יש בשוק הרכב הישראל, מדי פעם, דגמים שהישראלים לפעמים פשוט מפספסים. אחד מאלו הוא MG5 החשמלי, רכב שונה מהתבנית המקובלת בשוק כלי הרכב החשמליים. כי מצד אחד, יש ב-MG5 את כל היתרונות שאנו מחפשים ברכב חשמלי, בעיקר שיחרור מלא מתדלוק ועלות טעינה זעומה – של עשרות שקלים בודדים ל"מיכל מלא" בעמדה ביתית, ומצד שני יתרונות שימושיים יוצאי דופן הודות לתצורת הסטיישן.
בואו נאתגר רגע את המורה למתמטיקה מהתיכון. אם לסוללה יש קיבולת של 61.1 קוט"ש ומחיר החשמל הביתי הוא 61 אגורות לקוט"ש, אזי טעינה מלאה של ה-MG תעלה רק 38 שקלים. על 38 השקלים האלה, תוכלו לנסוע לטווח הרשמי של 380 ק"מ (WLTP) – חילוק מהיר מגלה עלות של שקל אחד לכל 10 ק"מ.
למה בחרנו לפתוח דווקא עם זה? מכיוון שה-MG5 על תא המטען ה"סטיישני" הגדול שלו – בנפח 479 ליטרים או 1,367 ליטרים עם המושבים מקופלים – מאפשר לטייל, לעבוד ולהעביר "חפצים", החל מארגזי איקאה ועד אופניים וגלשנים - לכל מקום, בכל זמן ובעלות נמוכה במיוחד. כל זה מבלי לוותר על הנוחות של נהיגה ברכב מודרני שגם מצויד באביזרי נוחות ובטיחות אקטיבית.
כל זה במחיר נמוך גם בהשוואה לרכבים משפחתיים עם מנועי בנזין - 158,888 שקלים, נכון ליום הפרסום.
מערכת ההנעה ומערכות הניהול שלה תואמות ליעוד המשפחתי-שימושי של הרכב. מנוע חשמלי קדמי מפיק 156 כ"ס לצד מומנט של 28.5 קג"מ, מה שאומר שאמנם אין כאן טירוף של מאות כוחות סוס – פשוט כי לא צריך, וכי מנועים כאלו היו פוגעים ביעילות ומקצרים את טווח הנסיעה. בנוסף, לתצורת מרכב הסטיישן יש יתרונות אוירודינאמיים ברורים לעומת תצורת ה-SUV הנפוצה – דבר הבא היטב לידי ביטוי בעת נסיעה בינעירונית כשמהירות השיוט גבוהה. נתוני צריכת הזרם הרשמיים מגלים נתון חסכוני של 17.9 קוט"ש ל-100 ק"מ.
תצורת הסטיישן מאפשרת שימושיות רבה וגמישות שרק מי שאי פעם היה רכב כזה בבעלותו, יכול להעריך. למשפחה הפעילה, או לעבודה בה נדרש לשאת ציוד, רכב סטיישן עם מרווח פנימי כה רב, הוא פיצוח חכם לדו-השימושיות של הרכב, כזה שיכול לשמש לנסיעות עבודה במהלך השבוע וגם לטיולים משפחתיים מאתגרים בסופו.
מהצד של ההרפתקה יש ל-MG5 יתרונות רבים ושימושיים רבים, בראשם יכולת נדירה של V2L – כלומר אספקת חשמל לצרכן חיצוני. באמצעות המערכת הזו תוכלו לחבר לרכב שרשרת של נורות לחניון הלילה, מקרן עם מסך לקריוקי, מכונת קפה ואפילו לטעון סוללה של אופני הרים חשמליים. ובאמצע השבוע תוכלו להשתמש במערכת על מנת להפעיל בכל מקום ציוד חשמלי, החל ממקדחה ועד למחשב נייד. בנוסף, יש ל-MG5 יכולת גרירה של עד 500 ק"ג וגם יכולת לשאת עד 75 ק"ג על מסילות הגג – יותר ממספיק למשקל של גגון פלוס ציוד מחנאות או כלי עבודה.
את הדרך לקיר הטיפוס האהוב עליכם תעשו מאחרי קוקפיט דיגיטלי מלא. אפשר לבחור בין שלושה מצבי נהיגה, חסכוני, נורמל וספורטיבי. בקרת שיוט אדפטיבית מורידה את הסטרס בנהיגה ומאפשרת לרכב לשמור על מרחק באופן עצמאי, ואילו מערך הבטיחות כולל בנוסף גם בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב, זיהוי תמרורים, חיישן אורות אוטומטי ועוד. ראש שקט יהיה גם באיזורי התחזוקה עם מרווח טיפולים ארוך של 24 אלף ק"מ ואחריות של 8 שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה ואחריות של 5 שנים לרכב או 150 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).
מפרט האבזור כולל בין היתר מושבים דמויי עור, קלים במיוחד לניקוי אחרי טיול משפחתי, וגם חישוקי "17, מושב נהג חשמלי, מסך מולטימדיה בגודל "10.25, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמות היקפיות עם תצוגת "מבט על", חימום למושבים הקדמיים (שימושי במיוחד בטיולי חורף) ועוד.
הרמה הגבוהה של השימושיות, עלויות האחזקה הנמוכות וההתאמה לאורח החיים האקטיבי הופכים את MG5 למכונית שתתאים למגוון רחב של לקוחות, ובעיקר לכאלו שזקוקים למכונית שתתאים ליותר ממשימה אחת. עכשיו נותר רק למצא מתכון טעים לארוחת השטח אי שם בחניון הלילה.