מדובר באחד מרכבי הפנאי שנהגים ישראלים מכירים היטב. כזה שמשווק אצלנו בישראל ממש מהדור הראשון שלו, שהגיע לכאן בתחילת שנות ה-2000. יונדאי סנטה פה מזוהה גם כ-SUV גדול עם 7 מקומות החל מהדור השני שלו, ששווק כאן מאז עם היצע מגוון של רמות אבזור ועם מערכות הנעה שונות.
מאז הימים ההם עברה יונדאי תהליך אבולוציוני ארוך, שינתה תפיסה ואסטרטגיה. עם הכניסה של מערכות הנעה חשמליות ומחושמלות, היא יצרה שפה חדשה שבה יונדאי היא יותר טכנולוגית ועם חווית איכות מוקפדת יותר מבעבר. אם בעבר יונדאי עוד הייתה צריכה להוכיח שהיא ראויה להיות בין ה-TOP5 של יצרניות הרכב בעולם – כיום היא יכולה להרשות לעצמה לקחת כמה דגמי-דגל ולהרים אותם לקומה גבוהה יותר.

יונדאי סנטה פה החדשה היא אחת המכוניות האלה, והיא גם בעלת חשיבות רבה ליצרנית בשוק הצפון אמריקאי. ככזו היא גדולה יותר מהדור הקודם וזה מתחיל מבסיס גלגלים ארוך יותר ב-5 ס"מ שעומד על 281.5 ס"מ. לבסיס הגלגלים הארוך יש חשיבות גם לעיצוב החיצוני החדש והמאוד קשוח, זאת מכיוון שהדור הזה מכוון לקהל שתרבות הפנאי חשובה לו.
סרח עודף קצר במיוחד לפנים, ולא מאוד ארוך מאחור, מחזק את המראה דינאמי. העיצוב גם קורץ למראה של הדגמים החשמליים של יונדאי (כלומר איוניק 5 ו-6) עם פיקסלים, חתימת אור בצורת האות H ונגיעות מאותו עיצוב פרמטרי. השמשות הניצבות במאונך, הכנפיים המנופחות ומסילות הגג (שמסוגלות לשאת עד 100 ק"ג) יוצרות מראה המשדר מסר תכליתי יותר מאשר בדור היוצא. למרות הצללית הרבועה, יונדאי הצליחה לשמור על מקדם גרר נמוך, 0.29Cd שזה נמוך יותר מהדור היוצא שהסתפק ב-0.33.

גם המרחב הפנימי צומח בזכות בסיס הגלגלים הארוך יותר. זה בא לידי ביטוי בשורת המושבים השניה עם יותר ממטר למרווח הרגליים ובשורה השניה שם יש לנוסעים כ-80 ס"מ. הגג הארוך מאפשר יצירה של תקרה גבוהה ממש עד לירכתיים – וזה יוצר מרווח ראש מוגדל מאוד עם תוספת של 7 ס"מ למי שיושב מאחור.
אותה שפת עיצוב חדשה נוכחת היטב גם בתא הנהג ובמרחב הדיגיטלי שלו. שני מסכי 12.3 אינץ' צמודים יוצרים רצף תצוגה אחיד המחבר את לוח המחוונים ואת מסך המולטימדיה. כמו בדגמי יונדאי האחרים, גם סנטה פה משאיר מתגים פיזיים מחוץ למסכים כדי לשפר את קלות התפעול והבטיחות בנסיעה. בורר ההילוכים עבר לעמוד ההגה, מה שמפנה את הקונסולה המרכזית לצמד משטחים לטעינה אלחוטית עבור טלפונים סלולאריים.

סביבת הנהג מציעה גם אבזור יוצא דופן שמשפר את איכות החיים ברכב, עם מערכת שמע מתוצרת Bose בעלת 12 רמקולים, מושבי עור נאפה, תקרה בדיפון זמש ואפילו מראה מרכזית דיגיטלית, שמאפשרת לנהג ליהנות משדה ראיה מושלם לאחור גם כאשר הרכב מלא בנוסעים.
בנוסף, יונדאי סנטה פה החדשה מצוידת בשורה של מערכות בטיחות וסיוע לנהג, שהעניקו לה דירוג 8 מתוך 8 של משרד התחבורה.

מערכת ההנעה ההיברידית משלימה תמונה מאד מעניינת של רכב הפנאי הגדול הזה. מדובר במנוע טורבו-בנזין עם הזרקה ישירה בנפח 1.6 ליטרים, שלצידו מנוע חשמלי. יחד הם מפיקים 231 כ"ס ו-37.5 קג"מ. הורדת הכוח לגלגלים נעשית דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים, כאשר הכוח יורד לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת HTRAC של יונדאי – זו מעבירה את הכוח לפי רמת האחיזה בכל גלגל ומציעה כמה מצבים לנהיגה בסוגי שטח שונים (חול, בוץ וכו') וגם מצבי נהיגת כביש שונים. לטובת משפחות בעלות אורח חיים פעיל, נציין כי מרווח הגחון עומד על 18 ס"מ.

יונדאי סנטה פה החדשה, שתגיע לאולמות התצוגה בקרוב, תהיה יוקרתית יותר, מעוצבת יותר ושימושית יותר. היא תאכלס 7 נוסעים בנוחות משופרת בזכות מרחב פנימי גדול מבעבר ותשפר את איכות החיים על הסיפון עם חבילת אבזור עשירה. מערכת ההנעה ההיברידית מבטיחה לספק ביצועים מצוינים לצד חיסכון בדלק, מה שיוצר כאן את הסנטה פה הטוב ביותר שפגשנו אי פעם.