המכירות מושפעות מהישגי צה"ל במלחמה, החרם הטורקי יוצר מחסור בדגמים חשובים - והחשמל עדיין בחיתולים, אבל הולך ותופס תאוצה. בכירי ענף הליסינג התכנסו לדיון באולפן
"עד ערב המלחמה, שוק הליסינג בישראל היה חזק מאוד. כרגע הוא רק חזק, לא חזק מאוד". המילים האלה ממחישות את האופטימיות בענף הליסינג, שאחראי על מכירה של כמחצית מהמכוניות החדשות שמגיעות לישראל. אבל המלחמה שנמשכת כבר שנה נותנת את אותותיה בענף.
"אנחנו חווים עליות וירידות מאפס למאה כמעט בהתאם למצב רוח הלאומי", אומרים הבכירים. "זה דבר מטורף. כשחטופים חזרו, סניפי המכירה שלנו היו מוצפים כמו יום העצמאות".
צפייה בתוכן שוק הליסינג: חשמליות מסין במקום היברידיות מטורקיה
אל הדיון התייצבו חבי ברק, סמנכ"ל הליסינג וההשכרה של אלבר יורופקאר; זאב ברזילי, מנהל אגף שיווק ואפטרסייל באלדן; מוטי ברטון, מנכ"ל הליסינג הפרטי בקבוצת שלמה; וצלי סעדי, סמנכ"ל החטיבה העסקית בפריסבי.
והמלחמה לא משפיעה רק על מצב הרוח של הקונים, אלא גם על ההיצע - החל מהחרם הטורקי שמנע את ההגעה של כמה דגמים חשובים במיוחד, דרך הגבלות על נתיבי השיט בים האדום ועד לאתגרים הכלכליים של מדינת ישראל, שעלולים להביא לעליה משמעותית במיסוי על כלי רכב חשמליים.