למרות חודשים ארוכים של לחימה בדרום ובצפון, שוק הרכב הישראלי ממשיך לשמור על קצב מכירות גבוה, כמעט כרגיל. ולאחר תקופת פאניקה קלה נראה כי גם האיום החות'י מדרום על נתיב השיט בים האדום לא ממש פוגע בו. התוצאה היא שבחודשים הקרובים אנחנו צפויים לפגוש בארץ מספר מרשים של דגמים חדשים. הנה החשובים והמעניינים שבהם.
BYD: יצרנית הענק הסינית תצרף להיצע בקיץ הקרוב את רכב הפנאי סיל U, מתחרה בטסלה מודל Y וביונדאי איוניק 5. בניגוד אליהן, הסיל U מבוסס על פלטפורמה מוסבת של דגם בנזין ותיק ולכן הוא פחות מודרני ממתחריו. אבל עם תג מחיר צפוי נמוך מ-200 אלף שקל, מרחב פנים נדיב, אבזור עשיר ונוחות נסיעה מרשימה, הוא בהחלט יכול להפוך ללהיט מקומי.
יחידת ההנעה כוללת מנוע קדמי בהספק של 218 כ"ס, לצד סוללות של 72 או 87 קוט"ש, עם טווח מוצהר של 420 ו-500 ק"מ בהתאמה. ההצלחה כמעט בטוחה.
אלפא רומיאו: הג'וניור (לשעבר מילאנו) הוא דגם חשמלי ראשון למותג האיטלקי, על בסיס פיג'ו 2008. עם מנוע קדמי המפיק 156 כ"ס או 240 כ"ס עם דיפרנציאל מוגבל החלקה בגרסת וולוצ'ה הספורטיבית. סוללת 54 קוט"ש תאפשר 400 ק"מ בין טעינות. למי שלא מעוניין בחשמל הוא יוצע גם גם בגרסת בנזין, בנפח 1.2 ליטר עם מערכת היברידית קלה המפיק 136 כ"ס. ההנעה קדמית עם תיבת 6 הילוכים כפולת מצמד. אצלנו הוא ינחת בסוף הרבעון השלישי.
אקספנג: במהלך הרבעון השלישי תשיק היצרנית הסינית דגם שלישי, הפעם רכב פנאי קומפקטי בשם G6, עם עיצוב דמוי קופה ומחיר - שלפחות בסין - נמוך בכ-10% מזה של אקספנג P7. עם הנעה אחורית (296 כ"ס) או כפולה (487 כ"ס), סוללות 66 או 87.5 קוט"ש וטווח נסיעה המחושב לכ-500 ק"מ בתקן מערבי. וגולת הכותרת: מערכת חשמל במתח גבוה (800 וולט) תאפשר קצב טעינה מרשים של 280 קילוואט.
ב.מ.וו: דור חדש ל-X2 יושק בקרוב וצפוי לשפר את הרושם הלא מאוד מוצלח שהותיר קודמו. הגרסה המסקרנת ביותר תהיה ה-iX2 החשמלי, שתתחרה באודי Q4 ספורטבק ובג'נסיס GV60. העיצוב מרשים מבעבר וגם מפרט הבטיחות הורחב, אך טווח הנסיעה הצנוע יחסית - 449 ק"מ - עלול להוות חסם בדרך להצלחה.
וולוו: היורש החשמלי ל-XC90 שהושק תחת השם EX90 יגיע אלינו בקיץ, שנה וחצי לאחר שנחשף. הוא ארוך ורחב מגרסת הבנזין המוחלפת ואף הוא מציע שבעה מושבים. הוא יוצע בשלוש גרסאות: עם הנעה אחורית ו-279 כ"ס, ועם הנעה כפולה ובחירה בין 408 ל-517 כ"ס. סוללות בקיבולת 104-111 קוט"ש מאפשרות טווח רשמי של כמעט 600 ק"מ, עם טעינה מהירה בקצב של 250 קילוואט.
טויוטה: אחרי לא פחות מ-15 שנה יוחלף בקיץ הקרוב הלנד קרוזר 150 המצליח בדור חדש לחלוטין, שזוכה לכינוי "250". הוא יתבסס כבעבר על שלדת סולם קשיחה שתאפשר לו להתחרות ברכבי שטח אמיתיים כמו ג'יפ רנגלר ופורד ברונקו, ויוצע עם אותו מנוע טורבו-דיזל, אך יהיה יקר בהרבה מקודמו.
יונדאי: דור חדש וחמישי לסנטה פה ינחת כאן במהלך הקיץ, לראשונה עם מנועי בנזין בלבד (רגיל והיברידי) וללא אופציית דיזל. הממדים גדלו, המראה קשוח בהרבה, ובעולם ישנה גם אפשרות לצמד מושבי קפטן גדולים בשורה השנייה.
מאזדה: ה-CX-60 הוצג כבר לפני שנתיים, אך רק השנה יגיע הנה. מדובר ברכב פנאי גדול מה-CX-5 אך קטן מה-CX-90, לראשונה במאזדה עם הנעה היברידית-נטענת. מנוע חשמלי ישולב עם מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר עם הספק כולל של 327 כ"ס. סוללת 17.8 קוט"ש מעניקה טווח חשמלי של 63 ק"מ.
מזראטי: הגרקלה, רכב הפנאי הקטן של היצרנית האיטלקייה, יקבל בקרוב גרסה חשמלית בשם "פולגורה" (מכת ברק). עם שני מנועים בהספק משולב של 557 כ"ס, זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות בדרך למהירות מרבית של 220 קמ"ש. סוללת 105 קוט"ש תספק טווח נסיעה שמגיע עד ל-500 ק"מ.
מרצדס: ברבעון הנוכחי תנחת כאן ה-CLE, מכונית קופה מרהיבה שמחליפה את גרסאות הקופה של ה-C קלאס וה-E קלאס. היא תוצע עם מנועי בנזין מוגדשים, 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (204 או 258 כ"ס) או 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (381 כ"ס). ברבעון השלישי עשויה לנחות כאן ה-EQG שטרם נחשפה - גרסה חשמלית לרכב השטח האייקוני G קלאס.
ניו: יצרנית החשמליות הסינית נחתה כאן לפני כחצי שנה עם דגמים בתמחור גבוה. הדגם הבא והחמישי במספר שיושק כאן נקרא EL6, רכב פנאי קומפקטי שיתחרה בטסלה מודל Y וביונדאי איוניק 5. מערכת ההנעה מייצרת 485 כ"ס, וטווח הנסיעה נע בין 400 ל-530 ק"מ. אין לנו עדיין מידע על המחיר, אך זול הוא לבטח לא יהיה.
סוזוקי: אצל היצרנית היפנית הקטנה לא ממהרים לאמץ חידושים טכנולוגיים, כך שהדור החדש של הסוויפט לא מביא בכנפיו בשורות יוצאות דופן. ומה בכל זאת? עיצוב מעודכן, מנוע 3 צילינדרים חדש (עדיין בנפח 1.2 ליטר עם 82 כ"ס), מסך מגע גדול יותר ומערכות בטיחות נוספות. מתי? לקראת חודש יוני.
סיטרואן: באירופה נולד בחודשים האחרונים דור חדש של מכוניות חשמליות קטנות וזולות, כתשובה אפשרית לשטף הסיני. ה-C3 החדשה היא חלק מהמגמה ותציע מראה של רכב פנאי עם מנוע חשמלי צנוע הספק (113 כ"ס) וסוללת 44 קוט"ש שתספק טווח נסיעה של 320 ק"מ בלבד. אצלנו ברבעון השלישי.
סמארט: במהלך הרבעון הנוכחי תנחת בישראל סמארט 3, אחות גדולה במעט לסמארט 1 המשווקת כאן. הפלטפורמה זהה וכך גם המנועים (428-272 כ"ס) והסוללה (66 קוט"ש), אך ה-3 מרווחת יותר ונהנית מעיצוב מושך עם מקדם גרר עדיף (0.27 לעומת 0.29). בהתאם, יהיה גם שיפור קל בטווח הנסיעה, עד 455 ק"מ.
פולסטאר: ה-3 יהיה דגם שני של מותג החשמליות מבית ג'ילי-וולוו. והוא מכוון גבוה יותר, ויתחרה בב.מ.וו iX ובאודי Q8 אי-טרון. המראה האגרסיבי מגובה בשני מנועים המפיקים יחד כ-500 כ"ס, וטווח הנסיעה המוצהר חוצה את רף 600 ק"מ. היכולת שלו להתחרות בעילית של מותגי היוקרה תהיה תלויה במחירו.
פולקסווגן: ה-ID.5, גרסת הקופה של ה-ID.4 המוכרת, נחשפה כבר לפני כשלוש שנים אך רק השנה תגיע לישראל לאחר שעברה מתיחת פנים. עם מנוע בהספק של 286 כ"ס, סוללת 77 קוט"ש וטווח נסיעה של יותר מ-550 ק"מ. העיצוב נאה במעט מה-ID.4, וזהו ההבדל העיקרי בין השתיים.
פורשה: החשמלי השני של פורשה יהיה דור חדש למקאן. עם מראה שרירי מבעבר והספקים שמתחילים ב-408 כ"ס ומטפסים עד ל-639 כ"ס עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות. הטווח המירבי חוצה את רף 600 הק"מ. וכך גם המחיר - שנע בין 665 ל-930 אלף שקל.
