טוב, זה לא בדיוק קטנוע. גם כי הרגליים לא נחות על רצפה יציבה, וגם כי יש מתג לנסיעה לאחור. אבל זה גם לא אופנוע. כי ממד הרוחב הוא מזערי והישיבה זקופה. לטענת ב.מ.וו שחתומה על הכלי המוזר שעליו אני דוהר כרגע ברחובות ליסבון, CE 02 הוא חיה מסוג אחר. כלי תחבורה שהיא מכנה "e-פרקורר" (eParkourer) עם יותר מסתם קריצה לספורט האתגרי פרקור.
אבל אל תטעו. אם עולה לכם בראש תמונה של ספורט אתגרי המשולבת בעולמות היקום הקולנועי של מארוול או סרטי קונג-פו של לפני חמישה עשורים, תשכחו ממנה, ומהר. הכיוון הוא ארצי לחלוטין, ענייני כמו רואה חשבון ונוגע לכמה לא מפתיע, יכולת פילוס דרך בג'ונגל מוטורי עירוני.
בחזרה לבסיס. CE 02 הוא מעין קטנוע עירוני חשמלי חדש של ב.מ.וו, אח קטן ל-CE 04 המשווק בעולם מזה כשנתיים. אבל משפחתיות דביקה היא לא הפורטה של השניים. הקשר ביניהם די רופף מבחינת מכלולים ומערכות, כשהחיבור הכמעט יחיד שאפשר לעשות, נוגע למראה הייחודי והשונה שלהם בכלל, וגם האחד מהשני. וגם מכל דבר אחר שזז בערך.
מה שאומר שלחלק לפחות, האריזה העירומה יחסית של כלי דו-גלגלי מעט קשה לעיכול. אלא אם אתם חובבי המותג ויצירותיו האלמותיות על שניים, ויודעים להעריך אלמנטים היסטוריים כמו שלדת צינורות, מזלג קדמי עבה. אני לא חלק מאלה שמביטים בו ושואלים WTF. גם כי אני אוהב ומעריך נגיעות היסטוריות קטנות שמאירות את תמצית המורשת, וגם כי אני מעריך לא פחות חוסר החלטיות בוטה.
למשל מדרסי רגליים כפולים, דוגמה מעולה לכמה חוסר החלטיות יכולה לפעמים להיות ההחלטה הנכונה. לא ברור אם הם שם בשביל המורכב או הרוכב, אבל הם בהחלט מייצרים דילמה - באיזה מהסטים לבחור. בדיקה מהירה בקרב קבוצת מיקוד נרגשת העלתה את התוצאה הבאה: רוכבי אופנוע ותיקים העדיפו את הסט האחורי שקרוב פחות או יותר למיקום של אופנוע רגיל, רוכבי קטנוע ביומיום העדיפו את הרגליות שבחזית. כמה לא מפתיע.
חוץ מעניין הרגליות הזה, יש גם מתג חימום ידיים על הכידון כדי שלרוכב ההייטקיסט לא יהיה קפוא מדי בערבות קופנהגן, אותו מתג נסיעה לאחור תמוה, וגם מתגי פיקוד רב משימתיים על מחשב הדרך, מצב ניהול מנוע חשמלי ומידת הרגנרציה. וכמובן שיש גם שליטה בסמארטפון במידה והוא חובר במקביל. לוקח זמן לשלוט בתפעול הרב תפקודי הזה, אבל משזה נעשה אפשר בקלות לעבור בין מסך ה-"3.5 הצמוד למשקף למסך הסמארטפון, לצורכי ניווט למשל.
וגם רכבתי עליו. יש אגב שתי גרסאות הנעה חשמליות, הראשונה משחררת הספק צנוע מאוד של 5 כ"ס, ולכן היא מתאימה בחלק ממדינות אירופה גם לבני 15 ולרוכבים בוגרים עם רישיון רכב, ללא צורך ברישיון דו-גלגלי. יש לה סוללה של כמעט 2 קוט"ש וטווח תיאורטי של 46 ק"מ עם סוללה בודדת, או 90 ק"מ אם בוחרים באופציה של סוללה כפולה. לגרסה השנייה והגדולה יותר יש כבר מנוע של 15 כ"ס, שתי סוללות כסטנדרט וטווח רשמי של 90 ק"מ.
אין לי מה לעשות עם הכלי המדשדש ולכן אני סוחט מצערת בדו-גלגלי החזק מבין השניים. התנועה נעשית בשקט מופתי. משהו כמו שלוש שניות מביאות אותי ל-50 קמ"ש וזה אומר שאפשר בכל זאת להקדים את המכוניות המגושמות שמסביב, ולעוף קדימה בלי חשש ממתכת קרובה מדי.
יש שני מצבי כוח ושניים לקביעת הבלימה הרגנרטיבית המשולבים זה בזה, ויוצרים בכך שלושה מצבי רכיבה: חלש עם בלימה, חלש ללא בלימה, וקצת פחות חלש עם בלימה. הבלימה הרגנרטיבית עוצמתית במידה נכונה ומתפקדת כמו מעצור מוקפד על הגלגל האחורי. זהו סידור יעיל אך הוא לא יתאים לכולם, כי מי שיבחר במצב "כוח" לא יוכל להתגלגל לקראת עצירה, אלא יצטרך לחיות גם עם בלימת המנוע המלווה אליו.
אותו מנוע יושב עמוק בתוך השלדה, קרוב לזרוע האחורית ומניע את הגלגל האחורי באמצעות רצועה. כשאין מנוע בנזין עם וריאטור מטרטר, פתאום שומעים כל מיני קולות אחרים, אבל הנקודה היא זו - הכלי הזה הוא פאן טהור. בטח, המושב דק ולא מפתה לישיבה ארוכה, למרות מתלים טובים וצמיגי "14 שמנמנים.
אבל הוא ממילא כלי שלא נועד לשליחים אלא מדורג גבוה יותר ברשימת הצרכנים הפוטנציאליים. עם ישיבה גבוהה, כידון רחב ורוחב צנוע, הוא בעל כושר תמרון מצוין ויתאים כמו כפפה ליד ענוגה של מתכנת עם משכורת נאה.
כי הוא יקר. הוא עולה באירופה כ-9,000 יורו, וזה יותר מקטנוע 125 מקביל, משמעותית יותר מאותו כלי שלא מייצר חרדת טווח, עם מהירות מרבית גבוהה יותר ושימושיות עדיפה. מה שמסביר מדוע הוא גם לא מתוכנן להגיע ארצה. אחיו הגדול דווקא כן יגיע, במחצית השנייה של השנה.
- הספק: 15 כ"ס
- מומנט: 5.6 קג"מ
- מהירות מרבית: 95 קמ"ש
- סוללה: 21.96 קילוואט
- טווח: 90 ק"מ
- משקל: 132 ק"ג
- בחזרה למוסף הרכב
פורסם לראשונה ב- 19.04.24
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות