דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שוק הליסינג: מתמודדים עם מחסור, עוברים לחשמל

Getting your Trinity Audio player ready...

באופן מסורתי, קרוב לחצי מהמכוניות החדשות שמגיעות לישראל - נרכשות על ידי חברות הליסינג. אבל אם פעם רכבי הליסינג שימשו באופן בלעדי כרכבים צמודים לעובדי ההיי-טק, בשנים האחרונות התחזק מסלול הליסינג הפרטי כאלטרנטיבה לרכישת רכב חדש. וכמו כל האגפים של שוק הרכב הישראלי, גם חברות הליסינג מושפעות מהטלטלות שעוברות על הענף - מעליית הריבית, דרך המצב הבטחוני ועד למעבר לחשמל.

כדי לדון באתגרי השעה בענף הליסינג, כינסנו לאולפן כמה מבכירי הענף: חבי ברק, סמנכ"ל ליסינג והשכרה באלבר - יורופקאר; זאב ברזילי, מנהל אגף שיווק, פרסום ואפטר סייל באלדן; דור פיקל, מנכ"ל יוניון מוביליטי מקבוצת יוניון; ואורן פלד, מנהל מחלקת ציי רכב בטלקאר, יבואנית קיה, סאנגיונג וסרס לישראל.

צפייה בתוכן שוק הליסינג: מתמודדים עם מחסור, עוברים לחשמל

"מאז תקופת הקורונה אנחנו כל הזמן מאותגרים", אומר חבי ברק. "זה התחיל בקורונה, זה עבר למלחמת אוקראינה, לאחר מכן עולם השבבים, אחר כך התחילה המהפכה המשטרית והיום הגענו לעולם שלנו, של המלחמה. נוסיף לזה את מה שקרה עם הריביות, כל זה גרם להיות לשוק מאוד מאוד מאותגר, גם בהיבט של זמינות מלאים, גם בהיבט של תמחורים, ויצר לנו איזשהו אתגר שאנחנו צריכים לעמוד בו, גם שיהיה לנו מספיק מלאים לספק ללקוחות, וגם שהמחירים יהיו מספיק אטרקטיביים כדי לעמוד בביקושים".

"בואו נזכור שהשוק הישראלי הוא שוק תוצאתי", מוסיף זאב ברזילי. "אין פה מפעלים לייצור רכב. אנחנו מקבלים תשובות מהיבואנים, בהתאם למה שהיצרנים נותנים לנו כהקצאות לשוק הישראלי. ואני מזכיר שבגלל המיסוי הגבוה בישראל, אז מחירי ה-FOB לשוק הישראלי הם הנמוכים בעולם. לכן ליצרן לא כל כך שווה לשווק למדינת ישראל כמויות גדולות. ובנסיבות שקיימות כרגע, היבואנים מחלקים את ליטרת הבשר בהתאם. אנחנו ביחסים טובים עם כל היבואנים, והתשובות הן בהתאם למה שיש להם להציע, כשאנחנו בהתאם לוקחים מה שיש להם להציע ומגלגלים הלאה ללקוח".

"אני חושב שהצרכן כרגע באמת עובר הרבה שינויים", אומר דור פיקל. "השוק עבר טלטלה, לא רק בגלל השביעי באוקטובר אלא גם בגלל השפעות מקרו כלכליות, ואנחנו רואים תנועה די משמעותית של לקוחות פרטיים שמחפשים פתרונות שהם לא בהכרח בעלות על רכב. הבעלות המסורתית שכולנו מכירים אותה על רכב, זה משהו שלאט לאט מתחיל להשתנות. פוגשים יותר ויותר לקוחות פרטיים שרכשו מאיתנו שנים רבות רכבים, ועכשיו מחפשים פתרון שכולל הכול, שהוא בתשלום חודשי, שהוא קצת יותר נגיש בגלל אותם אתגרים, בגלל אותן התייקרויות, בגלל אותם חששות של מה יקרה וכמה יהיה שווה הרכב".

"הסיפור של הים האדום הוא אירוע משמעותי ודרמטי בקנה מידה שמדינת ישראל לא זוכרת מזה שישים שנה, מאז פרוץ מלחמת ששת הימים, שסגרו את מצרי טיראן", אומר אורן פלד. "מדובר בסגירה של נתיב שיט מסחרי משמעותי מאוד, שפוגע לא רק בנו, אלא גם בכל מדינות האזור, מצרים, סעודיה, ירדן. ההשפעה היא אקוטית הן על הצרכן הישראלי והן על חברות הליסינג, כמובן. חברות הספנות נאלצו, למצוא פתרונות יצירתיים ביחד איתנו על מנת לאפשר בכל זאת הגעה של משלוחים. חברות הספנות היום עוקפות למעשה את הים האדום, ובמקום להיכנס לבאב אל מנדב, עושים את הסיבוב דרך דרום אפריקה והאוקיינוס האטלנטי לכיוון אירופה. במקרה שלנו אנחנו פורקים, משטענים את המכוניות באיטליה ומשנעים אותן עצמאית אל גבולות המדינה. משם אנחנו מנסים לספק את הרכבים ולענות על הביקושים והצרכים".

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה