דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אסטון מרטין DBX (נהיגה ראשונה) - להיות או לחדול

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: אסטון מרטין DBX
  • מתחרים: בנטלי בנטיאגה, למבורגיני אורוס, ריינג' רובר SV
  • מתי אצלנו: עכשיו
  • מחיר: החל מ-1.7 מיליון שקל
  • בעד: יכולת דינמית, מנוע מרחב מחייה
  • נגד: תיבת הילוכים, ממשק משתמש

אתם מכירים את אסטון מרטין, כנראה כשחקנית משנה לצד ג'יימס בונד לאורך השנים. אבל אם סוכן חשאי היה מעוניין לבצע פעולה מסוימת, כנראה שה-DBX שבה אני נוהג כרגע תהיה הבחירה האחרונה שלו. כי ביקום המקביל של עולם הריגול המתנהל בצללים ובחשאיות, מותג מכוניות הספורט הבריטי המוחצן מתאים לסודיות כמו שענבל אור מתאימה למנהל תקין.

כי עם כל הכבוד להיסטוריה המנוערת אבל הלא מעורבבת של הוודקה מרטיני, הקשר הישיר בחיים הכאילו אמיתיים בין 007 לאסטון מרטין מתבטא בספרה 7 - מספר הפעמים שיצרנית הרכב פשטה רגל לאורך 111 שנות קיומה.

כשהוצג ה-DBX בסוף 2019 כרכב פנאי ראשון של המותג הבריטי, הוא היה אמור להבטיח שלא תהיה פעם שמינית. על פניו, היו לו גם את כל הסיכויים לעמוד במשימה. יצרניות מכוניות ספורט ופאר כפורשה, למבורגיני, רולס רויס ובנטלי רשמו זינוק מדהים בנתוני המכירות לאחר השקת דגם פנאי. בפורשה הקאיין אפילו הציל את היצרנית - מהמצליחות כיום בתעשייה - מפשיטת רגל.

באסטון זה לא קרה. גם כי הוא הושק ממש עם פתיחת חגיגות משבר השבבים והקורונה, גם בשל עליית מחירי הדלק, ולא פחות מכך - בעקבות ניהול לא מוצלח וצרות פנימיות מלוא החופן שהיו בחברה.

ואז הגיע המיליארדר היהודי קנדי לורנס סטרול, הפך לבעל הבית וביצע ברכישה החדשה שלו סדרת שינויים כואבת והכרחית. אסטון שינתה כיוון, ומאז היא נמצאת במגמת צמיחה. שיתוף הפעולה עם מרצדס מתרחב, ויש משקיעים נוספים עם כיסים עמוקים - קרן השקעות סעודית וג'ילי הסינית. האסטרטגיה שאותה מוביל סטרול נועדה למצב את אסטון כיצרנית ספורט אולטרה יוקרתית, בין פרארי לרולס רויס. ונראה שבינתיים זה מצליח לו.

פוזה מאופקת

בחזרה ל-DBX שעליו אנחנו מניחים ידיים ראשונים אמנם, אך באיחור ניכר. המראה כולל את כל המוטיבים המוכרים של אסטון, עם הסבכה המפורסמת, יחידות התאורה, פתחי האוורור הגדולים במכסה המנוע ומאחורי בתי הגלגלים הקדמיים, וצמד מפלטים עם מסיט אוויר ביניהם. ברחובות דובאי אף אחד לא מסובב אחריך את הראש כשאתה יושב ברכב שכזה. בישראל המצב יהיה שונה לגמרי.

בשונה מהמקובל כיום בתעשייה המקדשת חומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה, תא הנוסעים כאן שופע עור שפעם היה על מיטב הפרות הבריטיות. כולל בתקרה ואפילו בידיות האחיזה. התחושה איכותית ויוקרתית מהמקובל כיום, ואם זה לא מספיק לכם, פנו בבקשה למחלקת Q (כן, רפרנס) שתתאים לכם באופן אישי כל ריפוד, דיפון או גימור ובכל צבע וטקסטורה אפשריים. אגב, בניגוד לדגמי הספורט של אסטון, כאן יש תאי אחסון רבים, ואפילו תא כפפות, לראשונה זה שנים במותג. רכב פנאי, נו.

