"בתחילת המלחמה שוק היד השניה היה מת. באוקטובר לא היתה פעילות בכלל, בנובמבר כבר היתה סוג של חזרה ראשונית, ובדצמבר הביקושים כבר היו חזקים יותר מדצבר של השנה שעברה. אנחנו מתחילת השנה חווים ביקושים מאוד חזקים", אומר שגיב מגר, מנכ"ל טרייד מוביל.
"אפשר ממש לראות שכשהאיראנים או החיזבאללה מאיימים, פתאום אין מכירות. זה קורה מהיום להיום. מצד שני, ברגע שיש איזושהי הודעת רגיעה קלה, או שחיזבאללה אתמול אמרו 'אנחנו כבר הגבנו והפסקנו להגיב', מיד אתה רואה ביקושי יתר".
צפייה בתוכן "תהליך קניית רכב התקצר בחצי בזמן המלחמה"
"לצרכן הישראלי לוקח בממוצע כשישה חודשים לקנות רכב יד שניה. אבל בתקופת הקורונה ובתקופת המלחמה, הזמן הזה התקצר לשלושה חודשים. כלומר, בגלל שיש פחות היצע, אז זה התקצר מאוד. בנוסף, הצרכן צריך בממוצע לקחת שלושה ימי חופש מהעבודה כדי לקנות את הרכב".
"בסוף, המחירים של כלי רכב חדשים בתקופה האחרונה עלו בצורה משמעותית. יש גם ממש היכחדות של סגמנטים. אם אנחנו מסתכלים על הסגמנט של המיני, סופר מיני, וגם על הסגמנט של המסחריות, אז אפשר לראות שהם נכחדים לאורך השנים. היום, אם אתה מסתכל על המוצרים שאתה יכול לבחור בקטגוריית המיני, יש לך בעצם טויוטה אייגו, קיה פיקנטו ויונדאי i10. אלה שלושת המוצרים היחידים. בעבר היו הרבה יותר, היה מגוון הרבה יותר רחב. מה גם שהיום המחיר הכי נמוך של רכב כזה הוא 105 אלף שקלים. את מה שהצרכן הישראלי יכל לקנות לפני ארבע-חמש שנים ב-70-75 אלף שקל, היום כבר אין את הנגישות למספרים האלו".
לפני כמה שנים לחפש רכב היה לי אתגר וכיף גדול.
היום כל המכוניות נראות אותו הדבר, אין משהו מעניין במיוחד והמחירים בשמיים, לא משנה כרגע מה הסיבה.
אני רוצה להחליף רכב ואני לא עושה את זה למרות שאני יכול למצוא אוטו הרבה יותר מהר מהממוצע שכתוב פה.
פשוט מבאס.
זה כבר לא סוד: מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שגובה מיסי עתק על רכבים, על חלקי חילוף ועל דלק. הכל - כדי לממן הוצאות על מגזרים מקורבים לצלחת: חרדים ומתנחלים.