איך מספקים חשמל לחניון עם מאה מכוניות שזקוקות לטעינה, למה אגירת אנרגיה היא עדיין לא הפתרון וגם רובוט אחד שיטעין את המכונית לבד. דיון על אתגרי הטעינה של המכוניות החשמליות
במדינת ישראל יש כיום כבר למעלה מ-150 אלף מכוניות חשמליות, אבל לפי ההצהרות של משרד האנרגיה - זוהי רק ההתחלה, לקראת יעד של 1.2 מיליון מכוניות חשמליות שינועו כאן עד לסוף העשור. ואיך מספקים את החשמל לכל המכוניות האלה?
צפייה בתוכן "150 אלף מכוניות חשמליות? השוק רק מתחיל"
אל האולפן הגיעו עידו שוואב, מנהל אגף תשתיות חלוקה ברשות החשמל; אורי פייגין, מנכ"ל סקאלה אנרגיה; יריב קריים, משנה למנכ"ל תדיראן פתרונות אנרגיה; ואייל גרין, מנכ"ל פארק עתידים תל אביב.
הדיון עסק בשאלות שמטרידות את הענף, החל מהיכולת לספק חשמל לחניון שאמור לשרת מאה מכוניות חשמליות, דרך ניהול העומסים על רשת החשמל, פתרונות עתידיים של אגירת אנרגיה ויצור חשמל באמצעים סולאריים, ועד לפתרונות עתידיים של טעינה באמצעות רובוט מתקדם.
השוק עדיין לא בשל לרכבים חשמליים.אין תשתית ואין די חשמל לטעון כל כך הרבה רכבים.
אני מעריך שיקח לפחות 5 שנים עד שהתשתיות יבשילו לקלוט רכבים חשמליים ועד אז היבריד זאת בחירה נכונה
הטעינה חייבת להתבצע בלילה, בטעינה איטית בבתים. רוב המכוניות משתמשות במעט מאוד סוללה ביום יום. לכן, אין בעיה בטעינה ורוב המכוניות החשמליות שנכנסות לחניונים לא צריכות להטען.
אני עם טסלה, ומטעין רק בבית. מעולם לא הטענתי בחניון.
אלו טענות של שקרנים שרוצים לעשות סיבוב וכסף על חשבון הממשלה, שתממן להם תחנות טעינה ציבוריות.
אין על רכב חשמל אני עובד חברת החשמל חשמל חינם עמדה חינם בית קרקע הכל מושלם........רק חיזבאלה מנייקים מפחד שיפול טיל על העמדה הפרטית שלי בגינה.הטיל שיפול על השכן שלי הכי נוח
חוסכים בדלק פרטי אבל מרפיצים את צריכת הדלקים התחנות הכוח ומזהמים את האויר עהסביבה. לכן שמח חדעת שבקאוב המדינה תכניס לכם כזה חזוק במסים ואגרות שתתכעגעו חרעש של מכונית הבנזין
חשמליות בירידה - נכון להיום - עליה בכל מדינה ובעולמי. אירופה היחידה בירידה באוגוסט- השנה לא הסתיימה.
והטיעון המצחיק על טווח - ל 1% שנוסעים מעל 200 קילומטר ביום ואין להם זמן להטעין - אל תקנו חשמליות. לכל שאר ה 99% - זאת לא סיבה למה לא לקנות.
העתיד כרגע הוא רק חשמליות מלאות, אין שום טכנולוגיה חלופית ב 10 השנים הקרובות!
היה מאמר מאת מנכ"ל פורד קנדה ב-5 באוקטובר השנה. היא אמרה שאחד האתגרים הגדולים ביותר שיש ללקוחות עם המכוניות החשמליות הוא הטווח שלהם. בעיה נוספת היא שהאנשים לא יכולים להרשות לעצמם רכבים חשמליים בגלל מחיר הפרימיום של המכוניות האלה. כל היצרנים מספקים חיסכון בדלק לטווח ארוך אבל זו השקעה גדולה יותר מראש. אנשים לא יכולים להרשות לעצמם ולכן פורד חייבת להוריד את מחיר הרכבים החשמליים שלהם.
המסקנה היא שמכוניות חשמליות לא נמכרות ואין עתיד למכוניות האלה.
