בשנת 2024 ירדו מכירות הרכב החדש בכ-10% לעומת השנה שעברה, בין היתר בשל מגבלות היבוא מטורקיה, אתגרי התובלה בים האדום ומצב הרוח הכללי במדינה. אבל לעומת זאת, במגרשי היד השניה מדווחים על שגשוג.
בדיון השתתפו מירית מאתוס, מנהלת חטיבת כלמוביל טרייד; טל ברלב, מנכ"ל שלמה מכירת רכב; עידו מימוני, מנהל פעילות סוזוקי טרייד אין; וחזי בן דוד, בעלים ומנכ"ל קומפיוטסט.
צפייה בתוכן שוק היד השנייה משגשג, לא בטוח שזו בשורה טובה
"אנשים פחות רוצים להתחייב להתחייבויות שהן משמעותיות יקרות יותר, הריביות גבוהות ובנוסף נראה שהתחדשות כזאת או אחרת עושה טוב לאנשים", אמרו בכירי הענף.
כולם הסכימו כי הביקוש למכוניות משומשות נמצא השנה בעליה, אבל הסיבות לא בהכרח מעודדות אופטימות: "יכולת ההחזר של האנשים כיום היא מוגבלת, לא כל אחד בטוח במקום העבודה שלו, ולכן אנשים פונים יותר ויותר למשומש", נאמר. "יש גם ירידה גדולה מאוד בדרישה לרכבי יוקרה ולדגמים שעולים מעל 200 אלף שקלים. למרות ההתייצבות של הריבית, אנשים לא יכולים לעמוד בהחזרים ויורדים מהעסקאות האלה".
בדיוק את חברי הדיון בלבד העניין הזה מדאיג. פחות פראיירים שמרווחים 15K בחודש ולוקחים רכב עם החזר של 5 בחודש מה רע? אולי מחירי הרכב סוף סוף יחזרו לאזור השפוי
כשאתם קונים חדש אתם משלמים מס עתק שאין כמעט כמוהו בעולם - קונים לעצמכם רכב ואחד למדינה. לא ליפול לזה תנו לפראיירים לשלם את המס.
בגרמניה טויוטה קאמרי 2024 חדשה מתחילה מ-99,000 ש"ח, בישראל בזכות המס הדרקוני 209,990 ש"ח. אל תהיו עבדים.