איך מספקים חשמל לחניון עם מאה מכוניות שזקוקות לטעינה, למה אגירת אנרגיה היא עדיין לא הפתרון וגם רובוט אחד שיטעין את המכונית לבד. דיון על אתגרי הטעינה של המכוניות החשמליות
במדינת ישראל יש כיום כבר למעלה מ-150 אלף מכוניות חשמליות, אבל לפי ההצהרות של משרד האנרגיה - זוהי רק ההתחלה, לקראת יעד של 1.2 מיליון מכוניות חשמליות שינועו כאן עד לסוף העשור. ואיך מספקים את החשמל לכל המכוניות האלה?
צפייה בתוכן "150 אלף מכוניות חשמליות? השוק רק מתחיל"
אל האולפן הגיעו עידו שוואב, מנהל אגף תשתיות חלוקה ברשות החשמל; אורי פייגין, מנכ"ל סקאלה אנרגיה; יריב קריים, משנה למנכ"ל תדיראן פתרונות אנרגיה; ואייל גרין, מנכ"ל פארק עתידים תל אביב.
הדיון עסק בשאלות שמטרידות את הענף, החל מהיכולת לספק חשמל לחניון שאמור לשרת מאה מכוניות חשמליות, דרך ניהול העומסים על רשת החשמל, פתרונות עתידיים של אגירת אנרגיה ויצור חשמל באמצעים סולאריים, ועד לפתרונות עתידיים של טעינה באמצעות רובוט מתקדם.