ראש הממשלה הליברלי הנוכחי של קנדה הוא ג'סטין טרודו שיש לו תוכנית להפסיק את ייצור מכוניות הבנזין עד 2035. אבל ימיו קצרים ופייר פויליבר שהוא ראש המפלגה השמרנית יהפוך בקרוב לראש הממשלה וזה לא יקרה . סקר מראה כי לפוליבר יש 33% מהמצביעים בעוד לטרודו יש רק 16%.
לכן ייצור מכוניות בנזין לא ייפסק ולמכוניות החשמליות יש מעט מאוד עתיד.
כל המגיבים צודקים לגבי מכוניות בנזין אבל אין עתיד למכוניות חשמליות.
13 שביט. אם אתה וכל האנשים רוצים להפחית את הזיהום למשפחות בעולם חייבות להיות רק 1 או 2 ילדים. כולכם חולמים.
עוד מעט הממשלה תעלה מיסים בטירוף על רכבים חשמליים (וגם על לא חשמליים וגם על כל דבר אחר) כך שלא יהיה לאף אחד כסף לאוטו חדש או למשהו אחר - אז לא תהיה בעייה בכלל של חשמל או דלק.
הדוסים המשתמטים גם ככה לא נוסעים ומי שכן נוסע לעבודה יהיה במילואים על מנת להנציח את שלטון הקיסר וחבורת הפושעים הארורים והכל טוב... היידה ביבי היידה שרה (תמותו אמן!)
אז מנכל פורד אמר ...
פורד ו GM רק מוכרים יותר חשמליות כי הלקוחות רוצים. העובדה שהם לא מרוויחים כמו על בנזין כי הם חברות כושלות ואז מתחילים התרוצים.
Ford Electric Vehicles Continue to Rise
Ford brand electric vehicle sales are up 45% this year, second only to Tesla in the U.S. market. With
67,689 electric vehicles sold through September, Ford’s electric vehicles are having a record sales run.
Sales of the electric F-150 Lightning more than doubled, helping overall Ford electric vehicle sales post a
12% quarterly gain. America’s best-selling electric van, the Ford E-Transit, posted a 13% gain on sales of
2,955 vans.
In the third quarter, Ford brand electric vehicles had the highest transaction prices of all non-luxury
electric vehicle brands. Ford maintains a lease mix that is currently 35 percentage points below that of the
overall electric vehicle segment, helping to better support residual values
https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/North%20America/US/2024/10/02/sales/Q3%202024%20Sales.pdf
מחירי קניית מכוניות החשמל יהיה שווה למכוניות הבנזין ב 2025. https://finance.yahoo.com/news/ev-costs-on-track-to-match-gas-guzzlers-as-early-as-next-year-as-battery-prices-drop-dramatically-140056938.html?guccounter=2
אם מוסיפים את ההוצאות לאחר הקניה - החשמליות יותר זולות כבר מאמצע 2024!
https://www.kbb.com/car-news/study-ev-costs-lower-in-48-states/
וכמובן השקר הקבוע - "המסקנה היא שמכוניות חשמליות לא נמכרות ואין עתיד למכוניות האלה"
אם זאת המסקנה שלך מראיון של חברה אחת - אתה באמת מטומטם.
אבל אנחנו יודעים שיש לך אינטרס שלא יקנו חשמליות, אתה והשכנים האירנים שלך "ששונאים חשמליות". ברור, זה פוגע לכם בעסקי הדלק שממנים טרור.
לא לדאוג, כולם יודעים שהחשמליות ממשיכות להימכר בקצב עולה והם לא ייעלמו.
גם הבנזין לא ייעלמו אז כולם אמורים להיות מרוצים...חוץ מהחזירים...
עם כל המסים החדשים על החשמליות וידיע וודאית שהממשלה , כל ממשלה , לא אוהבת להפסיד כסף והרי ידוע כמה היא מרוויחה על הדלק , הצפי הוא שמחירי רכישה ואחזקה של חשמליות ובנזין ישתוו. ואז ישאר הטוח המוגבל ומחסור בנקודות טעינה פלוס אבדן ערך מהיר , כלומר הכל לרעת החשמליות והן ייזכרו כאפיזודה חולפת.
בארץ אולי כמות החשמליות תרד לרמה עולמית אבל לא תעלם.
אנחנו צריכים לשלם מיסים כדי להגן על עצמיינו מכסף שמקורו בדלק - מילכוד.
האינטרס שלנו צריך להיות לא להשתמש בדלק ברמה העולמית.
אבל אנחנו מתקשקשים על "חוסר בטווח" ושטויות אחרות.