קצת פחות נהדרת היא הבחירה לשלוט במערכת ההפעלה של מרצדס על מסך "10.25 בעזרת חוגה מסורבלת וארכאית. ריבוי מתגים - כולל לבחירת הילוך - בחלק העליון של הקונסולה גם לא נראה כמו מלאכת מחשבת מדהימה, והוא גם לא נוח בתמרוני חניה. לוח המחוונים אמנם דיגיטלי ("12.3) אבל התצוגה שלו קבועה עם מד סל"ד הפוך מהמקובל בדומה לפיג'ו. תנוחת הנהיגה אינה גבוהה כפי שאפשר היה לצפות, אבל הראות לפנים ולצדדים טובה.

בהשוואה לבנטלי בנטיאגה, ה-DBX קצר ב-8.5 ס"מ (504 ס"מ) אבל עם בסיס גלגלים ארוך ב-6.5 ס"מ (306 ס"מ), ובהתאם, מרחב המחיה שהוא מציע ליושבים מאחור נדיב מאוד. יש גם תא מטען עם כמעט 500 ליטר ואפילו אופציה לצמד מושבים נשלפים חשמלית מהבגאז' לטובת פיקניק - כמו ברולס רויס קולינאן.

ותודה למרצדס

מערכת ההנעה מגיעה ממרצדס. V8 כפול-מגדשים בנפח 4.0 ליטר עם 550 כ"ס ותיבת תשעה הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה קבועה (לראשונה במותג) שמעדיפה את הגלגלים האחוריים, אבל מעבירה עד 47 אחוז מהכוח קדימה כשנדרש. ויש גם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני מאחור.

הביצועים? מרשימים, לא יוצאי דופן עם 4.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, אבל עם פס קול נהדר, בריא ודרמטי הודות למערכת פליטה אקטיבית. תיבת ההילוכים לעומת זאת איטית כמעט בכל מצב, כולל בעת שימוש ידני באמצעות מנופי שליטה גדולים מאחורי ההגה.

התחושה הכללית היא שמדובר ברכב שנועד לשיוט מהיר למרחק, ללא מאמץ ועם תחושה קבועה של הרבה מאוד כוח עודף וזמין. 130 קמ"ש בהילוך תשיעי דורשים רק 1,600 סל"ד ועם בידוד מרשים של רעשי רוח ודרך (ותודה לזכוכית כפולה) ניתן בקלות להיסחף למהירות שתביא להבזק מאינספור מצלמות מהירות ערניות באיחוד האמירויות.

ועכשיו אקשן

ה-DBX שמבוסס על פלטפורמה ייעודית לו, משתמש באלומיניום לרוב במטרה לשמור על נתון משקל צנוע יחסית. זה עובד, יחסית. כי הוא שוקל 2,245 ק"ג, שזה 170 ק"ג פחות מבנטיאגה למשל. מערך המתלים משלב לראשונה באסטון כריות אוויר שמסייעות למרווח גחון משתנה עם מוטות מייצבים אקטיביים-חשמליים שמטרתם לצמצם זוויות גלגול במהירות גבוהה ולשפר את הנוחות במהירות נמוכה.

בפועל הוא מרגיש מוצק יחסית, לא שטיח מעופף א-לה ריינג' רובר. אבל יכולת שיכוך המהמורות דווקא מפתיעה לטובה, וזאת למרות שהוא נועל גומי עצום ממדים - חישוקי "23 מפלצתיים ופירלי P-זירו 285/35 מלפנים ו-325/30 מאחור.

על כביש מזדמן ומאתגר ה-DBX חושף את ה-DNA של אסטון, והוא יודע לשנות כיוון בחדות ובמיידיות של רכב קטן וקל ממנו בהרבה. גם בגלל חלוקת משקל מצוינת ונדירה בקטגוריה (46-54 לפנים-אחור), וגם הודות לקשיחות מרכב גבוהה שנעזרת במוט גישור בין הבולמים מלפנים כמקובל במכוניות ספורט רציניות, ופחות ברכב פנאי. ההגה מהיר (2.5 סיבובים מקצה לקצה) ומדויק, ולבלמים (390-410 מ"מ לפנים-אחור) יש יכולת האטה מצוינת ועמידות מרשימה כנגד דעיכה.

מה לגבי יכולת שטח? אסטון מבטיחה שהיא קיימת, ואפילו מפרסמת נתוני מרווח גחון (23.5 ס"מ) וזוויות גישה-נטישה (27.1-25.7 מעלות בהתאמה). המספרים מרשימים, ויש גם בורר נהיגה שכולל צמד מצבי שטח ייעודיים. עם צמיגים אחרים היינו מנסים לברר כמה מהיכולת התיאורטית הזו באמת מעשית, אבל עם גומי אקזוטי על החישוקים האלו זו תהיה התעללות בחסר ישע.

נגמרו התירוצים

אז מה היה לנו כאן? רכב פנאי ממותג ספורט בריטי מיוחס שמצליח לשמר אופי ייחודי בעיצוב, באיכות תא הנוסעים וביכולת הדינמית. משהו שלא כל מותגי העל המתחרים הצליחו בו. אבל לצד המחמאות, יש כאן גם כמה גליצ'ים פחות מהנים. למשל ממשק המשתמש המיושן מאוד, לא הולך טוב עם תג מחיר שמגרד את ה-2 מיליון.

אולי פשוט צריך להעביר אותו את העדכון שבוצע ב-DB12 וזהו? במקרה כזה הוא עוד עשוי להפתיע וכן להיות המושיע של אסטון ושל בעל הבית החדש שלה. אנחנו ממתינים.

  • מנוע: V8, טווין-טורבו-בנזין, 4.0 ליטר
  • הספק: 550 כ"ס ב-6,500 סל"ד
  • מומנט: 71.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד
  • תמסורת: 9 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה קבועה
  • אורך: 503.9 ס"מ
  • רוחב: 199.8 ס"מ
  • גובה: 168 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 306 ס"מ
  • משקל עצמי: 2,245 ק"ג
  • נפח תא מטען: 491 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 4.5 שניות, 291 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 7.5 ק"מ לליטר, 323 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 10
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר: 1.7 מיליון שקל

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. כיום יש בעיה עם נתונים "אקזוטיים" שכאלו, שהרבה דגמים של "טסלה" (או מכוניות סיניות...) מציגים נתוני ביצועים טובים יותר. 
    ישראלי בישראל, 04-05-2024

    וכמובן, במחיר נמוך משמעותית מהמכוניות ה"אקזוטיות" והיקרות. עוד מעט יגיע "דני טרנטה" ויספר על ה"בנטלי" שלו (מודל 1997, כן?), וכמה הביצועים שלה טובים, וכמה אסור מכוניות חשמליות, וכל ה"בלה-בלה-בלה" הרגיל שלו. אבל בעולם האמיתי, מי יוציא 1.7 מיליון שקלים במדינת ישראל על מכונית כזו?

    סגור תגובה

  • 2. ל 1: רכבים אקזוטיים לא עבור עמך 
    חח, 04-05-2024

    הם לא בשביל "לחסוך" או ביצועים יותר מהירים מרכב חשמלי. לא בשביל זה הם קיימים. הם קיימים כי אני או אתה לא נוכל לקנות. בדיוק כמו שיש מיליון סוגי שעוני יד אבל את הרולקס, קרטיה והנסי שעולים עשרות עד מאות אלפי דולרים אתה לא תקנה כי אין לך כסף.

    סגור תגובה

  • 3. לא נוהג במחליק שיער 
    דני טורונטו, 04-05-2024

    בשנת 1984 היו ברשותי 2 רכבי לינקולן חדשים ובנוסף אסטון מרטין שבכעבור הימים נמכרה לאלטזחן..
    היום אני לא מאמין בחשמליות ולא ברכבים בריטים יש ברשותי כיום רולס-רויס סילבר שאדו לזכר ימים עברו
    אלפין דגם s ובנטלי

    סגור תגובה

  • 4. למגיב 2: כמובן שאתה צודק - ובכל זאת. 
    ישראלי בישראל, 04-05-2024

    ברור ששוק היוקרה קיים כי יש אנשים שמוכנים לשלם מחירים מופרכים כדי להראות שהם לא כאחד האדם, כלומר שנראה כולנו שהם עשירים - ושנקנא בהם. ובכל זאת, למוצרי היוקרה האלו יש תמיד איזשהו ערך מוסף. במכוניות, הערך המוסף הזה - מלבד הפאר והעיצוב - היה גם הביצועים. אבל עכשיו יש בעיה עם הנושא של הביצועים, לא? איך היית מרגיש אם היית משלם כמעט 2 מיליון שקלים עבור "אסטון מרטין" - ו"טסלה" שרירית היתה פותחת לפניך ברמזור?

    סגור תגובה

  • 5. דני טורונטו - השלם את החסר 
    גיל, 04-05-2024

    יש לי שלושה רכבים:
    1.בנטלי___ שנת___
    2. לינקולן___ שנת___
    3. פורד___ שנת___
    לבנטלי יש תאוצה של___ שניות.
    אני ואשתי לא אוהבים רכבים___ כי יש להם___ מסוכנת מאוד.
    המחקר של___ לגבי המסכים ברכב אומר ש___.
    יש לנו ברחוב רק ___ טסלות.
    עוד מעט אני עושה טרייד על הבנטלי לדגם___ משנת ____.
    שכחתי משהו?

    סגור תגובה

  • 6. אסטון מרטין DBX (נהיגה ראשונה) - להיות או לחדול 
    DANY_FROM_TORONTO, 04-05-2024

    לחברת המכוניות היוקרתיות יש בנטלי חדש יותר שאני שוקל. לחברה הזו יש מקלארן, לנד רוברים, מכוניות מרצדס &. יש להם גם פורד משנת 1921 אבל הוא לא למכירה.
    3 ו-5 כל כך מטומטמים שאין להם פתרון ויש עוד כמוהם.
    הקוראים נא לא להתייחס אליהם כי הם הדיוטות. אפילו ילדים קטנים יכולים להגיב טוב יותר.
    השניים הם דבילים אז לא הגיוני לאנשים נורמליים.

    סגור תגובה

  • 7. פחחחחח 
    Theone, 04-05-2024

    הטסלה 3 LR שלי עם 465 כוח סוס שעולה חצי מהדבר הזה גם מהירה ממנו, גם טכנולוגית עדיפה ברורה מהחוגה המפגרת שלו, עם עדכונים דחופים שמשפרים אותה כל הזמן, ואפליקציה לשליטה מרחוק כמו הפעלת חימום/קירור, פתיחה, location והכל.
    בונד תעבור לטסלה ידפוק

    סגור תגובה

  • 8. ל 4: אני לא אחד מאלה שקונים רכבים ב 2 מיליון 
    :), 05-05-2024

    אבל די משוכנע שלא אכפת להם מה "שנראה ונקנא בהם" = הם קונים מה שהם רוצים ולא כי מישהו אומר להם מה לקנות. כי כולם מהמעמד שלהם נוהגים בכאלה אז יקנו משהו ברמה של המעמד שלהם. לא אכפת להם מהכסף, כמו שאתה קונה רכב רגיל - זה הרגיל שלהם.
    דבר נוסף = טסלה יכולה לפתוח כמה שהיא רוצה מהרמזור, אבל - התנהגות בכביש זה דבר שונה. איכות החומרים זה דבר שונה. הרכבה - דבר שונה. מה יש בטסלה? גוש פלסטיק עם טאבלט תקוע באמצע החיים. לא עיצוב, לא חומרים כלום.
    לדעתי בתור מישהו מהרחוב - אם הייתה לי ברירה לקנות טסלה פלייד או פורשה טייקן, הייתי הולך על טייקן. אבל אישית אני לא בקטע של רכבים חשמליים - בשבילי הריח של מנוע, רעידות המנוע, רעש של העברת הילוכים וכד' - זה מה שעושה את הנהיגה. רכב עבורי זה לא כלי להתנייד, כי במונית יותר זול ופשוט לנסוע לסידורים. רכב לסופי שבוע לנסוע לטייל, או למסלול.

    סגור תגובה

  • 9. ל 5 - מצחיק! 
    חחחחחחח , 05-05-2024

    הרגת אותי. דני חפרני עם הבנטלי שלו אכל לנו את הקרחת כבר.

    סגור תגובה

  • 10. seres 5 עולה 15% עם ביצועים טוהים יותר (לת)
    דוד, 05-05-2024

  • 11. הצחקתם אותי עם מה היא מתחרה  
    דודו, 05-05-2024

  • 12. סתם רכב... 
    דוזי, 05-05-2024

    בשביל 1.7 מיליון ש"ח אפשר לקנות גם רכב ספורט וגם ג'יפ ועוד להשאיר כמה שקלים בכיס. הרכב לא מספיק מיוחד כדי להצדיק את המחיר המופרז.

    סגור תגובה

  • 13. טסלה טובה יותר (לת)
    מאסיק, 05-05-2024

  • 14. ינון 
    גם בעולם הפאר וגם כשיש כסף צריך לדעת לברור., 05-05-2024

    באנגליה, מדינה שבה מיסוי הרכב גבוה, מכונית מסוג רולס רויס פאנטום עולה כ-400 אלף ליש״ט המהווים פחות או יותר אותו מחיר כמו האסטון הזו בישראל. עכשיו, האם הרולס רויס תהא יותר מהירה בהאצה? לא. אבל האם היא תהיה יותר מרשימה? יותר איכותית? יותר נינוחה? התשובה היא כן ושוב כן ושוב כן. אזי גם אם תעלה טענה בדבר עושר ומעמד וכל אחד קונה כי הוא יכול, חשוב לזכור שעושר לא קונה טעם. אם אני הייתי בחברה של אנשים עשירים וכל אחד היה בא לארוע ומראה בחניה מה יש לו בחניה בצורה של להשוויץ בשקט, ואלו הספורטיביים היו באים עם מכוניות ספורט מהירות ומראים כמה רועשות ויקרות הן, אני הייתי פשוט מגיע עם הפאנטום ומועך אותם. פשוט כך, כמו הפאנטום של האופרה, מועך אותם. להוציא זאת שבפאנטום מאחורה יש מלא מקום לעשות סקס במספר תנוחות.

    סגור תגובה

  • 15. זה לא מרצדס עם סמל אסטון? (לת)
    רוני, 05-05-2024

  • 16. זה פורד פומה 
    פורד, 05-05-2024

  • 17. ל 2: שעון יוקרתי 
    רון, 05-05-2024

    בעצם אתה מחזק את דבריו של 1 בקשר למכוניות אקזוטיות.
    כמו שמכונית חשמלית מספקת נתונים אקזוטיים במחיר שהוא קטן משמעותית ממחירה של מכונית אקזוטית כך גם שעון חכם שעולה עשירית ולפעמים אפילו מאית המחיר משעון יוקרתי מראה את השעה בדיוק אבסולוטי (מבחינה מעשית) ובנוסף מכיל שלל פונקציות שימושיות.
    שעון יוקרתי זה לאנשים כמו ביבי ואמסלם שרוצים להרשים את הבייס.

    סגור תגובה

חזור למעלה