באופן מסורתי, קרוב לחצי מהמכוניות החדשות שמגיעות לישראל - נרכשות על ידי חברות הליסינג. אבל אם פעם רכבי הליסינג שימשו באופן בלעדי כרכבים צמודים לעובדי ההיי-טק, בשנים האחרונות התחזק מסלול הליסינג הפרטי כאלטרנטיבה לרכישת רכב חדש. וכמו כל האגפים של שוק הרכב הישראלי, גם חברות הליסינג מושפעות מהטלטלות שעוברות על הענף - מעליית הריבית, דרך המצב הבטחוני ועד למעבר לחשמל.
כדי לדון באתגרי השעה בענף הליסינג, כינסנו לאולפן כמה מבכירי הענף: חבי ברק, סמנכ"ל ליסינג והשכרה באלבר - יורופקאר; זאב ברזילי, מנהל אגף שיווק, פרסום ואפטר סייל באלדן; דור פיקל, מנכ"ל יוניון מוביליטי מקבוצת יוניון; ואורן פלד, מנהל מחלקת ציי רכב בטלקאר, יבואנית קיה, סאנגיונג וסרס לישראל.
צפייה בתוכן שוק הליסינג: מתמודדים עם מחסור, עוברים לחשמל
"מאז תקופת הקורונה אנחנו כל הזמן מאותגרים", אומר חבי ברק. "זה התחיל בקורונה, זה עבר למלחמת אוקראינה, לאחר מכן עולם השבבים, אחר כך התחילה המהפכה המשטרית והיום הגענו לעולם שלנו, של המלחמה. נוסיף לזה את מה שקרה עם הריביות, כל זה גרם להיות לשוק מאוד מאוד מאותגר, גם בהיבט של זמינות מלאים, גם בהיבט של תמחורים, ויצר לנו איזשהו אתגר שאנחנו צריכים לעמוד בו, גם שיהיה לנו מספיק מלאים לספק ללקוחות, וגם שהמחירים יהיו מספיק אטרקטיביים כדי לעמוד בביקושים".
"בואו נזכור שהשוק הישראלי הוא שוק תוצאתי", מוסיף זאב ברזילי. "אין פה מפעלים לייצור רכב. אנחנו מקבלים תשובות מהיבואנים, בהתאם למה שהיצרנים נותנים לנו כהקצאות לשוק הישראלי. ואני מזכיר שבגלל המיסוי הגבוה בישראל, אז מחירי ה-FOB לשוק הישראלי הם הנמוכים בעולם. לכן ליצרן לא כל כך שווה לשווק למדינת ישראל כמויות גדולות. ובנסיבות שקיימות כרגע, היבואנים מחלקים את ליטרת הבשר בהתאם. אנחנו ביחסים טובים עם כל היבואנים, והתשובות הן בהתאם למה שיש להם להציע, כשאנחנו בהתאם לוקחים מה שיש להם להציע ומגלגלים הלאה ללקוח".
"אני חושב שהצרכן כרגע באמת עובר הרבה שינויים", אומר דור פיקל. "השוק עבר טלטלה, לא רק בגלל השביעי באוקטובר אלא גם בגלל השפעות מקרו כלכליות, ואנחנו רואים תנועה די משמעותית של לקוחות פרטיים שמחפשים פתרונות שהם לא בהכרח בעלות על רכב. הבעלות המסורתית שכולנו מכירים אותה על רכב, זה משהו שלאט לאט מתחיל להשתנות. פוגשים יותר ויותר לקוחות פרטיים שרכשו מאיתנו שנים רבות רכבים, ועכשיו מחפשים פתרון שכולל הכול, שהוא בתשלום חודשי, שהוא קצת יותר נגיש בגלל אותם אתגרים, בגלל אותן התייקרויות, בגלל אותם חששות של מה יקרה וכמה יהיה שווה הרכב".
"הסיפור של הים האדום הוא אירוע משמעותי ודרמטי בקנה מידה שמדינת ישראל לא זוכרת מזה שישים שנה, מאז פרוץ מלחמת ששת הימים, שסגרו את מצרי טיראן", אומר אורן פלד. "מדובר בסגירה של נתיב שיט מסחרי משמעותי מאוד, שפוגע לא רק בנו, אלא גם בכל מדינות האזור, מצרים, סעודיה, ירדן. ההשפעה היא אקוטית הן על הצרכן הישראלי והן על חברות הליסינג, כמובן. חברות הספנות נאלצו, למצוא פתרונות יצירתיים ביחד איתנו על מנת לאפשר בכל זאת הגעה של משלוחים. חברות הספנות היום עוקפות למעשה את הים האדום, ובמקום להיכנס לבאב אל מנדב, עושים את הסיבוב דרך דרום אפריקה והאוקיינוס האטלנטי לכיוון אירופה. במקרה שלנו אנחנו פורקים, משטענים את המכוניות באיטליה ומשנעים אותן עצמאית אל גבולות המדינה. משם אנחנו מנסים לספק את הרכבים ולענות על הביקושים והצרכים".
אין חשק לרחב חדש אין כסף לרכב חדש ,אין סיבה להחליף רכב ,על מה המהומה מדוע לספר סיפורים אנחנו לא קונים שקרים כתבה שיווקית בהיצטלה של כתבה רכב
I car הגזמתם .
שלא יעבדו עליכם, שוק החשמליות תקוע, מי שקנה חשמלית הולך להיתקע איתה, אין להן שוק יד 2 הכל פרסום מוטעה לכסות על הכישלון של החשמליות...מעבר לכך חניונים ענקיים באילת עם מכוניות שאף אחד לא קונה אותן עומדות ונשרפות בשמש....בגלל זה כל הפרסומים השקריים האלה, שתאמינו שאין רכבים ותיקנו כמו כבשים טובים.
מכוניות לא נמכרות? יחזירו למגרשים ולא ירשמו, לנו ישמכרו מכוניות בנות שנתיים כחדשות. אבזרי בטיחות? בליסינג אפשר פחות. מחיר? הצרכן הפרטי מממן אותם. יבוא מקביל? חלום בשבילנו, פתוח לרווחה עבורם. משרד התחבורה הוא חלק ממערכת הפשע המאורגן שמנהלת את המדינה וחברות הליסינג הם ברגים שמנים במערכת הזאת.
רכב חשמלי מקדים את זמנו . הטכנולוגיה עדיין טכנולוגיה של פעם. טווח קצר מדי, הטעינה לא נוחה וארוכה לעומת רכב המונע על דלק. בטר פלייס פיתחו להחלפה מהירה של סוללה במקום תדלוק אבל זה לא תפס הרכב כבד מאד וגורם לנזקים חמורים יותר בתאונות. סכנה של התלקחות סוללות. נחכה לרכב מונע מימן
החשמליים אינם כפי שה דוחפים אותם לשיווק, לא מפרסמים את הבעיות שלהם. קרינה חזקה שהם מופעלים, נוסעים בעליות, בימי הקיץ החמים, דיבוחים על בעיות, כול בסביבות 7 שנים מחליפים להם את כול המצברים בעלויות מטורפות, דיבוחים מכול העולם שהם יכולים גם להתפוצץ ! ולהיסרף ! ולמה לא מדבחים את כול הבעיות איתם ? ולמה לא מספרים שניתן לשלב נסיעה עים גז ! לרכבים הרגילים ולחסוך לפחות 50% מי העלויות של הדלק ! ואתה תיקבע דרך כפתור עים תיסע על גז או על הדלק !