קיה: על בסיס הפלטפורמה החשמלית המוכרת יגיע בקרוב גם ה-EV9 - רכב פנאי גדול עם שבעה מושבים. הממדים גדולים בהרבה מאלו של הסורנטו המוכר, הספקי המנועים נעים בין 204 ל-385 כ"ס וטווח הנסיעה מגיע עד ל-540 ק"מ. כשאר דגמי הקונצרן הקוריאני המבוססים על הפלטפורמה, גם כאן מערכת חשמל במתח גבוה (800 וולט) תאפשר טעינה אולטרה מהירה (350 קילוואט). המחיר לא צפוי להיות זול וגרסאות בכירות עשויות לגרד את חצי מיליון השקלים.
שברולט: טנדר הקולורדו, אח קטן לסילברדו, ינחת כאן כמו בעבר רק בגרסת ZR2 קיצונית שתתחרה מול פורד ריינג'ר ראפטור. מנוע בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.7 ליטר יספק 310 כ"ס. יש גם מערכת מתלים עם בולמי זעזועים ייחודיים ומרווח גחון נדיב במיוחד.
בדרך מסין
אל 20 המותגים הסיניים שכבר נמכרים בישראל יצטרפו בחודשים הקרובים עוד כמה שמות. וכמו עם חלק מהמותגים שלמדנו להכיר, גם בין החדשים יש כאלה שמשתייכים לקונצרנים גדולים ויגיעו ארצה באמצעות היבואנים המרכזיים בשוק המקומי, לצד מותגים צעירים שיעשו כאן צעדים ראשונים באמצעות יבואנים קטנים יותר.
אחרי שפריסבי (לשעבר קרסו) הביאה ארצה את דגמי צ'רי שזכו להצלחה ניכרת, קבוצת כלמוביל תייבא את מותגי הבת של צ'רי - ג'אקו (Jaecoo) ואומודה (Omoda). הראשון ינחת כאן בחודשים הקרובים, עם רכב פנאי בשם J7 שמבוסס על צ'רי טיגו 7 המוכר. בשנה הבאה יגיעו גם רכבי פנאי גדולים יותר וגם יחידות הנעה היברידיות נטענות.
חברת הליסינג אלבר הודיעה לאחרונה על חתימת הסכם ליבוא של דגמי קונצרן באיק (Baic), אחד הוותיקים בסין. ההיצע של הקונצרן כולל דגמים חשמליים מודרניים של תת-המותג ארקפוקס (Arcfox), וכן דגמי בנזין ודיזל של תת-המותג "בייג'ינג" - שחלקם דומים לדגמים מוכרים מתוצרת ג'יפ האמריקאית. גם יבואנית הרכב EV Motors (המשווקת את דגמי JAC ו-LEVC) הצהירה כי ברשותה זיכיון ליבוא דגמי ארקפוקס. נמתין בסבלנות להכרעה בסוגיה.
יבואנית הרכב הדו-גלגלי מטרו מוטור, שמשווקת כאן מכוניות חשמליות מתוצרת ווייה וליפמוטור, הודיעה על חתימת הסכם יבוא עם קונצרן דונגפנג, מהגדולים ברפובליקה העממית. הקונצרן מאגד תחתיו כמה מותגים ובהם דונגפנג עצמו, אך גם וויה, M-הירו (M-Hero) המשווק גם כמנגשי (Mengshi), איולוס (Aeolus), אי-פאי (Eπ), נאמי (Nammi) ופורת'ינג (שמיוצג בישראל על ידי יבואנית אחרת, UMI). לפחות שלושה ממותגים אלו צפויים להגיע לישראל בעתיד הקרוב.
ברשימת השחקנים הקטנים יותר ניתן למנות את דאיון (Dayun), יצרנית חשמליות צעירה שהחלה את דרכה בייצור אופנועים ובהמשך עברה למשאיות. היבואנית תהיה קבוצת כדורי, המייבאת את דגמי סקייוול, וההיצע יכלול מכונית עירונית קטנה, סדאן יוקרתית וגדולה ורכב פנאי מהודר עם 7-6 מושבים.
גם נטע (Neta) אמורה להתחיל לפעול כאן בקרוב, באמצעות היבואנית בליליוס שעד לאחרונה שיווקה את דגמי איווייז. החברה הצעירה שנוסדה לפני עשור, תחל כאן את דרכה עם רכב פנאי קומפקטי שיתחרה ב-BYD אטו 3 ובג'ילי גיאומטרי C.
בחזרה למוסף הרכב
פורסם לראשונה ב- 19.04.24
למאמר זה התפרסמו 51 תגובות