא רוצה לנהוג ברכב מיושן.

    תמיד לרכב החדש יש דברים שהופכים אותו לעדיף בהרבה. אז מה פתאום שמישהו יסכים לשלם מחיר מחירון על רכב חשמלי ישן?

    למשל, מי ירצה לנהוג באטו-3 שעליו, אם אתם רוצים באמת לקבל את הטווח WLTP אז אתם צריכים לנהוג רק 70 קמ"ש, בזמן שיש ל-BYD דגמים חדשים יותר עם סוללה גדולה יותר, שנותנים לכם את אותו טווח, גם אם תנהגו 110 קמ"ש?

    פשוט הטכנולוגיה מתקדמת ותמיד לדגמים החדשים יש ביצועים יותר טובים, ניצולת סוללה יותר נמוכה או סוללה יותר גדולה. תמיד. לפעמים ליטראלי פאקינג יום אחד אחרי הקניה, כבר יוצא דגם טוב יותר.

    אז מה יקרה למחיר של האטו-3 שלי? ברור. אני לא מוכר :-). אם אני רוצה למכור, אז הפסדתי חצי מהכסף. כלומר אין מה לדבר בכלל על למכור רכב חשמלי. לפחות ידעתי את זה מראש. הזהירו אותי. לכן בחרתי ברכב שיש לו סוללת LFP, כאשר לסוללות בטכנולוגיה הזאת יש אורך חיים של כ-30 שנה. מן הסתם הרכב יראה את מגרש הגרוטאות ולא ימכר לעולם.

    סגור תגובה

  • 30. 24 - בדיוק. החיסכון בדלק שולי לחלוטין 
    יותם (מהנדס חשמל), 20-06-2025

    אם לוקחים בחשבון ששוחטים אותי בטסט, שוחטים אותי בביטוח ושירידת הערך מגיעה לכשליש ממחיר הרכב בשנה הראשונה בלבד (אם אתם באמת רוצים למכור ומוכנים לרדת מהמחירון, אחרת לא תמכרו) - אז המשמעות היא ש-12,000 שקל בשנה על דלק, זה לא כסף. אתם פשוט מפסידים כל כך הרבה כסף על ביטוח, טסט ובמיוחד על ירידת ערך המכונית, ש-12,000 שקל לשנה, זה לא מה שהיה מציל אתכם. לא קונים רכב חשמלי מתוך מחשבה לחסוך דלק.

    סגור תגובה

  • 31. 26 - נכון, הזיקר X קריפטון מכונית מצוינת, אבל.. 
    יותם (מהנדס חשמל), 20-06-2025

    יש לזיקר-X קריפטון סוללת NMC. יש לזה כמובן יתרונות - צפיפות אנרגיה גדולה יותר וזרם מכסימלי חזק יותר מאשר סוללת LFP. זה מאפשר לזיקר לעשות 0-100 רק ב-3.8 שניות, באמת כמו פורשה.

    אבל הבעיה כאן היא שחוץ מהעובדה שטכנולוגית NMC פחות בטיחותית (LFP לא מתלקחת גם אם מנקבים אותה), אז יש את הבעיה שסוללת NMC לא מבטיחה אורך חיים ארוך כמו סוללת LFP.

    במילים אחרות, אני שונא להיות זה שמבשר את הבשורה הרעה, אבל אחרי כ-8 שנים, כנראה תצטרך להחליף סוללה.

    סגור תגובה

  • 32. מישהו פעם קנה חשמלית משומשת? 
    וולפגנג מיציבושי, 20-06-2025

    לכל מי שכותה "קשקשנים": מישהו פעם קנה חשמלית משומשת? אתם מכירים מישהו שקנה? מה שמצחיק,זה שבעלי החשמליות טוענים שהם "מרוויחים המון כסף".....

    סגור תגובה

  • 33. נראה לי שצריך להבהיר משהו 
    יותם (מהנדס חשמל), 20-06-2025

    בכל התגובות שלי עד עכשיו לכתבה הזאת, נראה כאילו אני מאוכזב איכשהו מההחלטה לרכוש רכב חשמלי. אז נכון, זה ממש, אבל ממש לא כלכלי: החיסכון בדלק שולי לחלוטין יחסית להפסד הכלכלי האדיר בעלויות הביטוח, הטסט וכמובן ירידת הערך הדרסטית שהיא ההפסד האמתי. ההפסדים הרבה יותר גדולים מרק סביבות 12,000 שקל לשנה שהם עלות הדלק למכונית בנזין מקבילה.

    אבל מאוכזב? Hell no!! אני בחיים לא חוזר לנהוג בטרקטור בנזין.. רכב חשמלי זאת אופרה אחרת. הרבה יותר יקרה, כן, אבל אחרת. לגמרי. בעיני זה שווה כל שקל. למרות ששחטו אותי, שוחטים אותי וישחטו אותי בביטוח, בטסט ובכל שקל ששילמתי תמורת הרכב שלי שמזמן כבר שווה חצי שקל ופחות.

    ברכב חשמלי יש לך כוח של מכונית מירוץ אם אתה רוצה. נכון, לא ליותר מדי זמן כי הבטריה תיגמר מהר מאוד במצב הזה, אבל בכל זאת, יש לך את האופציה. יש לך גם את האופציה ההפוכה - לנהוג לאט מאוד ושכל שאר הנהגים יקללו אותך, כדי לקבל טווח אפילו גדול יותר מהטווח שהיצרן מכריז עליו לטעינה. כאשר אתה עולה לירושלים אתה מפסיד כ-30% מהסוללה. אח"כ כאשר אתה יורד בחזרה מירושלים, אתה מרוויח בחזרה כ-10%. אתה נוהג בשקט מוחלט, המנוע חרישי ואתה יכול לשמוע מוסיקה טובה תוך כדי נהיגה (או סתם לשים גלגל"צ, מה שעושה לך את זה). הנהיגה ח-ל-ק-ה. אין רעידות מהמנוע. אתם יודעים מה זה אומר? זה אומר שאם הכביש טוב, אתם מרגישים כאילו אתם "טסים בחלל". תשוו את זה לרכב בנזין.

    בקיצור, אני לא מתחרט לשנייה וממש לא מאוכזב. כמובן שאני בחיים לא חוזר לרכב עם מנוע בערה פנימית. אבל כן, הנקודה הכלכלית ממש כואבת ואני יכול להבין אנשים שלא רוצים לעבור לרכב חשמלי, בגלל הבעיה הכלכלית. יש להם נקודה - מחיר הדלק הוא כל כך הרבה פחות מההבדלים במחיר הטסט, הביטוח ואבדן הערך האדיר של הרכב החשמלי כבר בשנה הראשונה, שזה ממש לא משתלם לרכוש רכב חשמלי. אז מה? כל דבר בחיים משתלם? משתלם להתחתן? משתלם לעשות ילדים? אי אפשר לחיות רק לפי "מה משתלם". אז לא משתלם. אבל זאת חווית נהיגה אחרת.

    אני מאוד נהנה מהרכב שלי ולדעתי בשלב הזה, כבר ברור דבר אחד: רכבים חשמליים, הם העתיד.

    סגור תגובה

  • 34. אם מכונית סינית... 
    Eric, 21-06-2025

    אז רוב הסיכויים שתעלה באש לפני השלוש שנים,אם תישרד תצטרך לשלם לגרר לגרור אותה למזבלה.

    סגור תגובה

  • 35. ו.... 
    לקוח, 21-06-2025

    נו מה הבוטום ליין, טוב לדעת אבל תנו קצת יותר עומק מרק סטטיסטיקה

    סגור תגובה

  • 36. הטסלה שלי רק משתבחת עם השנים 
    ח, 21-06-2025

    לא מבין איך ז. יתכן, משהו בשוק מעוות. טסלה ממשיכה לקבל עידכוני תוכנה עם פיצ'רים חדשים, גם 4 שנים אחרי שקניתי אותה. ההתישנות בקושי מורגשת עליה, הרבה פחות מרכבי בנזין שהיו לי קודם.
    אין טיפולים, הביטוח זול מברכב בנזין, החשמל עולה פחות מחמישית מדלק.
    הסיפור עם זה שיהיה צריך להחליף סוללה הוא קישקוש, יש סטטיסטיקה של מכוניות טסלה בעולם, הסוללות מחזיקות מעל לחצי מיליון קילומטר, לא מכיר רכבי בנזין שלא מחליפים מנוע וגיר הרבה קודם. מה גם שרוב הרכבים אף פעם לא מגיעים לכזה קילומטראז'.
    אז איך זה הגיוני שקקמייקה כמו קיה פיקנטו מאבדת רק 14% בשלוש שנים וטסלה יותר מכפול?
    משהו מעוות, ואולי זה דווקא באובדן ערך נמוך מדי במכוניות בנזין מסויימות שהשוק שלהן נשלט עי חברות הליסינג?

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה