דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אושר בכנסת: אפליקציה אחת לטעינת חשמליות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הכנסת אישרה הצעת חוק לאפליקציית טעינה משותפת
  • על פי ההצעה, חברות הטעינה יחויבו לתמוך במהלך
  • לטענת המציעים, המצב הנוכחי פוגע בחברות הקטנות

 עושים סדר: הצעת חוק חדשה רוצה לחייב את חברות הטעינה לתמוך באפליקציה אחת, שתיבחר על ידי שר האנרגיה ותאפשר תשלום בכלל עמדות הטעינה. זאת בניגוד למצב כיום שבו כל חברה מחזיקה באפליקציה משלה, ובעלי המכוניות נדרשים להתקין ולהזין פרטי אשראי במספר דו-ספרתי של אפליקציות על מנת להשתמש ברשת הטעינה הציבורית.

הצעת החוק, שהוגשה על ידי חברי הכנסת ארז מלול (ש"ס), ואליד אל הואשלה (רע"מ) ומטי צרפתי הרכבי (יש עתיד), עברה ברוב של 16 תומכים, ללא מתנגדים או נמנעים, ותועבר לדיון בוועדת הכלכלה.

ואלה הפרטים: על פי ההצעה, כל חברה המפעילה עמדות טעינה תידרש לאפשר לכל לקוח להשתמש בעמדה באמצעות אפליקציה אחידה, בתנאי תשלום זהים לאפליקציה של החברה עצמה, כך שהתחרות לא תיפגע.

לדברי המציעים, המצב הנוכחי גורם לנהגים להשתמש במספר מוגבל של אפליקציות, ואלו מטבע הדברים בוחרים בחברות הגדולות שמציעה פריסה רחבה. כך הנהגים לא נהנים מעמדות של חברות קטנות יותר שלא פעם מאפשרות טעינה במחירים נמוכים יותר ולרוב גם פחות עמוסות.

מה אנחנו חושבים: נהגי מכוניות חשמליות מתקשים לעקוב אחרי קצב החדירה של חברות הטעינה, ולרוב פשוט מוותרים על הוספת אפליקציות חדשות למכשיר הסלולארי העמוס ממילא. הצרכן ללא ספק יברך על המהלך, שיאפשר לו ליהנות מפריסה רחבה של עמדות טעינה בצורה פשוטה ונוחה.

חברות הטעינה הגדולות צפויות מטבע הדברים להתנגד למהלך, שיקח מהם את היתרון התחרותי ממנו הן נהנות כיום. לטענתן, הדבר יצור מונופול הפוך, של האפליקציה שתיבחר כדי לנהל את הסדרי הטעינה של נהגי ישראל ותהנה מכוח כמעט בלתי מוגבל. אם המחוקק ידאג לרסן ולאזן את העוצמה הזו, תיתכן כאן מהפכה של ממש בשוק הטעינה. ויפה שעה אחת קודם.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 23 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה