דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יד שנייה: רכבי פנאי לשבעה נוסעים במחיר סביר

Getting your Trinity Audio player ready...

ילדים זה שמחה? אם תשאלו את הישראלים, אפשר להחליף את סימן השאלה בסימן קריאה מהדהד. ממוצע הילדים במשפחה הישראלית הוא מהגבוהים במדינות המערב, כאשר באחת מכל חמש משפחות יש ארבעה ילדים או יותר.

סקודה קודיאק מיצובישי אאוטלנדר ניסאן אקסטרייל

עבור עשרות אלפי המשפחות האלו, מכונית עם שבעה מקומות ישיבה היא צורך הכרחי, כמו גם עבור רבים אחרים שמצרפים לנסיעה על בסיס קבוע עוד כמה אורחים. סבתא, ילדים של שכנים, נכדים.

אבל מכיוון שמחיר רכב חדש עם מקום לשבעה מתחיל ב-200 אלף שקל, יד שניה היא האפשרות היחידה עבור מרבית המשפחות. וזו לא אפשרות רעה, כפי שנסביר בעזרת שבעה דגמים פופולריים מקטגוריות הפנאי.

מיצובישי אאוטלנדר

  • מחירון: 96 אלף שקל ל-2018
  • מנוע: 4 צילינדרים, בנזין, 2.0 ליטר, 150 כ"ס
  • תמסורת: רציפה, הנעה קדמית
  • בעד: נוחות עירונית, צריכת דלק, מוניטין אמינות
  • נגד: עיצוב פנים, נוחות בין עירונית, התנהגות כביש, יחידת הנעה
  • חשוב לבדוק: להימנע ממכוניות עם שורה 3 בהתקנה מקומית

עם למעלה מ-50 אלף יחידות שנמכרו כאן, האאוטלנדר נחשב כבר שנים ללהיט בקרב משפחות מרובות ילדים. למרות איכות נסיעה פושרת בהשוואה למתחריו האירופים, פועל יוצא של הפלטפורמה הוותיקה, ובגלל מחיר נגיש, מוניטין אמינות מצוין וצריכת דלק צנועה יחסית.

במהלך השנים עבר האאוטלנדר מספר מתיחות פנים ועדכונים, בסוף 2017 נוספו מערכות בטיחות אקטיביות ובסוף 2018 הותקנו פתחי מיזוג אחוריים מאוד חשובים בתנאי האקלים המקומי, וניכר גם שיפור מבורך בנוחות הנסיעה.

ניסאן אקסטרייל

  • מחירון: מ-92 אלף שקל ל-2018
  • מנוע: 4 צילינדרים, טורבו-דיזל, 1.6 ליטר, 130 כ"ס
  • תמסורת: רציפה, הנעה קדמית
  • בעד: מראה, אבזור, צריכת דלק בדיזל
  • נגד: מרווח, תא מטען, תיבת הילוכים בבנזין
  • חשוב לבדוק: נקישות מהמתלים הקדמיים

ניסאן אקסטרייל זכה להצלחה ניכרת בארה"ב (שם הוא מכונה "רוג") אך אצלנו הוא שימש כינור שלישי לאאוטלנדר ולקודיאק. העיצוב אגרסיבי ומרשים, רשימת האבזור עשירה בגרסאות הבכירות, איכות הנסיעה טובה בסך הכל. מנוע הדיזל חסכוני בצריכה, אך גם חלש ורועש. מנוע הבנזין חזק משמעותית, אך משודך לתיבת הילוכים מחוספסת וצריכת הדלק שלו גבוהה יותר. החיסרון העיקרי שלו הוא מרחב מחיה צנוע לנוסעים מאחור, הן בשורה השנייה והן בשלישית.

סקודה קודיאק

  • מחירון: מ-83 אלף שקל ל-2017
  • מנוע: 4 צילינדרים, טורבו-בנזין, 1.4 ליטר, 150 כ"ס
  • תמסורת: 7 הילוכים כפולת מצמד, הנעה קדמית
  • בעד: שימושיות משפחתית, איכות נסיעה
  • נגד: יקר לאחזקה
  • חשוב לבדוק: תקינות תיבת הילוכים, משאבת מים

הקודיאק, רכב הפנאי הגדול של סקודה, נחשב ובצדק לטוב ביותר בקטגוריה. עם תא הנוסעים האיכותי המרווח והשימושי ביותר, לצד איכות נסיעה גבוהה וביצועים טובים. מחירו אינו נמוך, אך מתחת ל-100 אלף שקלים תוכלו למצוא את הגרסה עם מנוע הבנזין הבסיסי בהיצע.

גרסאות הדיזל נדירות יותר וחסכוניות בדלק, בעוד מנועי הבנזין החזקים מציעים ביצועים מרשימים, אך אלו אחראים לצריכת דלק גבוהה. הביקוש האינטנסיבי גורם לכך שבמקרים רבים המחיר בפועל גבוה ממחיר המחירון. חשוב להזכיר שמערכת ההנעה המתקדמת מחייבת שגרת טיפולים קפדנית.

פיג'ו 5008

  • מחירון: מ-81 אלף ל-2019
  • מנוע: 4 צילינדרים, טורבו-דיזל, 1.5 ליטר, 130 כ"ס
  • תמסורת: 8 הילוכים אוטומטית, הנעה קדמית
  • בעד: סביבת נהג, שורה 2, איכות נסיעה
  • נגד: הנדסת אנוש, תא מטען
  • חשוב לבדוק: מנגנון הזזה וקיפול מושבים אחוריים, מסך מגע

עם ה-5008, פיג'ו היא מהאחרונות להצטרף לקטגוריה, על בסיס ה-3008 עטור השבחים. בדומה לאחיו הקטן, גם הוא נהנה מסביבת נהג מודרנית ומאיכות נסיעה גבוהה, בעוד בשורה השנייה יש שלושה מושבים שמתכווננים בנפרד על מסילות - יתרון משמעותי עבור מי שיתקין שם מושבי בטיחות לדור הצעיר. מנגד, השורה השלישית צפופה יחסית וגם תא המטען קטן.

בתחילת 2019 עידכנה היצרנית את מנועי הבנזין (עם ביצועים טובים למדי) והדיזל (חסכוני ואמין) ואת תיבת ההילוכים. ממנוע 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר כדאי להימנע בגלל ביצועים פושרים ובעיקר בעיות אמינות.

יונדאי סנטה פה

  • מחירון: מ-97 אלף שקל ל-2018
  • מנוע: 4 צילינדרים, בנזין, 2.4 ליטר, 192 כ"ס
  • תמסורת: 6 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
  • בעד: אבזור, נוחות נסיעה, מנוע דיזל, הנעה כפולה
  • נגד: צריכת דלק וביצועים (במנוע בנזין), אין מערכות בטיחות אקטיביות
  • חשוב לבדוק: תקינות הנעה כפולה, 4 צמיגים זהים

הדור השלישי של יונדאי סנטה פה מציע מקום לשבעה, עם ממדים גדולים משל רכבי פנאי קומפקטיים ומרחב מחיה עדיף. העיצוב פונה יותר לכביש ומזכיר מיניוואן, אבל הנעה כפולה היא ציוד תקני ויש לו יכולת נסיעה גם מעבר לאספלט. מנוע הבנזין לא מבריק בביצועים או בצריכת הדלק, הדיזל מרשים יותר בשני הפרמטרים האלו, אבל תתקשו למצוא אחד עם קילומטראז' סביר. חיסרון משמעותי הוא היעדר מערכות בטיחות אקטיביות.

קיה סורנטו

  • מחירון: מ-77 אלף שקל ל-2017
  • מנוע: 4 צילינדרים, בנזין, 2.4 ליטר, 188 כ"ס
  • תמסורת: 6 הילוכים אוטומטית, הנעה קדמית
  • בעד: מרווח מאחור, נוחות נסיעה
  • נגד: צריכת דלק, ביצועים
  • חשוב לבדוק: תקינות כללית

הסורנטו, הוא אח כמעט תאום לסנטה פה, אבל ממדיו גדולים יותר ולכן יש לו יתרון משמעותי מבחינה זו, עם מרווח מחיה עדיף לנוסעים. בעיקר בשורה שלישית שתתאים גם למתבגרים ואפילו כוללת פתחי מיזוג יעודיים. מנוע הבנזין הוא הנפוץ ביותר וכמו ביונדאי, גם כאן הביצועים פושרים וצריכת הדלק גבוהה יחסית. מנוע הדיזל חזק וחסכוני יותר, אך באותן שנים הוא שווק במחיר גבוה משמעותית ולכן הוא נדיר בהרבה, ויקר יותר גם כיום. יתרון נוסף - לאחר מתיחת הפנים שעבר בסוף 2017 הוא מצויד במערכות בטיחות אקטיביות כציוד תקני. מומלץ לא לוותר עליהן אם הדבר ניתן מבחינה כלכלית.

שברולט טראוורס

  • מחירון: מ-84 אלף שקל ל-2017
  • מנוע: V6, בנזין, 3.6 ליטר, 281 כ"ס
  • תמסורת: 6 הילוכים אוטומטית, הנעה קדמית או כפולה
  • בעד: מרחב פנימי, תא מטען, ביצועים
  • נגד: צריכת דלק, כושר תמרון, אין מערכות בטיחות אקטיביות
  • חשוב לבדוק: להימנע מהסבות גז, תקינות תיבת הילוכים

רכב הפנאי הענק נמכר כחדש במחירים גבוהים משמעותית מאלו של יתר הדגמים בכתבה, אך כמשומש הוא נסחר במחיר אטרקטיבי בהרבה. יתרונו העיקרי הוא בממדי XL המאפשרים את מרחב המחיה הנדיב ביותר ומקום לשמונה נוסעים או לשבעה עם צמד מושבי קפטן בשורה השנייה. גם תא המטען גדול למדי, אבל החיסרון הוא בתחושת נסיעה מגושמת בעיר ומחוצה לה.

בגרסאות הבסיס האבזור צנוע, נדיב בהרבה בגרסאות הבכירות, אך בכל מקרה הוא נטול מערכות בטיחות אקטיביות. מנוע בנזין גדול (V6 בנפח 3.6 ליטר) מספק ביצועים טובים וגם יכולת גרירה מרשימה, אך צריכת הדלק מופרזת.

קצת אחרת

נמאס לכם להיות חלק מעדר רכבי הפנאי על הכביש? זקוקים ליותר מרווח, יכולות נוספות, או פשוט נוסעים הרבה ורוצים לחסוך בהוצאות? קבלו עוד שלוש אפשרויות

לחובבי השטח: סאנגיונג רקסטון

הדור השני של הרקסטון נחשב לפשרה טובה, עבור מי שאוהב לטייל ורוצה לקחת איתו את כל המשפחה. עם איכות נסיעה טובה משמעותית מקודמו, ועם יכולת שטח גבוהה מרכבי פנאי הודות למכלולים חסונים כמו שלדת סולם, סרן חי מאחור והנעה כפולה אמיתית עם הילוך כוח.

יכולת העבירות שלו לא משתווה לטויוטה לנד קרוזר או מיצובישי פאג'רו, אבל בסכום המוגדר תוכלו לקנות קוריאני צעיר ורענן משמעותית בחמש עד עשר שנים בהשוואה ליפנים, ובשונה מהם הוא גם מצויד במערכות בטיחות אקטיביות. מנוע הטורבו-דיזל מספק ביצועים ראויים, אך בדגמים עם מערכת אוריאה אין גלגל חלופי.

לחסכנים: טויוטה פריוס+

טויוטה פריוס+

מכוניות חשמליות עם 7 מושבים נדירות גם בשוק הרכב החדש ולכן הן כמעט ולא קיימות כמשומשות. מי שחשוב לו החיסכון בצריכת הדלק יוכל לבחור בפריוס+ שמצויד במערכת הנעה היברידית המוכרת של טויוטה, הנחשבת לאחת הטובות מסוגה.

לצד זאת, הביצועים פושרים ותיבת ההילוכים מייצרת שאון רב של המנוע בעומס. נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית לא מבריקות. סביבת הנהג בסיסית ומיושנת, המרווח ראוי בשורה השנייה, אבל לא בשלישית.

קלאסי: קיה קרניבל

הקרניבל הוא שריד אחרון כמעט לקטגוריית המיניוואנים, עם מראה מגושם והרבה פחות קרבי מרכבי הפנאי, אבל עם מרחב מחיה לנוסעים ושימושיות משפחתית חסרת תחרות. ובעיקר בדור השלישי שיועד בעיקר לשוק האמריקאי עם אפשרות להסעה של עד שמונה נוסעים, לצד תא מטען ענק. גם המנוע אמריקאי באופיו - V6 בנזין בנפח 3.3 ליטר עם צימאון רב לבנזין. מערכות בטיחות אקטיביות נוספו רק במתיחת הפנים באמצע 2018.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה