"הנהג הישראלי עדיין לא יודע בדיוק איזו עמדה לחפש מבחינת סוג העמדה או השם של החברה. הוא מחפש או עמדה איטית או עמדה מהירה, וכשהוא מחפש עמדה מהירה, הוא מחפש עמדה מהירה מאוד, כי הוא רוצה לעשות טעינות קצרות. הוא גם יודע שאם הוא ילך לטעינה איטית, הוא ישלם פחות, ואם הוא ילך לטעינה מהירה הוא ישלם קצת יותר, אומר יובל אלעזר, מנכ"ל סונול EVI.
"סקר של משרד התחבורה הראה ש-97% מהקהל אומר שצריך יותר עמדות ציבוריות, ומתוכם 65% אומרים שחסרות עמדות DC מהירות.
צפייה בתוכן "כדי להקים עמדה מהירה צריך הרבה קשרים"
"כדי לקבל חיבור חשמל מתאים לעמדת טעינה מהירה צריך הרבה פעמים תחנונים וקשרים, כשדרך העיריות לפעמים יש עזרה. מאוד מאוד קשה לקבל הספקי חשמל, במיוחד כשאנחנו רוצים לשים כמה עמדות בנקודה אחת. אתה מבקש מחברת החשמל 630 אמפר, רוב הסיכויים שהתשובה תהיה לא, תקבל 300 או 200 אמפר. ההגבלה הזו מאוד מאוד קשה ופוגעת בפריסה".
"אם פעם היית הולך לבאר כדי לשאוב מים ולהגיע הביתה, היום לכל בית יש ברז. המטרה שלנו היא לשים עמדת טעינה ליד כל בית, וכל אחד שיצטרך לטעון ישתמש, כי אנחנו מאמינים שכמות הרכבים החשמליים תלך ותגדל".
"בעתיד נראה גם חוות טעינה. זה קיים היום בסקנדינביה, כשאתה מגיע ואתה רואה 10-20 עמדות טעינה עם רכבים שבאים, חונים, טוענים למשך 10-15 דקות וממשיכים קדימה. זה יהיה לאורך הרחובות, זה יהיה בחניונים אזוריים בשכונות, בתחנות הדלק ובמרכזים מסחריים".
בפועל אני צריך רק מהירות וכיום הפריסה סבירה למעט דרומית מבאר שבע שם המצב קטסטרופאלי. בשאר הארץ אם אני נתקע על 30 אחוז, אני מחפש מהירה, רבע שעה וממשיך הלאה.
אני מבין שזה לא משתלם לבעל העמדה שהשארתי לו 40-50 שח ב20 דק כשהיה יכול לתדלק בנזיניות ב3000 שח באותו הזמן, אינני יודע כמה מרויח.
אני כן יודע שאת הבנזין שלי לא אמכור ומחזיק אותה במקביל לחשמלית כי יש ימים שחשמלית זה סיוט גם אם יש עמדות