דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

"לא מבין איך נהג נכנס לאוטובוס בידיעה שהוא יחטוף מכות"

Getting your Trinity Audio player ready...

"זו תופעה קשה מאוד, זה הנושא הראשון שנגעתי בו כשנכנסתי לתפקיד", אומר אייל ידין, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. "אני לא מבין איך עובד קם בבוקר ונכנס לאוטובוס כשהוא יודע שהוא הולך לחטוף מכות, יריקות לפנים או קללות ברמה יומית. אמרתי לחברים שלי שזה לא יקרה יותר".

וזה לא רק אצל הנהגים, אלא גם אצל הפקחים. תחשוב על פקח שעולה, והוא צריך לתת לך דוח, כי לא שילמת על עליה לאוטובוס. הוא חוטף סטירה ואין לו מה לעשות. תקרא למשטרה? עד שהמשטרה תבוא, כל האירוע נגמר מזמן, לך תמצא את הבן אדם. יצאתי לסיור בצפון וגם בדרום, דיברתי עם נהגים, ואתה יודע מה הם אומרים לי? אני עולה לאוטובוס ומסתכל שמאלה כשהאנשים עולים, כדי שלא תהיה סיטואציה שאני אדבר איתם".

צפייה בתוכן "לא מבין איך נהג נכנס לאוטובוס בידיעה שהוא יחטוף מכות"

"מעבר לזה, ביקשנו שלפקח תהיה אופציה להיחשב כעובד ציבור בנוגע למקרי אלימות. ואם הוא עובד ציבור, אז לבית המשפט יש יכולת להכניס לכלא על דברים כאלה. לא הגיוני שאדם יעלה לאוטובוס ויוציא את העצבים שלו על הנהג או על הפקח, לא בבית ספרנו. זה לא ימשיך לקרות".

ואלימות כלפי נהגים היא לא הנושא היחיד שמעסיק את ידין. "אתה רואה הרבה קרנות הון סיכון שמאוד מתעניינות בתחום. למה הן מתעניינות בתחום? כי חשוב להן מאוד התכנון לטווח הארוך. המכרזים בתחבורה הציבורית הם מכרזים לעשר שנים ואז אתה יכול לדעת פלוס-מינוס מה אתה הולך להרוויח בעשור הקרוב, זה עוזר מאוד לייצב את התשואה לאורך זמן".

"רוב התחבורה הציבורית היום מסובסדת על ידי המדינה בסכומים כאלה או אחרים, מה שמייצר את הרווחיות. הדבר הזה, אגב, עומד להיגמר בקרוב בשנים הקרובות, ויש על זה שיח מאוד ער מול משרד התחבורה. ככל שיקבלו החלטות נכונות, אנחנו נראה את ההתפתחות של התחבורה הציבורית וכספים רבים שישימו אותן קרנות בתחבורה כדי להשתפר. וככל שיקבלו החלטות פחות טובות, אז נראה צמצום של היכולות של אותן חברות, אם זה באוטובוסים חדשים, התחזוקה שלהם ועוד".

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה