דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רמזורים מבוססי בינה מלאכותית? "צריך לשים לב לסייבר"

Getting your Trinity Audio player ready...

למרות שבישראל אין יצור של מכוניות מאז ימי הסוסיתא, יש כיום לא מעט גופים שעובדים ממש כאן על העתיד של התחבורה.

בדיון השתתפו פרופ' דן בלומברג, סגן נשיא לפיתוח אזורי ותעשייתי באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ויושב ראש סוכנות החלל הישראלית; ליאת שחם, מנהלת מעבדת החדשנות "סיטיזון " לתחומי העיר החכמה; עדי גמליאל, סמנכ"ל חדשנות אסטרטגיה ו- ESG בנתיבי ישראל, החברה הלאומית לתשתיות בישראל; ואסתי פשין, סמנכ"לית ומנהלת מפעל הסייבר בתעשיה האווירית.

צפייה בתוכן רמזורים מבוססי בינה מלאכותית? "צריך לשים לב לסייבר"

"אנחנו מדינה קטנה והפתרונות של הוספת כבישים מוגבלים, צריך להסתכל על פתרונות חלופיים. צריך לראות איך עוברים מבקרת תנועה לניהול תנועה, בעזרת רמזורים אדפטיביים חכמים, שימוש בכלים של AI, וכמובן לשים לב לסייבר. אנחנו בשכונה בעייתית".

"היום כמעט 50% מהעלות של הרכב זה רכיבים ממוחשבים, סנסורים, בקרים, מסכים, והתשתיות גם הולכות בכיוון הזה. הרכב היום מרוצף בעשרות חיישנים שאוספים מידע על הסביבה, על האופן שבו הנהג נוהג, על הכבישים. הסנסורים האלה יכולים להיות מאוד מאוד משמעותיים כדי לשפר את הבטיחות של הרכב וכדי לשפר את האוטומציה, אבל אוטומציה גם מייצרת סיכון סייבר. הסיכון הזה רלוונטי ברכבים וגם בכבישים".

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה