דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

MG3 (בלעדי) - המלצה לאירופה: זהירות!

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: MG3 (דור 3)
  • מתחרים: טויוטה יאריס, פיג'ו 208, סקודה פאביה
  • מתי אצלנו: סוף 2024
  • מחיר משוער: 120 אלף שקל
  • בעד: ביצועים, נוחות נסיעה
  • נגד: בידוד רעשים, יכולת דינמית

לכל מקצוע יש מרצ'נדייז אופייני. אצל הרופא יש לוח שנה ומשקולת נייר עם מיתוג של חברות תרופות, הקבלן מסתובב לרוב ברכב מאובק עם תיק וכובע של חברות בנייה, ועל השולחן שלי במערכת אפשר למצוא בין היתר תיק גב עם לוגו של אודי, מחברות של מרצדס ויונדאי, מטרייה של סקודה, בקבוק מים של לנד רובר, כוס תרמית של פיג'ו, עט של ג'ילי ועוד אחד של מיצובישי. וסליחה משאר המותגים ששלחו לי לוחות שנה.

אם נקפוץ לביקור אצל הקולגות שלנו בסין, כנראה נגלה שכמה מהם כבר הספיקו לקבל לכבוד החגים את הספלים החדשים של MG - שעליהם מוטבע בצד האחד לוגו המותג, ובצד השני מודפס בחגיגיות המספר "38.1". למרות התבנית המוכרת, לא מדובר במרחק שרצים לובשי הטייטס במטה החברה ביום החופשי, וגם לא במעלות החום שנמדדו לבנו של מייסד המותג ביום הראשון של החזרה ללימודים.

38.1 הוא שיעור המס החדש שהטילה לאחרונה אירופה על מכוניות חשמליות מתוצרת MG. זהו השיעור הגבוה ביותר האפשרי, לטענת האירופים בשל "חוסר שיתוף פעולה" בחקירות שניהל האיחוד בנוגע לסובסידיות הממשלתיות מהן נהנו עד עכשיו היצרנים הסיניים.

הצעד הזה של האירופים - שאמור להדוף את האיום הסיני על המפעלים העצומים שנמצאים ביבשת הישנה - נתפס במסדרונות MG כלא יותר מדחקה. זאת מכיוון ש-MG אמנם הנחיתה כבר באירופה כמה דגמים חשמליים, אחד מהם אפילו הפך ללהיט מכירות בקטגוריה שבה מתמודדת לא אחרת מאשר פולקסווגן גולף.

ציפיות גבוהות

התכניות של הסינים לאירופה לא ממוקדות דווקא בחשמל. בשנה האחרונה הציגה MG שלושה דגמים המיועדים ליבשת הקלאסית: דורות חדשים ל-ZS ול-HS המוכרים והמשווקים אצלנו זה מכבר, לצד דור חדש לסופר מיני MG3. שלושתם היברידיים, מהסוג שעוקף באלגנטיות את עונש המכסים החדשים, אבל לטעמנו אמור להטריד לא פחות את היצרניות האירופיות. וגם אחת יפנית, אולי שמעתם עליה. טויוטה.

אם אתם מגרדים עכשיו בראש ומנסים להיזכר מהיכן אתם מכירים את שם הדגם הזה של הסינים, תרגישו בנוח. כי למרות שזהו כבר דור שלישי ל-MG3, הוא לא ממש מוכר אצלנו. הדור הראשון שהוצג ב-2008, התבסס על רובר 25 עתיקה ושווק למרבה השמחה רק בסין; הדור השני היה מעט מודרני יותר, הוצג ב-2011 והגיע לאירופה ואפילו לישראל, אך רק עם תיבת הילוכים ידנית שלא ממש קסמה לשוק כאן. לא פחות מ-13 שנה חלפו עד ש-MG חשפה דור שלישי בשושלת, במעמד המחייב של תערוכת ז'נבה.

ומכיוון ש-MG של היום זו לא MG של פעם, הציפיות מה-3 החדשה גבוהות יותר מפסגת המון בלאן. אחרי הכל, באירופה היא צריכה להתמודד בקטגוריה מקומית מובהקת מול מתחרות מצוינות כמו פיג'ו 208, סקודה פאביה ורנו קליאו, וגם מול טויוטה יאריס, מכונית שתוכננה עבור אירופה ומיוצרת על אדמתה.

איך היא נראית? לא רע בכלל, גם אם לא מושכת מבטים כפי שהיו הקליאו או ה-208 בשעתן. יחידות התאורה הצרות בחזית מזכירות את אלו של ה-4 החשמלית, מה שאי אפשר כמובן להגיד על הסבכה הגדולה. מהצד ומאחור הקווים הם של סופר מיני קלאסית, כזאת שתשתלב בקלות בכל עיר אירופית ותרגיש שם הכי בבית בעולם.

סביבת הנהג מוכרת לכל מי שנהג ב-4. עם לוח מחוונים דיגיטלי צנוע ("7) לצד מסך מגע מרכזי ("10.25). וגם סוללת מתגים פיזיים שהופכת את התפעול לידידותי מהמקובל במכוניות מתוצרת סין. נחמד למדי, חוץ מהצורך המתיש לצאת ממסך הקישוריות (אנדרואיד או אפל) כדי לתפעל את יתר הפקדים, בהם מערכת המיזוג.

ובכלל, למרות ש-MG הגיעה לאירופה בגלגולה הנוכחי רק ב-2019, הוותק שהיא צברה כאן גדול פי כמה מכל יצרנית סינית אחרת. זה ניכר בגישה העניינית של תא הנוסעים שנקי מהצטעצעות מיותרת, ועל כן הוא גורם לכל נהג להרגיש בנוח, בתוך דקות ספורות. המושב נוח למדי, היצע תאי האחסון נדיב ואיכות החומרים - הגם שאינה מציבה רף גבוה חדש - לא נופלת מהמקובל בקטגוריה. ועדיין, צבעים בהירים יותר היו מתקבלים בשמחה.

יש עוד כוח

בהשוואה לטויוטה יאריס המתחרה, ה-3 גדולה בכל ממד, עם יתרון משמעותי של 17 ס"מ לאורך (411 ס"מ) ו-5 ס"מ לרוחב (180 ס"מ), כאשר בבסיס הגלגלים הפער קטן יחסית (ס"מ אחד בלבד לטובת הסינית, 257 ס"מ). כל זה לא הופך את ה-MG הקטנה למכונית שמיועדת להסעת משפחה - מדובר עדיין בסופר מיני לכל דבר ועניין - אך לילדים וגם למבוגרים יהיה נעים יותר לנסוע במושב האחורי שלה, שגם מציע פתחי מיזוג נפרדים ונדירים בקטגוריה, וצמד שקעי USB. לתא המטען נפח סביר של 293 ליטר.

רכב המבחן הגיע ברמת האבזור הגבוהה מתוך השלוש שמוצעות באירופה, עם מפרט הכולל מצלמות היקפיות, מפתח חכם, ריפודים דמויי עור וגם חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

בניגוד לנורמות המקובלות במערכות ההיברידיות, יחידת ההנעה של ה-3 לא מקריבה את הביצועים על מזבח צריכת הדלק. היא כוללת מנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, בהספק של 102 כ"ס, הפועל במחזור אטקינסון ומשיג ניצולת תרמית מצוינת של 41%. לצידו פועל מנוע חשמלי עם 136 כ"ס - גבוה ב-70%(!) מהספק המנוע החשמלי ביאריס ההיברידית - ויחד מניבים השניים לא פחות מ-195 כ"ס. במכונית קטנה חסרת יומרות ספורטיביות, כן?

רגע לפני שנגיע לביצועים, חשוב לומר שלמנוע חשמלי חזק יש עוד יתרון חשוב - הוא מסוגל להניע את הרכב בכוחות עצמו גם במהירויות גבוהות. ואכן, כל עוד מחשב הרכב הצליח לאגור מספיק חשמל בסוללות הקטנות (1.83 קוט"ש), נסענו רק בכוח חשמל גם במהירות תלת ספרתית למשך מספר דקות.

מנוע הבנזין מסוגל לפעול בטור לצד המנוע החשמלי, כגנרטור לטעינת הסוללות או באופן ישיר לטובת ההנעה, וגם במקביל למנוע החשמלי, כאשר השניים מחוברים ישירות לגלגלים הקדמיים. ומכיוון שכך, תיבת ההילוכים האוטומטית מסתפקת בשלושה יחסי העברה, בלי לשלם על כך בנהיגה בסל"ד שאינו מתאים לתנאי הדרך.

מבחן בגרות

וכן, יש גם ביצועים לא רעים, עם 8 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש. מרשים אבל לא מרגש כפי שניתן היה לקוות מסופר מיני עם הספק כזה. הכוח נבנה בהדרגה, לא יורד לגלגלים באופן מיידי כמו בדגמים חשמליים ובטח שלא בועט בגב כמו בדגמי הוט האצ' עם הספקים דומים. דווקא תאוצות הביניים מרשימות יותר, עם 5 שניות מ-80 ל-120 קמ"ש. בצד השני של המטבע, יחידת ההנעה הזו משיגה צריכת דלק מוצהרת של 22.7 ק"מ לליטר, נתון שנחות רק במעט מזה של הטויוטה המתחרה. נצטרך לאמת אותו במבחן על כבישים מקומיים.

דוגמה נוספת לבגרות שמפגינה MG היא בבחירת החישוקים הצנועה, "16 בלבד המאפשרים ל-3 להיות לא רק חסכונית יותר, אלא גם נוחה באופן יחסי על מרבית הכבישים בעיר, כולל כפרים פחות מתוחזקים בחבל נורמנדי. הנוחות טובה גם במהירויות גבוהות, אך שם נחשפים לבידוד רעשים פחות מוצלח.

מהעבר השני, כיול מתלים רך יחסית אחראי על תנועות מרכב המורגשות תחת עומס, ויחד עם הגה קל מדי ומיעוט תחושות, ה-3 לא נראית כמי שמסוגלת - או מעוניינת - ליישר קו עם היכולת הדינמית הגבוהה יחסית בסגמנט הסופר מיני של המתחרות האירופאיות. לכמה מהלקוחות בישראל זה יפריע? למעטים, אם בכלל, שכן בסופו של דבר התחושה מאחורי ההגה בטוחה וצפויה.

המחיר יקבע

יבואנית MG לא יכולה הייתה לבקש תזמון טוב יותר עבור מכונית מסוגה של ה-3. שכן סגמנט הסופר מיני כאן הולך ומצטמצם, וכולל לא מעט דגמים מיושנים (סיאט איביזה, מאזדה 2), יקרים (טויוטה יאריס, הונדה ג'אז) וכאלה שפשוט הפסיקו להימכר בישראל, בגלל החרם שהטיל ארדואן על התוצרת הטורקית (יונדאי i20, רנו קליאו) או משיקולי כדאיות (פולקסווגן פולו).

או בקיצור, למרות שאינה מכוונת לקצה הגבוה של סקאלת הקטגוריה, ה-MG3 פוגעת בול בפוני של שוק הרכב המקומי. במידה רבה, כפי שהייתה ה-ZS בזמנה, אולי פורצת הדרך הגדולה של תוצרת סין בישראל.

אנשי היבואנית שומרים בינתיים את קלפי התמחור קרוב לחזה, אך אם יצמידו  לה תג מחיר אטרקטיבי, נניח 120 אלף שקלים או אפילו קצת פחות, היא עשויה להפוך ללהיט. ואולי אף לשבור, לראשונה מזה עשור, את השליטה של טויוטה בזירת הקטנות היברידיות.

  • מנוע: 4 צילינדרים, בנזין, 1.5 ליטר וחשמל
  • הספק מנוע בנזין: 102 כ"ס ב-6,000 סל"ד
  • מומנט מנוע בנזין: 13 קג"מ ב-4,500 סל"ד
  • הספק / מומנט מנוע חשמלי: 136 כ"ס / 25.5 קג"מ
  • הספק משולב: 195 כ"ס
  • תמסורת: 3 הילוכים אוטומטית, הנעה קדמית
  • אורך: 411.3 ס"מ
  • רוחב: 179.7 ס"מ
  • גובה: 150.2 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 257 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,308 ק"ג
  • נפח תא מטען: 293 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 8 שניות, 170 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 22.7 ק"מ לליטר, 100 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחנה
  • מחיר משוער: 120 אלף שקל

פורסם לראשונה ב- 01.10.24

למאמר זה התפרסמו 37 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. קניבליזם 
    צדיק ורע לו, 02-10-2024

    יבואן MG (לובינסקי) הוא זה שמחזיק באמתחתו את הפורטופיליו הרחב ביותר של סופר מיני: 208, C3, וקורסה. אם כבר יהיה כאן קניבליזם

    סגור תגובה

  • 2. תביא שניים!  
    יונקפוץ, 02-10-2024

    סינים...

    סגור תגובה

  • 3. לא יפה עד מכוערת 
    יואב, 03-10-2024

    לא יפה עד מכוערת

    סגור תגובה

  • 4. עדיין בדרך 
    מרקו, 03-10-2024

    איך אפשר להשוות …אנשים שקונים טויוטה מעריכים אמינות שמירת ערך ומוניטין ! לא סתם טויוטה מקום ראשון במכירות עולמיות , אנשים שקונים אירופיות מעריכים אחיזת כביש היגוי ונוחות נסיעה בקטגוריית שמירת ערך התשובה לא ידועה עם רכבים מסין בנושא אמינות? בטח שאנחנו מדברים על היברידי שונה מהרגיל … בניהוג נוחות נסיעה ואחיזת כביש אפשר להבין שהיא לא בטופ
    אישית אם הפער הוא לא 20000 שקלים לא הייתי שוקל אותה אבל לשוק הליסינג יש מכונית חדשה

    סגור תגובה

  • 5. הימור 
    מני, 03-10-2024

    רכב סיני שעובד בסלד גבוה. אפילו במונחים ישראלים כל שקל מעל למאה אלף הופך דבר כזה ללא כדאי, אמינות? נו באמת.

    סגור תגובה

  • 6. למגיבים 4 ו5 
    קצת צניעות, 08-10-2024

    רכשתי ג׳ילי לפני כשנתיים, הערך של הרכב נשמר ולהערכתי יעלה בתקופה הקרובה בשל עליית המס, חסך לי עשרות אלפי שקלים על דלק. מבחינת אמינות הוא בסדר (למרות שיש באגים קטנים בעיקר במולטימדיה) ברמת הנוחות הוא מעולה.
    כך שלא ברור העניין עם ההשמצות!

    סגור תגובה

  • 7. רק לא צרפתיות. 
    שי.ע, 08-10-2024

    כל אופציה בשביל התחרות זה מבורך.

    סגור תגובה

  • 8. מי קונה את הזבל הזה? 
    חבוב, 08-10-2024

    זה לא ראוי לשם מכונית, כמו שאר המתחרות בסגמנט.
    תראו איך זה נראה, איך זה בנוי, מי קונה את זה? זה מתאים להודו, לא ישראל

    סגור תגובה

  • 9. החכם והטיפש 
    דידי, 08-10-2024

    יש 2 סוגים של אנשים -טפשים שמגיבים לרכב סיני שמעולם לא היה להם. חכמים, שאינם מגיבים על רכב שלא היה להם. מי שהיה לו או יש לו רכב סיני כבר יודע - מדובר ברכב אמין, בטיחותי, מאובזר ושומר על מחיר. בעוד 5 שנים, לכל היותר 10 -כולם כאן ייקנו רק סיני - גם החכמים וגם הטפשים.

    סגור תגובה

  • 10. השירות של לובינסקי רע עד זוועה 
    מני, 08-10-2024

    ה-MG. 4 נחמדה ולא יותר, מגוחך לקשור סופרלטיבים למכוניות שהדברים הכי בסיסיים בהן אינו קיים כמו אור בתקרה, מזגן מאחור, אור בבגאז מגב אחורי וכו'

    סגור תגובה

  • 11. להתרחק מ mg (לת)
    אין שירות ממליץ להתרחק מחברה זו, 08-10-2024

  • 12. תמחור ישראלי 
    אבי, 08-10-2024

    גם אם המחיר יהיה באזור ה 120 אלף, זה בטח יהיה לדגם הנחות מבחינת גימור ולדגם שנבדק זה יהיה עוד סכום משמעותי

    סגור תגובה

  • 13. לא תודה. במחיר הזה מעדיף את מאזדה 2 "המיושנת" 
    זיו, 08-10-2024

    אמינות מעל הכל גם לפני קצת חיסכון בדלק.

    סגור תגובה

  • 14. עוד פחית סינית. לא נמאס לכם? 
    רק לא מלוכסן, 08-10-2024

    במחיר הזה אעדיף תוצרת VAG יד שניה.

    סגור תגובה

  • 15. מי קונה סינית משנת דגם ראשונה? 
    אור, 08-10-2024

    סביר שלא יהיה 120,000, אלא 140 או 150 אלף. וזה כבר לא מחיר של סופר מיני...

    סגור תגובה

  • 16. האירופאים לא מובוהלים 
    מלניה, 08-10-2024

    הרכבים מסין מסובסדים ע״י הממשלה הסינית ובנוסף הסינים משחקים עם מטבע שלהם כדי להיות זולים בשוק האירופי, מה שאומר שאין תחרות הוגנת בין הרכבים האירופאים לרכבים הסינים.
    את זה הם יתקנו והסינים בתגובה יפתחו מפעלים באירופה וזה כבר יגרום לתחרות הוגנת

    סגור תגובה

  • 17. לא לקנות אן שירות  
    בר, 08-10-2024

    אן שירות אן למי לפנות תנסו לגלות מי מנכל לובינסקי אן טלפון אן אפשרות להסיג אותו
    תתרחקו מלובנסקי בעיקר מ MG

    סגור תגובה

  • 18. מטילים מכסים? הטילים באים 
    אבו עלי , 08-10-2024

    האירופאים מ"טילים" מכסים? חשבתי שרק בישראל יש "טילים" ...כותרת משנה מצחיקה

    סגור תגובה

  • 19. נעם, תקרא מה שכתבת 
    אבו פאני, 08-10-2024


    בזמן ש*האירופים המבוהלים מטילים* מכסים על...חשבתי לרגע שיש טילים על אירופה!

    סגור תגובה

  • 20. MG3 (בלעדי) - המלצה לאירופה: זהירות! 
    DANY_FROM_TORONTO, 08-10-2024

    האיחוד האירופי (EU) הטיל מכסים על כלי רכב חשמליים (EVS) מסין. התעריפים נעים בין 7.8% ל-35.3%, תלוי ביצרן. הנה פירוט. BYD (טסלה) 7.8%. ג'ילי: 10.5%. SAIC (כולל MG): 35.3%.
    נועם ריין לא צודק כשהוא אומר שהמס הוא 38.1% על MG אז הוא לא יודע מה הוא כותב. זו הפעם השנייה שאני מוצא טעויות במאמרים על מכוניות. הטעות הראשונה הייתה של ניר בן זקן במאמר.
    יש מס של 100% על מכוניות חשמליות בארה"ב וקנדה. שתי המדינות לא רוצות שמכוניות סיניות יתחרו עם יצרנים אחרים.

    סגור תגובה

  • 21. חישוקי "16 הם צנועים?? 
    אילן, 08-10-2024

    אולי בטירוף המטורלל של העשור האחרון. אובייקטיבית - למכונית כזו אין צורך בחישוקים גדולים מ-"14.

    סגור תגובה

  • 22. או דני - הוא חזר להתנהגות המגעילה שלו 
    ארנון, 08-10-2024

    כמובן אתה יודע הכי טוב, והכתבים לא מבינים כלום ... מגעיל מתנשא!
    אז אתה טועה פעמיים - המס על MG שהוטל ביולי הוא 38% - כמו שאמר הכתב.
    טעות שניה שלך שהיה כבר מס של 10% אז המס הכללי הוא 48%.

    העיקר ללכלך על אחרים...אנחנו בקנדה יותר טובים...מגעיל!

    https://www.digitimes.com/news/a20240709PD216/eu-tariff-china-ev-mg-motor.html

    סגור תגובה

  • 23. חבל''ז 
    רו, 08-10-2024

    אם אין בידוד רעשים ויכולת דינמית הרכב מבחינתי שרוף !

    סגור תגובה

  • 24. מי זה דני - חוזר על אותה התנהגות מפורום אחר 
    יותם, 08-10-2024

    מתגובה של RAZA.
    ודני אומר שכולם אהבו אותו והוא הפסיק כי לא היה לו זמן ולא בגלל שחסמו אותו, או משהו דומה, לא זוכר

    לטובת הקהל ותזכורת לדני - מה אמרו עליך קוראים במדור האוכל של YNET ב 2011 לפני שהעיפו אותך.
    חלק קטן מעשרות התגובות.

    חסכון בתגובות - העתק והדבק.


    אני בשוק, אני בהלם, אני המומה
    עלק אלכס (26.03.11)
    ...שנותנים במה לאיש הדוחה, הקטנוני, הפתטי והטרחן הזה, שכל ייעודו להפיץ שנאה ורוע בעולם. פעם אחד פעם, בעקשנות שגובלת באובססיה מטורפת, הוא קוטל מתכונים ומציע גרסאות מתקדמות בהתנשאות.
    ועוד משהו: הצילום של עוגת התפוזים מעורר בחילה! איחס!

    דני - אתה והעוגות שלך דוחים
    אלעד (27.03.11)
    קצת קשה להחליט מה דוחה יותר - העוגות המזעזעות שמופיעות פה בכתבה, או אתה בהתנסחות המגעילה שלך בכל התגובות
    בהחלט מגיע לך את כתר הטוקבקיטסט הדוחה ביותר
    אולי יש קשר בין האוכל הדוחה שלך להתנהגות הדוחה שלך,
    ותרד קצת מהסוס הגבוה שאתה יושב עליו, ותלמד לקבל גם ביקורת מאנשים
    במיוחד כאשר אתה מבקר ללא הרף בצורה גסה ביותר.
    וכמו שכתבת פה למישהו - אם לא מוצא חן בעיניך העוגות עתירות הקלוריות ועתירות הטעם שמופיעות במדור - אז אל תיכנס ואל תגיב.



    התגובות שלו למתכונים של אחרים תמיד מעליבות
    ואתם נותנים לו במה (27.03.11)
    כלומר האיש הזה, שרק מעליב כל שף שנותן כאן מתכונים טובים, מקבל פרס על התנהגותו הבהמית.
    סימן שצריך לקרוא אתכם פחות.


    מסכימה מסכימה מסכימה
    (27.03.11)
    הוצאת לי את המלים מהפה.
    אם ynet מעוניינים לרענן את המדור או להביא דברים שונים מדי פעם, שישבו וישברו את הראש איך לעשות דברים חדשים, מקוריים, לא בנאליים וכד'. לתת לביריון של המדור פרס על בהמיותו, זו לא "קוליות" ולא סובלנות לדיעות אחרות ולא פתיחות מחשבתית, זו פשוט טיפשות.
    שלא לדבר על חוסר הקולגיאליות המינימלית כלפי השפים הקבועים שהופיעו והשקיעו פה ודני טורונטו העליב אותם והשתלח בהם בגסות פעם אחר פעם.
    ובדיוק כמו שנכתב מעליי, אם אתם לא תכבדו את עצמכם, כותביכם וקוראיכם - המדור הזה ייהרס ולא יישארו לכם קוראים.


    היום זה החג של דני מתוך 157 תגובות ,לפחות 100 תגובות שלו!!
    עזרא (26.03.11)
    תגידו בטונטו אין הפרשי שעות?
    הלך לך כל הלילה ?
    כמה תגובות ,איזה חריצות!! הייתי שוכר אותך לעבודה בדואר


    דני-אתה חולה
    צר לי, לכו לטיפול (26.03.11)
    מצטערת, אבל אתה שטוף מוח.
    אתה מקפיד לא להוסיף את קורטוב המלח המסכן, אבל אתה משתמש בקמח לבן.
    "לדעתך" יש רעילם בתבניות סיליקון: אז א'- דעתך לא קובעת. ב'- מה נראה לך, שהתבניות הרגילות לא עשויות מאיזה חומר שאולי מכיל חומרים רעילים? הרי הן נשרטות ומי יודע מה הן מפרישות...
    יוגורט 2 אחוז חובה, אבל חמאה זה סבבה?
    יש לי מילה אחת בשבילך- OCD
    י/ש טיפולים מדהימים היום.
    לך תשתחרר.
    ואם לא בא לך לטפל בעצמך- אז לפחות תעשן משהו- אולי תירגע קצת..


    כל היורדים, תעשו טובה - עובדה שאתם פה, באתר ישראלי...
    חבורה של פתטים אתם (27.03.11)
    מקשקשים על כמה הישראלים נוראיים, אבל נכנסים לאתרים ישראלים שוב ושוב. לא מתאים לכם האופי הישראלי - אז תיכנסו בבקשה לאתרים בארצות אליהן ירדתם ועזבו אותנו בשקט.


    דני - הגיע הזמן שתקלוט שאתה לא מלך החכמים
    ההתנשאות שלך דוחה (26.03.11)
    ואתה לא תקבע לאף אחד מה הגיוני לאכול ומה לא
    אתה מתנשא על כולם וזה דוחה! דוחה כמו חלק מהמאכלים שלך
    למה פשוט שלא תיגש לחנות בעלי חיים ותקנה תערובת לציפורים?
    לפי החומרים בהם אתה משתמש זה ממש מתאים לך
    אז אתה תמשיך בקו המחשבה ה"הגיוני" שלך ותן לאחרים להמשיך לאכול אוכל של בני אדם, גם אם הוא משמין
    בנתיים מה שבטוח שהאוכל ה"בריא וההגיוני" שלך רק גורם לך להיות אחד מהאנשים הכי דוחים וזה מתבטא בכל התגובות שלך גם פה ובעיקר בתגובות למתכונים אחרים

    סגור תגובה

  • 25. MG3 (בלעדי) - המלצה לאירופה: זהירות! 
    DANY_FROM_TORONTO, 09-10-2024

    22. אתה לא חכם. מה שכתבתי בתגובה שלי נכון. אני מצטט ממאמר באינטרנט וזו המציאות:
    האיחוד האירופי (EU) הטיל מכסים על כלי רכב חשמליים (EVS) מסין. התעריפים נעים בין 7.8% ל-35.3%, תלוי ביצרן. הנה פירוט. BYD (טסלה) 7.8%. גילי: 10.5%. SAIC (כולל MG): 35.3%.
    נועם ריין לא צודק אומר שהמס הוא 38.1% על MG אז הוא לא יודע מה הוא כותב.
    הקישור שלך לא תקין.
    לכן אתה ואחרים טועים כאשר אתם מאשימים אותי כי אתם לא מעודכנים כראוי. בעתיד לא אצדיק את התגובות שלי בהצגת קישורים.
    24. אני מה שאתה אומר וגם לא אכפת מה RAZA אומר.
    קרא את התשובה שלי לעיל ל-22 כי היא חלה עליך ועל שאר המגיבים החכמים... כמו שאומר הפתגם באנגלית: IT CONCERNS AND TOUCHES MY FOOT

    סגור תגובה

  • 26. באמת אדון לא חכם 
    ארנון, 09-10-2024

    והיכן ההוכחה שלך? כרגיל אין לך הוכחה ... וגם "אני לא אצרף קישורים" - כי אין לך קישורים להוכחות - אתה ממציא דברים!

    אתה טועה כרגיל ולא מודה בטעויות שלך.
    ועוד פעם מעליב את כתב הרכב רק כי אתה רוצה להיות צודק.

    גם מה שכתוב ב 24 מפורום האוכל הוא נכון!

    אתה מגעיל ומתנשא ולא מדייק "בעובדות".

    כמה דפוק אתה יכול להיות שכולם אומרים לך שאתה טועה ומקשקש ואתה ממשיך.
    כנראה אתה אוהב שאתה יוצא אפס

    סגור תגובה

  • 27. עזוב ארנון, דני הוא הבדיחה של הפורום. קשקשן, שקרן, טרול, דמנטי. אף אחד לא מתייחס למה שהוא כותב (לת)
    גנדי , 09-10-2024

  • 28. יש את זה ביותר מכוער? 
    גיא, 09-10-2024

    רכב הפך לעול בימינו.
    תחבורה ציבורית למהלך השבוע ורכב מהנה לסוף השבוע.

    סגור תגובה

  • 29. לא מחליפה רכב 
    מור, 09-10-2024

    רכבי בן 7.5 שנים, מחיר מחירון היה אז 72K בלבד, אמין בטירוף ויעבוד אצלי עוד לפחות עשור, אציין בנוסף שקיבלתי אותו במתנה.

    סגור תגובה

  • 30. רשמת סיאט איביזה מיני מיושן 
    מ.מ, 09-10-2024

    יש לי איביזה סטייל 2022, רכב מעולה, ומכך מסיק שזאת כתבה ממומנת

    סגור תגובה

  • 31. 120 אלף בלבד 
    סנופי , 09-10-2024

    חזר זיר

    סגור תגובה

  • 32. Mg3 מנוע 1.5 ידנית מהחברה 
    דדד, 09-10-2024

    הייתה עולה 40 אלף חדשה!!!! לפני 10 שנים!!!
    עכשיו הקטנה הזאת עולה 120 אלף????? עלמה ??????

    סגור תגובה

  • 33. שכרתי אחת כזאת באירופה 
    גילי, 09-10-2024

    אולי הרכב הגרוע ביותר שנסעתי עליו. הכול ברמה נמוכה, החל מהתצוגה, המצלמות, הכיסאות. האוטו לא סוחב ומרגישים את הכביש קשות. תתרחקו!!

    סגור תגובה

  • 34. אוטו מזעזע 
    אורן, 10-10-2024

    נהגתי ב-MG שכורה חדשה הקיץ בסלובקיה. הרכב רועש, מושבים דמויי עור רותחים בשמש, המערכת מאבדת קשר עם הטלפון למרות הכבל ואז חייבים לכבות מנוע כדי שתתעורר, הוויז צובר עיכוב ברמה שבין הדיבור והמפה יש כבר כמה קילומטרים, בקושי סוחב בעליות גם כשהוא לא מלא ועמוס, ושותה הרבה דלק יחסית לזה שהוא היברידי.

    לא מתקרב לזה עם מקל.

    סגור תגובה

  • 35. MG3 
    שלמה, 14-10-2024

    לכל אלו שפוחדים מרכב סיני, מבחינה פוליטית, אפשר להסביר מדוע ניתן לפחד מהם, מבחינה הנדסית, רוב היצרנים באירופה יכולים ללמוד מהם שיעור...
    ולא, אין לי רכב סיני, ואפילו לא רכב היברידי או חשמלי

    סגור תגובה

  • 36. ת'אמת ... לא עולה על רכב סיני גם אם יתנו אותו בחינם. לא סתם הם לא מציגים מבחני בטיחות. לא סתם ולא במקרה 
    ג'ק, 16-11-2024

    ת'אמת ... לא עולה על רכב סיני גם אם יתנו אותו בחינם. לא סתם הם לא מציגים מבחני בטיחות. לא סתם ולא במקרה...

    סגור תגובה

  • 37. HJFC 
    הפטיש והמגל, 24-11-2024

    רק הפועל!!!!!!!!!

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה